Bureaucratie NL -> hoe werkt het bij motors?

Jork

Rookie
15 mei 2006
6
0
Lelystad
Dag mede motor liefhebbers.

Woensdag zal ik overgaan tot de aanschaf van mijn eerste motor. Een gsx 550 ef. Ik heb nog weinig ervaring met overschrijven en alle verplichtingen waaraan ik moet doen als ik in het bezit ben van een motor. Zo zou ik graag willen weten welke papieren ik allemaal nodig heb bij het overschrijven en wat het kost. Ook of ik zonder te schorsen kan zorgen dat ik geen verzekeringsplicht heb en/of wegenbelastingsplicht. Ik ben nog niet in het bezit van een motorrijbewijs en zover ik weet is dat toch geen probleem om een motor te kopen? Enkel moet de eigenaar 18 jaar zijn. correct?
Wie praat mij bij over alle regeltjes waar ik nu mee te maken krijg en hoe het overschrijven in zn werk gaat.

Bij voorbaat dank :}

En zal na aankoop wat foto's van mn nieuwe fiets neerzetten.
 
oke dus als ik je icoontjes goed mag begrijpen. Moet ik hem schorsen voor wil ik niks hoeven te betalen per jaar. En hoef ik geen motorrijbewijs te hebben en enkel 18 te zijn om een motor op mijn naam te hebben?
snap ik hem goed?

trouwens: wat kost ongeveer een jaar wa verzekering over het algemeen wanneer je nog geen kortingen krijgt?
 
Dag mede motor liefhebbers.

Woensdag zal ik overgaan tot de aanschaf van mijn eerste motor. Een gsx 550 ef. Ik heb nog weinig ervaring met overschrijven en alle verplichtingen waaraan ik moet doen als ik in het bezit ben van een motor. Zo zou ik graag willen weten welke papieren ik allemaal nodig heb bij het overschrijven en wat het kost. Ook of ik zonder te schorsen kan zorgen dat ik geen verzekeringsplicht heb en/of wegenbelastingsplicht. Ik ben nog niet in het bezit van een motorrijbewijs en zover ik weet is dat toch geen probleem om een motor te kopen? Enkel moet de eigenaar 18 jaar zijn. correct?
Wie praat mij bij over alle regeltjes waar ik nu mee te maken krijg en hoe het overschrijven in zn werk gaat.

Bij voorbaat dank :}