Vandaag remschijf vervangen, dit was noodzakelijk omdat hij er zo uit zag:
(haarscheurtjes)
Natuurlijk moest de laatste schroef nog even moeilijk doen en draaide het ding dol (de inbus) bij het losmaken.
Speciaal boutje moeten we redden anders gaat het niet passen tussen de voorvork, slijpen dus!
Zo, nog even wat buigen en klaar is kees.
Zelf gemaakte tool van een speed boor.
Gelukt! Alles op zijn plek, bison borgmiddel erop, aangetrokken met de momentsleutel, klaar.
Nu we hem toch hebben doorgeslepen kunnen we ook wel eens opmeten:
(sommige plekken zijn slechts 2.8 mm, minimum is 4mm!!!)
Remschijf doet het goed, echt een wereld van verschil. Ben er inmiddels achter dat de combinatierem aan de voorkant 1 set remblokken aanstuurt en de voorrem de andere. Ik neem aan dat de combinatie rem de onderste set (met kleinere zuiger) bediend?
Voor 135 euro dus een compleet nieuwe voorrem, daar heb je bij de meeste motoren nog niet eens 1 remschijf voor.