Burgman 400, tijd voor een nieuwe?

Hoi hoi.
Van harte gefeliciteerd met je mooi en nieuwe Burgman.
Zoveel verschillende meningen over het proper inrijden van de machine, maar omdat het mijzelf een aantal maanden geleden ook is overkomen met toen mijn hagelnieuwe 2018 Yamaha Xmax400, zou ik als ik jou was toch echt proberen om met zoveel mogelijk wisselende toerentallen te rijden de eerste 1000 kilometer.
Eigenlijk wil je zekers de eerste 1000km snelweg vermijden want constant dezelfde toeren rijden gedurende de inrijperiode raad men stellig af.
Ik wil je niet bang maken, maar het is gewoon bewezen dat de onderdelen op elkaar willen inslijten tijdens het inloopproces en snelwegritjes zijn dan niet het eerste waar je aan denkt.
Als jij zoals je zegt kennelijk geen keuze hebt, dan zou ik toch naast de woon/werk kilometers wat dijkjes en bochtige wegen rijden waarbij de snelheid lekker varriert.
Zelf heb ik de eerste 1600 kilometer binnendoor gereden naar het werk.
80 km per uur wegen met wisselende snelheden en dat heeft zijn vruchten afgeworpen inmiddels.
Mijn Xmax400 heeft nu 5500km op de teller staan en verbruikt geen druppel motorolie.
Ik hoop dat het jou straks na de inrijperiode niet gaat opbreken doordat jij dan wel alles aan snelweg hebt gedaan tijdens het inrijproces.
Ook hier zullen de meningen verdeeld over zijn, maar zelf had ik het dus niet zo gedaan.
Is er wellicht geen mogelijkheid dat jij een gedeelte van de woon/werk rit dan toch wel binnendoor rijdt?
Dat is altijd beter dan alleen maar volledig snelweg rijden tijdens die inrijperiode.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd, mooie machine........een vraagje , kun je iets zeggen over het verbruik ? Ik overweeg een Burgman 400 te kopen, groet Alex
 
Terug
Bovenaan Onderaan