Burgman AN 400 deel 2

Uiteraard is de prijs ook bepalend
Maar ik verkoop geen ruggesteun hoor
Je kunt bij mij komen om te kijken of die van een K 8 het zelfde is
Dat zou eventueel een oplossing zijn als ja natuurlijk niet te ver van Asten af woont
 
Nee klopt link waar ik hem kan kopen zou nog beter zijn maar effect voor de looks een foto!

Kom uit Nieuwegein naast utrecht
 
Laatst bewerkt:
Toen ik mijn K8 kocht was hij ook niet compleet
Ben toen terug gegaan waar ik hem gekocht heb bij Motoport Veldhoven
Die hebben de ontbrekende delen toen besteld en bij mij thuis laten leveren
Die kunnen uiteraard ook gelijk de prijs opgeven voordat je besteld
 
Ik heb de jcosta gemonteerd op mijn burgman een tijd terug .maar voelde gister wat trilling van onder komen dacht zal het voor de zekerheid eens even checken bij de vario.en wat bleek
de bus waar de jcosta overheen glijd liep niet meer soepel door het gat vd j costa zat als het ware vast !heb hem gedemonteerd schoongemaakt en loopt weer netjes.

Nu mijn vraag ik meen mij te herrineren dat je de bus niet hoefde te smeren of wel .kan iemand dit beantwoorden
 
Laatst bewerkt:
nee hoeft niet bij een J costa maar J costa gebruikt messing ipv RVS en daar blijft nog wel eens troep en vet aan hangen op de een of andere manier heb je daar minder last van bij RVS chrome
 
Ik heb een vraagje mbt het onderhoud van een Burgman 400 k8.

Ik neem deze binnenkort over van een bekende. Er staat zo'n 27k op de teller, en hij heeft bij 18k een grote beurt gehad.

Wat moet er nu precies vervangen worden? Ik heb begrepen dat de rollen en riem sowieso vervangen moeten worden. Maar wat nog meer?
Wat is het verstandigste om gelijk aan te passen zodat de burg wat sneller op trekt.

En wat zijn ong de totale kosten hiervoor incl een voorbandje.

Alvast bedankt.
 
http://www.piecesracing.com/category.php?id_category=839

Ligt aan je budget.
weinig geld? Dr pully rollen ongeveet 35 a40 euro bij maksor scooter parts ga maar Google en mail of bel hem dan.
geld zat? Dan klik je op bovenstaande link, heeft easyparts ook vast wel of holland motorsport bijv.
meer dan genoeg geld?
powercommander in combi met de nieuwe vario om de toeren iets op te krikken heb je ook wat hogere top erbij.
zit je geld maar niets te doen?
Uitlaatje en sportfilter erbij doen.
vakantie geld komt er toch aan.
kom je naar de meeting 9 mei?
 
Ik heb een vraagje mbt het onderhoud van een Burgman 400 k8.

Ik neem deze binnenkort over van een bekende. Er staat zo'n 27k op de teller, en hij heeft bij 18k een grote beurt gehad.

Wat moet er nu precies vervangen worden? Ik heb begrepen dat de rollen en riem sowieso vervangen moeten worden. Maar wat nog meer?
Wat is het verstandigste om gelijk aan te passen zodat de burg wat sneller op trekt.

En wat zijn ong de totale kosten hiervoor incl een voorbandje.

Alvast bedankt.

Bij 24k krijg je de klepspeling controle, daar ben je ( of een monteur) wel ff zoet mee ( aardig wat werk om bij de kleppen te komen )

Met mijn vorige scooter heb ik rond de 24k Riem(rond de 100 € dacht ik voor een burgman) rollen (20€) en koppeling ( van 120 tot 260€ ) vervangen. Het is 1 max 2 uur werk als je alles zelf lekker rustig aan doet. Het is echt simpel, zoek eens op de tutorials van MicBergsma op YouTube: Desondanks dat hij doof is kan hij toch ontzettend goed en stapsgewijs uitleggen wat je moet doen)
 
Ter aanvulling op de andere de service interval zoals omschreven in mijn notities uit het wphb.

Suzuki Burgman400 K7,K8,K9

Kleppen afstellen/controleren elke 24.000km.
Olie elke 6000km.
Olie-filter elke 18000km.
Luchtfilter elke 18000km.
Transmissie olie elke 12000km.
V-Snaar 24.000km.

 
Laatst bewerkt:
Ter aanvulling op de andere de service interval zoals omschreven in mijn notities uit het wphb.

Suzuki Burgman400 K7,K8,K9

Kleppen afstellen/controleren elke 24.000km.
Olie elke 6000km.
Olie-filter elke 18000km.
Luchtfilter elke 18000km.
Transmissie olie elke 12000km.
V-Snaar 24.000km.




Dat is een mooi duidelijk lijstje. Daar kan ik wat mee.
Is het wphb ergens te downloaden?

Bij 24k krijg je de klepspeling controle, daar ben je ( of een monteur) wel ff zoet mee ( aardig wat werk om bij de kleppen te komen )

Met mijn vorige scooter heb ik rond de 24k Riem(rond de 100 € dacht ik voor een burgman) rollen (20€) en koppeling ( van 120 tot 260€ ) vervangen. Het is 1 max 2 uur werk als je alles zelf lekker rustig aan doet. Het is echt simpel, zoek eens op de tutorials van MicBergsma op YouTube: Desondanks dat hij doof is kan hij toch ontzettend goed en stapsgewijs uitleggen wat je moet doen)

Wow, die tutorials .. top! dat maakt het een stuk makkelijker allemaal.
Kleppen stellen zal ik door iemand met verstand van zaken laten doen :)

http://www.piecesracing.com/category.php?id_category=839

Ligt aan je budget.
weinig geld? Dr pully rollen ongeveet 35 a40 euro bij maksor scooter parts ga maar Google en mail of bel hem dan.
geld zat? Dan klik je op bovenstaande link, heeft easyparts ook vast wel of holland motorsport bijv.
meer dan genoeg geld?
powercommander in combi met de nieuwe vario om de toeren iets op te krikken heb je ook wat hogere top erbij.
zit je geld maar niets te doen?
Uitlaatje en sportfilter erbij doen.
vakantie geld komt er toch aan.
kom je naar de meeting 9 mei?

Budget is er normaal gesproken wel. Maar ik sta op het punt een huis te kopen. Dus op dit moment, wil ik er zo min mogelijk geld aan uit geven als kan.

Maar als ik toch de boel opengooi, stop er liever gelijk wat in, waar ik al profijt van heb. Zoals inderdaad dan de Dr Pulley rollen.

Wat ik begrijp moet het luchtfilter ook vervangen worden. Die wil ik dan ook wel gelijk vervangen voor een "sport" filter. Wat is "de shit" mbt filters. K&N?

Uitlaatje etc etc, komt misschien nog wel. Wil eerst het broodnodige vervangen.
 
Maksor Scooterparts Dr.Pulley

k&n is niet overal even makkelijk te vinden.
lukt het niet dan doe je de bmc filter is de concurent van de
k&n.
dr pully rollen meoten dan 10% lichter zijn dan jouw originele rollers anders werken ze niet zo goed.
stuur een mailtje naar maksor zie link en hij praat je wel bij.
grote kans dat hij die vsnaar ook voor je goedkoop kan regelen.
 
Dat is een mooi duidelijk lijstje. Daar kan ik wat mee.
Is het wphb ergens te downloaden?

Ongetwijfeld, maar waar weet ik even niet.
Voor nu heb ik een pakketje in rar-archief voor je samengesteld van 36Mb.
pakkum vandaag maar uit mijn Googledrive want morgen gooi ik hem er weer uit.


https://drive.google.com/file/d/0Bzl1as0jNbI1VGlnSjhka2IxZ28/view?usp=sharing

P.s.
Koop/gebruik alleen OEM V-Snaar van Mitsuboshi !!
b.v. via Ebay uit Italie voor 78 & 20 euro verzenden.
CINGHIA DI TRASMISSIONE MITSUBOSHI SUZUKI BURGMAN 400 K7 K8 K9 2007 2008 2009 | eBay

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraagje mbt het onderhoud van een Burgman 400 k8.

Wat moet er nu precies vervangen worden? Ik heb begrepen dat de rollen en riem sowieso vervangen moeten worden. Maar wat nog meer?
Wat is het verstandigste om gelijk aan te passen zodat de burg wat sneller op trekt.

Alvast bedankt.
Kijk hier eens al een paar antwoorden op je vraag Burgman AN 400 deel 2
De rollen al vervangen? onzin. tenzij je af wil zijn van het wel bekende dipje dan moet je hier zijn Maksor Scooterparts Dr.Pulley (Dr pully) of als echt niet anders kan EasyParts.nl
Luchtfilter idd K&N of BMC Luchtfilter en of ook een andere uitlaat (Leovinci bv)
wphb http://www.moto4.ru/manuals/suzuki_an400k7-k8-k9-service_manual.pdf en http://www.airgad.gr/Suzuki-Burgman-AN400-Service-Manual-Eng.pdf


Koop/gebruik alleen OEM V-Snaar van Mitsuboshi !!
b.v. via Ebay uit Italie voor 78 & 20 euro verzenden.
CINGHIA DI TRASMISSIONE MITSUBOSHI SUZUKI BURGMAN 400 K7 K8 K9 2007 2008 2009 | eBay
Idd alleen OEM V-Snaar van Mitsuboshi :Y
 
Laatst bewerkt:
Thanks! .. hier kan ik wat mee.

wphb gedownload, dus hij kan er af :)

Die riem is in NL stukke duurder dan neem ik aan?

Ik zal Maksor gelijk even mailen voor de juiste rollen.

Zodra ik een beetje tijd heb zal ik de 2 topics is doorlezen.
 
Die riem is in NL stukke duurder dan neem ik aan?

Yup....kun je in Italië niet mee aankomen die weten de werkelijke waarde
Waarschijnlijk vragen ze in NL tussen de 120 en 140 euro's of iets dergelijks

Voorbeeldje:
Mitsuboshi BMW snaar hier of in Duitsland kost 180 euro,
het zelfde BMW snaartje kost online in Italië 100 euro minder....dus 80 euro ;)

Mijn eigen 400cc snaar is overigens na genoeg gelijk aan jullie snaar en koop ik
in Italië nog 10 euro goedkoper, dus de prijs die ik op heb gegeven
is nog niet eens de bodem... maar voor nu, en voor jou waarschijnlijk wel even het goedkoopst, en niet geheel onbelangrijk "OEM product"

Bij easyparts kun je voor net geen 100 een Malossi snaar kopen, en nog een of ander onbeduidend merk voor 130 euro.
Maar laat die handel a.u.b. maar lekker links liggen.
Elk zichzelf respecterend motor scootermerk gebruikt gewoon Mitsuboshi,
Je zou kunnen concluderen dat dit gewoon de standaard is voor alle scooters.
Mitsuboshi fabrieken zitten over de hele wereld en is een beursgenoteerd bedrijf wat al sinds 1919 bestaat.
Toendertijd begonnen in één fabriekje in Japan met het vervaardigen van katoenen aandrijfriemen... tegenwoordig is Mitsuboshi een mega multinational.


Google zelf nog even door op Ebay Italië want ik ben voor Suzuki natuurlijk geen prijs-mepper.
Vervolgens even lekker veilig paypallen


Cheers Jan *D
 
Laatst bewerkt:
Yup....kun je in Italië niet mee aankomen die weten de werkelijke waarde
Waarschijnlijk vragen ze in NL tussen de 120 en 140 euro's of iets dergelijks

Voorbeeldje:
Mitsuboshi BMW snaar hier of in Duitsland kost 180 euro,
het zelfde BMW snaartje kost online in Italië 100 euro minder....dus 80 euro ;)

Mijn eigen 400cc snaar is overigens na genoeg gelijk aan jullie snaar en koop ik
in Italië nog 10 euro goedkoper, dus de prijs die ik op heb gegeven
is nog niet eens de bodem... maar voor nu, en voor jou waarschijnlijk wel even het goedkoopst, en niet geheel onbelangrijk "OEM product"

Bij easyparts kun je voor net geen 100 een Malossi snaar kopen, en nog een of ander onbeduidend merk voor 130 euro.
Maar laat die handel a.u.b. maar lekker links liggen.
Elk zichzelf respecterend motor scootermerk gebruikt gewoon Mitsuboshi,
Je zou kunnen concluderen dat dit gewoon de standaard is voor alle scooters.
Mitsuboshi fabrieken zitten over de hele wereld en is een beursgenoteerd bedrijf wat al sinds 1919 bestaat.
Toendertijd begonnen in één fabriekje in Japan met het vervaardigen van katoenen aandrijfriemen... tegenwoordig is Mitsuboshi een mega multinational.


Google zelf nog even door op Ebay Italië want ik ben voor Suzuki natuurlijk geen prijs-mepper.
Vervolgens even lekker veilig paypallen


Cheers Jan *D


hi, niet dat ik tegen OEM spullen ben hoor ( de snaar zag er prima uit na 24000 bij mijn sixteen ) maar Malossi is ver van slecht , slijt wel wat eerder maar beter dan een uitgedroogde snar die in een keer knapt .

( rij 25.000km per jaar op de scooter ter indicatie en, als italiaan , weet ik hoe italianen denken omtrend onderhoud 2 wielen : vervang de snar op tijd ! ieder 4 jaar een nieuwe en bij een 2de handsje meteen na aankoop )
 
Ondertussen de OEM snaar op eBay.it besteld en ik sta op het punt de 17grams Dr Pulley rollen te kopen bij Maksor.

Voorbandje is ook besteld (Hoop Pro 03) ..

Nu nog ff op zoek naar Olie (10w40 half synt toch?) en een oliefiltertje.

Bedankt allen voor de tips en adviezen! *O*
 
Vandaag de jcosta gecontroleerd nadat vorige week de bus vast zat .en wat was het geval hij zat weer vast niet zo als vorige week maar toch.heb
Hollandmotorsport gemaild of er iets bekend is vd jcosta, en wat ik er aan kan doen. de bus was ook erg warm logische natuurlijk .maar als iets warm wordt zet het uit, en zou dat mijn probleem verklaren.hoe vaster de bus gaat zitten hoe meer vibraties er optreden en wil hem er liever niet
Demonteren omdat het best lekker rijdt behalve als hij vast gaat zitten
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week de AN400 K9 opgehaald bij Motoport Wormerveer en heb daar de XL1000V Varadero ingeruild. Na het opmaken het nodige papierwerk een kleine rondleiding langs de motorscooter gehad en daarna gestart en weggereden. In mijn hoofd speelde de linker hendel al in mijn hoofd (dat is niet de koppeling) Vanaf Wormerveer binnendoor naar Alkmaar gereden en dat viel mij totaal niet tegen. De invloed van de wind is wel wat meer dan bij de Varadero, maar dat mag de pret niet drukken. Dezelfde avond vrouwlief achterop gezet en een stukje gaan touren. Ook zij is vol lof van deze machine. Lagere opstap en veel zitcomfort. Met z'n 2-en door een flinke bocht naar links leverde wel wat geschraap op van de middenbok. Verder geen problemen ondervonden en lekker pittig wegrijden bij het groene licht.

De eerste stukjes zijn ondertussen gereden en ben er zeer over te spreken.

Zijn er nog AN400 rijders die de koplampen hebben laten aanpassen naar wat meer blauw/wit licht of Xenon?
 
full

Hallo , ik heb sinds kort een burgman 400 k7 aangeschaft. Nu had deze een grote beurt nodig, welke ik ook zelf heb gedaan. Ik heb ook de rollen en riem vervangen, oude riem zag er nog goed uit en viel ook nog binnen de tolleranties(25,5 mm breed) Nu heb ik en dayco riem gemonteerd (1011 x 27,7) . Bij controlle na 175 km blijkt deze nog maar 26mm breed en vertoond ook slijtage.
Iemand een idee hoe dit komt? ik zal proberen om foto's van de riem te plaatsen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan