Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb een vraagje mbt het onderhoud van een Burgman 400 k8.
Ik neem deze binnenkort over van een bekende. Er staat zo'n 27k op de teller, en hij heeft bij 18k een grote beurt gehad.
Wat moet er nu precies vervangen worden? Ik heb begrepen dat de rollen en riem sowieso vervangen moeten worden. Maar wat nog meer?
Wat is het verstandigste om gelijk aan te passen zodat de burg wat sneller op trekt.
En wat zijn ong de totale kosten hiervoor incl een voorbandje.
Alvast bedankt.
Ter aanvulling op de andere de service interval zoals omschreven in mijn notities uit het wphb.
Suzuki Burgman400 K7,K8,K9
Kleppen afstellen/controleren elke 24.000km.
Olie elke 6000km.
Olie-filter elke 18000km.
Luchtfilter elke 18000km.
Transmissie olie elke 12000km.
V-Snaar 24.000km.
Bij 24k krijg je de klepspeling controle, daar ben je ( of een monteur) wel ff zoet mee ( aardig wat werk om bij de kleppen te komen )
Met mijn vorige scooter heb ik rond de 24k Riem(rond de 100 € dacht ik voor een burgman) rollen (20€) en koppeling ( van 120 tot 260€ ) vervangen. Het is 1 max 2 uur werk als je alles zelf lekker rustig aan doet. Het is echt simpel, zoek eens op de tutorials van MicBergsma op YouTube: Desondanks dat hij doof is kan hij toch ontzettend goed en stapsgewijs uitleggen wat je moet doen)
http://www.piecesracing.com/category.php?id_category=839
Ligt aan je budget.
weinig geld? Dr pully rollen ongeveet 35 a40 euro bij maksor scooter parts ga maar Google en mail of bel hem dan.
geld zat? Dan klik je op bovenstaande link, heeft easyparts ook vast wel of holland motorsport bijv.
meer dan genoeg geld?
powercommander in combi met de nieuwe vario om de toeren iets op te krikken heb je ook wat hogere top erbij.
zit je geld maar niets te doen?
Uitlaatje en sportfilter erbij doen.
vakantie geld komt er toch aan.
kom je naar de meeting 9 mei?
Dat is een mooi duidelijk lijstje. Daar kan ik wat mee.
Is het wphb ergens te downloaden?
Kijk hier eens al een paar antwoorden op je vraag Burgman AN 400 deel 2Ik heb een vraagje mbt het onderhoud van een Burgman 400 k8.
Wat moet er nu precies vervangen worden? Ik heb begrepen dat de rollen en riem sowieso vervangen moeten worden. Maar wat nog meer?
Wat is het verstandigste om gelijk aan te passen zodat de burg wat sneller op trekt.
Alvast bedankt.
Idd alleen OEM V-Snaar van MitsuboshiKoop/gebruik alleen OEM V-Snaar van Mitsuboshi !!
b.v. via Ebay uit Italie voor 78 & 20 euro verzenden.
CINGHIA DI TRASMISSIONE MITSUBOSHI SUZUKI BURGMAN 400 K7 K8 K9 2007 2008 2009 | eBay
Die riem is in NL stukke duurder dan neem ik aan?
Yup....kun je in Italië niet mee aankomen die weten de werkelijke waarde
Waarschijnlijk vragen ze in NL tussen de 120 en 140 euro's of iets dergelijks
Voorbeeldje:
Mitsuboshi BMW snaar hier of in Duitsland kost 180 euro,
het zelfde BMW snaartje kost online in Italië 100 euro minder....dus 80 euro
Mijn eigen 400cc snaar is overigens na genoeg gelijk aan jullie snaar en koop ik
in Italië nog 10 euro goedkoper, dus de prijs die ik op heb gegeven
is nog niet eens de bodem... maar voor nu, en voor jou waarschijnlijk wel even het goedkoopst, en niet geheel onbelangrijk "OEM product"
Bij easyparts kun je voor net geen 100 een Malossi snaar kopen, en nog een of ander onbeduidend merk voor 130 euro.
Maar laat die handel a.u.b. maar lekker links liggen.
Elk zichzelf respecterend motor scootermerk gebruikt gewoon Mitsuboshi,
Je zou kunnen concluderen dat dit gewoon de standaard is voor alle scooters.
Mitsuboshi fabrieken zitten over de hele wereld en is een beursgenoteerd bedrijf wat al sinds 1919 bestaat.
Toendertijd begonnen in één fabriekje in Japan met het vervaardigen van katoenen aandrijfriemen... tegenwoordig is Mitsuboshi een mega multinational.
Google zelf nog even door op Ebay Italië want ik ben voor Suzuki natuurlijk geen prijs-mepper.
Vervolgens even lekker veilig paypallen
Cheers Jan