Burgman AN 400 deel 2

Een accu van een Burgman 650 alleen betaal je er ook voor.
Daarom gewoon een Yuasa accu YTX9-BS en dat is precies dezelfde accu.

Ik heb ondertussen een Varta YTX-9-BS gekocht. Helaas blijft de motor uitvallen wanneer er een stroomverbruiker wordt aangezet, zoals knipperlicht of grootlicht.

Moet ik nog verder naar zoeken, maar geen tijd voor gehad. Wanneer ik het licht uit laat en geen richtingaanwijzer gebruik, rijdt de scooter erg lekker.
 
ook voor mij nieuw
kan nooit een grote tank zijn *D
trouwens
dil lijkt op een K8 limited en in 2009 op naam gezet
model 2009 zou volgens mij ABS moeten hebben

10L oftewel 8L effectief, zal dus max zo'n 150km p. Tank geven.
Maar zo'n maagdelijke km stand geeft mij aan dat het waarschijnlijk niet echt bevallen is.
 
zou het kunnen dat het een 28 liter gastank is
op de bovenste regel lees ik 26 of 28 liter
dan kom je toch op een 400 km per gastank
dan de standaard benzine tank er bij ook nog een 300 km
dan kom te toch een aardig eind van huis af :] :] :W :W
 
Al enige tijd aan het zoeken geweest voor een andere gasveer om het zadel open te houden
Enkele dagen geleden de veer er nog is uitgehaald
Die rechtop in de Bankschroef gezet en daar een zwaarder gewicht als het zadel op gehouden
De veer zakte niet in
Pas toen ik er wat druk opzetten ging hij langzaam naar beneden
Na wat denkwerk een strip van ongeveer 5 cm lang er tussen gezet
Aan beide zijde van de strip een gat geboord waar de originele bevesteging door kan
Die er tussen get en jawel het zadel blijft mooi open staan
En gaat pas dicht na een weinig druk erop te te voegen
 
@Burgmenneke: mooie oplossing; simpel en doeltreffend. Dat probleem heb ik ook al een paar maanden. Kan vervelend zijn als je de handen vol hebt en het zadel weer naar beneden gaat op het moment dat je de handen wilt legen in de opbergruimte onder het zadel. Zelf was ik ook opzoek gegaan naar een andere veer,maar dat valt ten eerst nog niet mee en ten tweede zijn dit soort veren nog best prijzig. Jouw oplossing ga ik eens uitproberen.
 
Gisteren wou ik mijn carterdeksel eraf halen voor een eindoverbrenging oliwe beurt.. man o man ik kreeg het niet los! iemand tips ??

zag via youtube dat iemand dat deed met 2 bouten .. heeft iemand nog een tip ?
 
Morgen maar ff Hans van Wijk bellen. Mijn scoot gaf bij starten niets aan maar toen ik wegreed ging F1 branden.
Uitzetten en opnieuw starten ging wel goed. Maar nu heb ik dit 4 x achter elkaar moeten doen. Ook op het display ging nu F1 knipperen. Gelukkig heb ik nog garantie.
Ik zie wel wat het probleem is.
Ik laat het wel weten.
 
Zie pagina 46 van deze thread voor een betaalbare gasveer. Zet het hier onder nog wel een keertje neer :-)

Voor diegene die een K7 of jonger hebben heb ik een tipje voor een nieuwe gasveer.

Aangezien mijn buddy het de laatste nodig vond om vaak weer zelfstandig te sluiten ben ik gaan zoeken voor een vervanger. Bij Suzuki vinden ze het nodig om hier 85,- voor te vragen. Dit leek mij niet zo'n goed plan.

Via onze Amerikaanse collega's kwam ik bij een gasveer die zij toepasten. Deze was te koop voor $30,- maar met de verzendkosten kwam het totaal zo rond de $57,-. Zodoende heb ik hier met behulp van de link voor deze dempers (http://www.liftsupportsde...ing-lift-support-pm1068w/) een aantal offertes gevraagd bij diverse gasveer leveranciers in Nederland.

Op dit moment ben ik uitgekomen bij Springmasters in Oldenzaal. De veer wordt identiek geleverd zoals in de link. Dit houdt ook in dat de druk hoger is als standaard (213N i.p.v. 165N) Artikelnummers; 20.3120275050, 18.06E2STL25, 18.06E2STL30

Dit alles kost mij nog geen 35,- incl. verzenden. Als je 'm daar op kunt halen ben je nog een tientje minder kwijt.

De veer paste prima en werkt ook prima. Als de buddy net dicht is gedrukt en je opent hem met de sleutel dan gaat hij vanzelf open. Bij een langere tijd gesloten geeft je 'm een klein tikkie en dan gaat ie ook verder probleemloos vanzelf omhoog. Een beetje kracht om hem te sluiten, maar vind dit zeker niet teveel.

Wel goed aan het knutselen geweest Burgmenneke :-)
 
Gisteren wou ik mijn carterdeksel eraf halen voor een eindoverbrenging oliwe beurt.. man o man ik kreeg het niet los! iemand tips ??

zag via youtube dat iemand dat deed met 2 bouten .. heeft iemand nog een tip ?

Hi,

hoe heb je het losgekregen ?
 
Laatst bewerkt:
Morgen maar ff Hans van Wijk bellen. Mijn scoot gaf bij starten niets aan maar toen ik wegreed ging F1 branden.
Uitzetten en opnieuw starten ging wel goed. Maar nu heb ik dit 4 x achter elkaar moeten doen. Ook op het display ging nu F1 knipperen. Gelukkig heb ik nog garantie.
Ik zie wel wat het probleem is.
Ik laat het wel weten.
Druk daar. Ik kan pas volgende week donderdag terecht om uit te laten lezen.
Ik kan wel gewoon doorrijden als hij normaal doet werd er gezegd.
De scoot start en rijdt verder wel normaal met de beperking dat bij het wegrijden vanuit stilstand, de vertraging nog iets meer is. Niet of tie teveel brandstof krijgt. Beetje "verzuip" geluid.
Ik zal er dus de komende week zo min mogelijk op rijden (Zonde met dit mooie weer).
 
Gisteren wou ik mijn carterdeksel eraf halen voor een eindoverbrenging olie beurt.. man o man ik kreeg het niet los! iemand tips ?
Volgens mij hoeft alleen het plastieken gedeelte van de carter eraf om je olie te vervangen.
en
succes.
 
Ik heb wat poulietrekkers liggen hij hoort in de deksel te zitten met 2 lipjes vastgezet! maar de lipjes drukt hij weg als je de deksel er met twee boutjes afduwt.later de lipjes weer recht gemaakt lager eraf gehaald en de as schoongemaakt en beetje vet erop dan het lager weer in de deksel zetten lipjes monteren en de deksel kan er weer op!!

Succes!!!
 
Ik heb wat poulietrekkers liggen hij hoort in de deksel te zitten met 2 lipjes vastgezet! maar de lipjes drukt hij weg als je de deksel er met twee boutjes afduwt.later de lipjes weer recht gemaakt lager eraf gehaald en de as schoongemaakt en beetje vet erop dan het lager weer in de deksel zetten lipjes monteren en de deksel kan er weer op!!

Succes!!!
thx!
gewoon bouten erin draaien dus ( zitten er inderdaad 2 bout gaten .. ik ga het proberen )
 
Ik een vraag omtrent het ontluchten van remmen.
Mijn Burgman van 2000 heeft nieuwe remleidingen gekregen en een complete rem revisie het bijvullen van het linker remhendel (CBS is) goed gegaan en remt zeer goed.

De voorrem niet die is sponzig :( dus er zit ergens nog lucht ook al komt er onder bij de nippel slechts remolie uit.
Mijn vraag is de volgende hoe nu verder te werk te gaan?
In dit topic staat How-to: remmen reviseren incl foto's iets met een tie- wrap
Zet de remhandel ingeknepen vast met een tie-wrap en laat de zaak een nachtje over staan.
Luchtbelletjes kunnen dan naar boven kruipen.
Wat moet ik nu (morgen) verder doen? want dat haal ik niet uit het topic (ik zie de bomen niet meer door het bos)
Bij voorbaat dank Nel
 
Druk daar. Ik kan pas volgende week donderdag terecht om uit te laten lezen.
Ik kan wel gewoon doorrijden als hij normaal doet werd er gezegd.
De scoot start en rijdt verder wel normaal met de beperking dat bij het wegrijden vanuit stilstand, de vertraging nog iets meer is. Niet of tie teveel brandstof krijgt. Beetje "verzuip" geluid.
Ik zal er dus de komende week zo min mogelijk op rijden (Zonde met dit mooie weer).
Het uitlezen gaf een storing in de gasschuifspoel aan.
Mijn gevoel dat ie van het begin af aan niet lekker liep was dus terecht. :) :)
Deze moet besteld worden. Wanneer deze binnenkomt weten ze niet. Kan 3 dagen zijn of 1,5 week. Voorlopig heb ik de Burg weer meegenomen. Een leenmotor was even niet voorradig en op de Burg rijden kon geen kwaad.
Ik gebruik hem toch alleen voor wat boodschapjes voorlopig en dat kon best zei men.
Schijnt een probleem van E 600 te zijn. Ik ben blij dat ik nog garantie heb.
Wat ik wel fijn vond is dat er gezegd is dat het probleem toch verholpen gaat worden, ook als de storings indicator wegblijft. (Daar is tenslotte garantie voor).
Nu dus afwachten op het onderdeel.
 
Laatst bewerkt:
*O* Probleem gevonden *O*

Omdat de motor telkens uitsloeg wanneer er een extra stroomverbruiker werd ingeschakeld, bijvoorbeeld licht of knipperlicht kon het volgens mij alleen liggen aan een slechte massa of misschien aan de spanningsregelaar. Na een en ander doormeten blijkt dat de stekker van de spanningsregelaar de boosdoener was.

De stekker was wat gecorrodeerd, dus dit heb ik schoon gemaakt en de stekketjes wat aangeknepen dat het allemaal wat strekker zit en het probleem is opgelost.
 
Het uitlezen gaf een storing in de gasschuifspoel aan.
Mijn gevoel dat ie van het begin af aan niet lekker liep was dus terecht. :) :)
Deze moet besteld worden. Wanneer deze binnenkomt weten ze niet. Kan 3 dagen zijn of 1,5 week. Voorlopig heb ik de Burg weer meegenomen. Een leenmotor was even niet voorradig en op de Burg rijden kon geen kwaad.
Ik gebruik hem toch alleen voor wat boodschapjes voorlopig en dat kon best zei men.
Schijnt een probleem van E 600 te zijn. Ik ben blij dat ik nog garantie heb.
Wat ik wel fijn vond is dat er gezegd is dat het probleem toch verholpen gaat worden, ook als de storings indicator wegblijft. (Daar is tenslotte garantie voor).
Nu dus afwachten op het onderdeel.
Vandaag mijn Burgman gerepareerd terug. Nu weet ik hoe een scooter snel accelereert. Rijd geweldig. Het gevoel van mij dat het allemaal niet zo lekker ging lag dus duidelijk aan de gasschuifspoel. Blij dat ik hem terug heb.
 
De voorrem niet die is sponzig :( dus er zit ergens nog lucht ook al komt er onder bij de nippel slechts remolie uit.
Mijn vraag is de volgende hoe nu verder te werk te gaan?
In dit topic staat How-to: remmen reviseren incl foto's iets met een tie- wrap
Zet de remhandel ingeknepen vast met een tie-wrap en laat de zaak een nachtje over staan.
Luchtbelletjes kunnen dan naar boven kruipen.
Wat moet ik nu (morgen) verder doen? want dat haal ik niet uit het topic (ik zie de bomen niet meer door het bos)
Bij voorbaat dank Nel
Hoe is het er nu mee Nel ?

Dat van die ty-wraps ken ik, het is een vreemd verhaal want theoretisch kan het helemaal niet. Als het remhendel ingeknepen is is het reservoir afgeloten van het leidingsysteem, lucht kán dus helemaal niet weg....

Desalniettemin beweren veel mensen dat het helpt en dus zou ik het gewoon proberen. Het kost weinig moeite en het kan immers geen kwaad.

Maar zoals jij zegt dat de rem sponzig aanvoelt, dan is er vast wat meer aan de hand.
Lucht blijft achter in de bovenste hoeken van het grillig gevormde leidingsysteem.
Wat ik zou doen is de bouten van de remklauw losmaken, de leiding laten zitten, een stukje hout tussen de blokken en ontluchten terwijl je de klauw in een andere stand houdt, met de nippel omhoog.

Zit er misschien nog een vertakking in het systeem met banjobouten ? Soms kan het niet anders dan die iets te lossen tijdens het ontluchten. Even de opgesloten lucht er uit laten.
 
Laatst bewerkt:
Hoe is het er nu mee Nel ?

Dat van die ty-wraps ken ik, het is een vreemd verhaal want theoretisch kan het helemaal niet. Als het remhendel ingeknepen is is het reservoir afgeloten van het leidingsysteem, lucht kán dus helemaal niet weg....

Desalniettemin beweren veel mensen dat het helpt en dus zou ik het gewoon proberen. Het kost weinig moeite en het kan immers geen kwaad.

Maar zoals jij zegt dat de rem sponzig aanvoelt, dan is er vast wat meer aan de hand.
Lucht blijft achter in de bovenste hoeken van het grillig gevormde leidingsysteem.
Wat ik zou doen is de bouten van de remklauw losmaken, de leiding laten zitten, een stukje hout tussen de blokken en ontluchten terwijl je de klauw in een andere stand houdt, met de nippel omhoog.

Zit er misschien nog een vertakking in het systeem met banjobouten ? Soms kan het niet anders dan die iets te lossen tijdens het ontluchten. Even de opgesloten lucht er uit laten.

Dank voor je reactie Hybride, op je vraag van de ty wrap je moet hem dus een nacht laten staan en dan?
Ontluchten met de ty wrap er nog op?
Dat gaat toch spuiten?
Eerst bij de nippel en dan bij de banjo/ remhendel? dat haal ik niet uit de link.

Lucht blijft achter in de bovenste hoeken van het grillig gevormde leidingsysteem. Wat bedoel je??? Sorry ik ben nog blond hahaha.

Rechter remhendel zit geen vertakking aan de linker remhendel is het CBS systeem dus voorrem en achterrem samen en die doet het erg goed en wel gecombineerd.
Ik weet niet wat ik moet doen (vroeger deed mijn wijlen echtgenoot dat soort dingen)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan