Burgman AN 400 deel 2

je hebt van die 1.5 liters kleine wite tankjes om je tank te vergroten voor scooters heb ik ooit hier egrns op het forum voorbij zien komen.
die kun je laten koppelen op de een of andere manier aan je tank
Heb wel eens gezocht naar dit soort projecten, toevallig vanmorgen via motorforum eentje gevonden van een Amerikaanse scooter met extra tank die ook echt aangesloten is. Actieradius is toch wel lekker.
 
Extra vulling in de gastank lijkt mij ook geen probleem.

Ik heb een aantal jaren met een Seat Ibiza gereden waarbij er ook geen limiet meer op zat. Dit was door een defect in het systeem. Zelf geen andere klep laten monteren o.id.

Deze kon elke keer tot de max gevuld worden. Nooit problemen mee gehad. Ik zorgde er alleen voor dat ik 'm niet vol aftankte en dan in de zon liet staan.

Wat kost zo'n lpg installatie eigenlijk voor een Burgmanneke ?
 
Als je G3 installatie heb ( injectie ) zit er een pomp in je systeem.
Als hiervan de druk weg valt schakelt hij over naar benzine.
Tenminste dat lijkt mij logisch.
Dus ik zou zeker dat pijpje zo maken dat de laatste druppel opgezogen kan worden.
De lpg is tenslotte vloeibaar in je tank en ligt onderin.

Het is verplicht een 80% vulling te hebben.
Lijkt mij dat als het origineel bij een bedrijf ingebouwd is dat die dat handhaven.
Maar de vorige eigenaar kan het zelfde probleem met de km op een tank gehad hebben
 
Dat is een pittig prijsje, maar zoals je zegt gebruikt wel een optie.

Hopelijk kun je het buisje wat verder in de tank krijgen. Lijkt me dat dit wel een oplossing kan zijn.
 
Ik moet binnenkort aan een nieuw achter bandje
Is het mogelijk om van 130 70 13 naar 140 60 13 over te stappen ?
Wat ik zo lees is de michelin city grip wel een alrond bandje.
Iemand advies ?
 
Laatst bewerkt:
De city grip is wel een allrounder maar met koud nat weer vind ik m wat gevoelloos qua rijgedrag.
Misschien kun je eens een Heidenau overwegen?
 
De city grip is wel een allrounder maar met koud nat weer vind ik m wat gevoelloos qua rijgedrag.
Misschien kun je eens een Heidenau overwegen?


die standaard hoops hebben een nieuwe compound, ze hebben net een iets andere naam maar is wel zelfde band
 
Ik ben een Michelin man
Op mijn GTR1400 heb ik de pilot power 3 liggen en bevalt super
Met 200 de steppen aan de straat rijden is geen probleem
Ook hier een andere maat gemonteerd die beter bevalt ( wat hoger van 50 naar 55 )
Vandaar mijn vraag voor een maat breder en lager en of de Michelins wat zijn

Vind trouwen de grondspeling niet veel van de Burgman
De midden bok is een slijtbok geworden :)

:]
 
Ik heb de Michelin power pure SC's (dual compound) onder de burgman.

Volgens de reviews wat gevoelig voor lijnen (teerstrepen of riggels) op de weg en zou niet veel grip hebben bij nat wegdek.

Het ging mij er vooral om dat ze lang mee zouden gaan.

Inmiddels 11.000km mee gereden en ik heb geen grote klachten. Nog niet gevallen door beregende wegen. Het gevoelige voor lijnen kan kloppen maar ik heb er niet overmatig veel last van. Slijtage is prima. Die gaan nog wel even mee.

Of een maatje breder ook kan zou ik niet weten. Je kunt altijd nog een autoband proberen. Is hier ook ergens te vinden op het forum. :-)

Succes met de keuze.
 
~
Ik ben niet helemaal te spreken over de roze LEDs, die wilde ik in paars hebben, maar die kan ik niet vinden :)
Daar ga ik dus weer groene in zetten...

De blauwe LEDS heb ik bij Conrad gehaald. Met Newtacho nog bezig om het juiste ontwerp te maken. Eerste template hebben ze verstuurd, maar dat is nog in de witte uitvoering. Nu wil ik de kleurstelling andersom.....wit wordt zwart en andersom i.v.m. doorschijning van de LEDS.
full

full
 
Laatst bewerkt:
De power pure heb ik op mijn motor gehad
Net 5 D gehaald er mee en glad op.
Het is algemeen bekend dat hoe sportiever het rubber des te gladder op de strepen.

Je bent niet lekker als je met een autoband ga rijden.
Of je moet er een zijspan aan hebben dan wordt het anders.
Maar ieder zijn ding.

:]
 
Dat houdt niet over inderdaad.

Ben nog niet zo los op de band eigenschappen. Ging ervan uit dat ze door de dual compound toch ook wel wat langer mee zouden moeten kunnen.

Hebben de city grips gewoon een hardere compound rubber over het gehele loopvlak ?
 
Sneeuw banden in nl zet ik een ? Bij
Hoe vaak is het onder de 7 graden en sneeuw.
Er boven ben je met gewone banden beter af.
En is het minder met winterbanden en dat komt vaker voor.
Dus voor mij gewone bandjes met goed profiel voor het hele jaar.

Op mijn GTR had ik ook PR3 maar de voorband had te weinig grip voor mijn rijstijl dus overgestapt op PP3 en geen last meer.
 
Sneeuw banden in nl zet ik een ? Bij
Hoe vaak is het onder de 7 graden en sneeuw.
Er boven ben je met gewone banden beter af.
En is het minder met winterbanden en dat komt vaker voor.
Dus voor mij gewone bandjes met goed profiel voor het hele jaar.

Op mijn GTR had ik ook PR3 maar de voorband had te weinig grip voor mijn rijstijl dus overgestapt op PP3 en geen last meer.

Ik word hier in CH al uitgelachen door mijn dealer toen ik over winterbanden begon.
Nou zie ik in Geneve best veel scooters het hele jaar door op winterbanden rijden,
dat dan weer wel....
 
Wat ik zo lees is de michelin city grip wel een alrond bandje.
Iemand advies ?
Ja niet doen.
Gewoon de Bridgestione Hoops omleggen.
Lees even terug wat ik gepost heb Burgman AN 400 deel 2

De power pure heb ik op mijn motor gehad
Net 5 D gehaald er mee en glad op.
Het is algemeen bekend dat hoe sportiever het rubber des te gladder op de strepen.

Je bent niet lekker als je met een autoband ga rijden.
Of je moet er een zijspan aan hebben dan wordt het anders.
Maar ieder zijn ding.

:]
Je schijnt te vergeten dat motor banden anders ontwikkeld zijn dan scooter banden dus je vergelijking gaat hierin spaak.

Wat Darksiding aangaat ook ik denk er het mijne van, maar lees eens terug vanaf de front page Burgman AN 400 deel 2 en volg Lyonel.
 
Laatst bewerkt:
De blauwe LEDjes zijn gesoldeerd en de nieuwe tellerplaten van firma Newtacho worden maandag verzonden. Wie weet dat alles voor de kerstdagen gereed is.
full

full

full
 
MotorstekBekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpen
Hallo,
Ik heb al een half jaar tot volle tevredenheid een AN 400 K7.
Ik ben enige tijd geleden verhuisd en rij nu regelmatig de A15 Spijkenisse - Rotterdam.
Wat mij nu opvalt is het onrustige gedrag in de mooie, lange bochten die de A15 heeft.
Wellicht is een van de oorzaken de altijd rommelende wind, maar in de bochten is er een slingerend gedrag. Moeilijk een mooie lijn te houden.
Als ik harder dan 120 km op de teller rijd is het lastig een mooie bocht te rijden.
Kan dit te maken hebben met de vering? Is dit dan de voorvering? Achter vind ik de vering best lekker sportief, stevig. Het is ook voornamelijk de voorkant die niet strak stuurt.

Ik ben wel een redelijk rustige rijder. Zo'n 120-135 km op de teller. (Bij 140 km gaat ie het rode gebied in. Daar moet ik nog eens een keer naar kijken om dit op te lossen).

Ik heb eerder veel sportieve motors gereden, dus wellicht is het mijn verbeelding, maa
 
....Wat mij nu opvalt is het onrustige gedrag in de mooie, lange bochten die de A15 heeft.
Wellicht is een van de oorzaken de altijd rommelende wind, maar in de bochten is er een slingerend gedrag. Moeilijk een mooie lijn te houden.
Als ik harder dan 120 km op de teller rijd is het lastig een mooie bocht te rijden.....
Klinkt als een bandenprobleem.

Met mijn vorige voorband (Dunlop Scootsmart) kon ik ook geen fatsoenlijke bocht maken, het was soms net rodeorijden. Bij elke oneffenheid ging de voorkant tekeer en wilde de motor naar de buitenkant van de bocht, het was gewoon gevaarlijk.
Nu er een andere band op zit (en verder niets veranderd) is het hele probleem verdwenen als sneeuw voor de zon.
 
Bij de aanschaf van de K9 vorig jaar zaten er geen originele (vanaf fabriek) banden op en had een vergelijkbaar probleem als Fendo. Nu er weer Whoops onder gemonteerd zijn is de rijstijl weer zoals ik denk dat deze hoort te zijn. Rustig bochten in- en uitsturend en geen problemen meer met grip.
 
Ok. Bedankt voor de antwoorden.
Maar kan het ook een veerspanningprobleem zijn?
Vering aanpassen is goedkoper dan een andere band :-)

Als ik daar iets aan verander (staat wel in de handleiding denk ik) en dat helpt niet kan ik altijd een band kopen.

@ Hybride: Welke banden heb jij er nu op?

Er zitten nu Bridgetone Battlax onder. Op mijn motors vond ik dit altijd de beste band met de beste grip in het Nederlandse weer.
Een bandje kost best nog wat om het ff te proberen.

Er zit nu een Hoop onder. Geen Battlax.

Weet niet wat andere banden ongeveer kosten. Ik zal een googlen.
wellicht wordt dit dan toch pas in het voorjaar want zoveel zal ik niet meer rijden. Hooguit een paar korte stadsritjes.
 
Laatst bewerkt:
Over het algemeen moet je er toch aan geloven
Maar je kan bvb nog je banden druk wat verhogen of je schanierpunt van je achterbrug na kijken.
Het kan ook een slecht balhoofdlager zijn.

En gas houden in de bocht ;)

Maar banden doen veel
 
Terug
Bovenaan Onderaan