burgman an 400

ik heb nog een 99'er blok liggen zonder zuiger en cilinder dat messing is van de krukas lager die zijn bij mijn blok nog goed krukas weet ik niet zeker draaid wel rond en zit geen speling op heb ooit is van 2 an 400 1 gemaakt

PM maar
 
Blijft nog wel de vraag wat de schade is, maar slechter dan nu kan het niet worden. Ik zie overigens een blok inclusief aandrijving met 9.000km voor 750 euro maar dat is bouwjaar 2008-2009.

Voor mij is elk merk moeilijk want alles met olie en motorisch is voor mij niet weg gelegd.
Ik moet via email een prijsopgave aanvragen wat een revisie gaat kosten bij MotoPort Wormerveer.
Nou krijg ik alle spookverhalen te horen dat het niet interessant is en dat ik beter een ander blok er onder kan doen. Maar past het blok dan uit 2008 - 2009?
 
Voor mij is elk merk moeilijk want alles met olie en motorisch is voor mij niet weg gelegd.
Ik moet via email een prijsopgave aanvragen wat een revisie gaat kosten bij MotoPort Wormerveer.
Nou krijg ik alle spookverhalen te horen dat het niet interessant is en dat ik beter een ander blok er onder kan doen. Maar past het blok dan uit 2008 - 2009?
Heel eerlijk mp wormerveer zou ik niet eens vragen.

Ik ga nog ff wat research plegen over dat blok voor je.

heb het ook al in mijn groep erin gegooid.
 
Heel eerlijk mp wormerveer zou ik niet eens vragen.

Ik ga nog ff wat research plegen over dat blok voor je.

heb het ook al in mijn groep erin gegooid.

Vroeger daar eens een zzr gehaald, sindsdien nooit meer geweest dus dat zegt ook genoeg maar als niet sleuterraar moet je wat.
 
Maar top dat je met ons meedenkt, denk dat ik maar ga puzzelen om het blok er naast te leggen


Rustig kijken wat je weg moet halen om erbij te kunnen.
Vloeistoffen eruit. olie heb je al dus blijft de koelvloeistof over.

dan alle kabels los de slangen en de stekkers. als het blok alleen nog aan de ophanging en de schokbrekers vastzit kan het blok los en eruit.

Weet niet of er een middenbok op zit en of deze aan het frame zit. Zo ja kan je hem meestal stevig op de middenbok zetten en laten staan als het blok eruit is. zo niet zal je moeten kijken hoe je hem stevig neer kan zetten.
 
Normaal laat je achterwiel en middenbok idd. zo lang mogelijk zitten,
het gemak dient immers de mens ;)
Alleen geld dat dan weer net niet voor dit oude type '(

De middenbok zit helaas voor het motorblok, dus je moet verplicht het achterwiel ook verwijderen en de motor ondersteunen met b.v. een garagekrik.

2002/2004
image.php


Maar goed ben je dan eindelijk zover, dan kan praktisch al het werk vanaf de voor en rechter kant geschieden, aan de linker kant heb je nauwelijks wat te zoeken, op de vario demonteren na dan :)
 
Laatst bewerkt:
Nou, even een update over onze miskoop.
Was een tijdje bezig met een motor blok die ik wilden kopen die goed zou lopen, en de verkoper wou er 50 euro voor hebben. Ik denk voor die prijs neem ik wel het risico maar bleek dat hij em pas na de zomer voor dit bedrag wil weg doen en gevraagd wat hij er NU voor wil reageert hij niet. Jammer maar helaas.

Nu sprak ik vanavond iemand die een bijna complete 400 heeft staan van 2009. Geschorst en al staat hij bij em in de weg en als ik er wat aan heb mag ik em zo hebben.

Maar nu de vragen;
Het is er eentje met injectie en ik weet megot niet wat wij hebben want de een wegenwacht zegt dat ik een caburateur heb en de andere zegt weer van niet.
Die andere blok wat ik kan krijgen mist de startmotor en draait niet al tijdje rond op de krukas. Zou ik daar wat aan hebben zodat we van 2 blokken 1 kunnen maken? Mag em hebben maar als ik er niks aan heb is het zonde om twee burgmannen in de voortuin te hebben en kan hij er beter iemand anders mee helpen.
 
Ze hadden ze wel in jou bouwjaar al met injectie.
Anders haal je even makkelijk de zadelbak eruit en dan zie je direct
alles wat je wil weten.

Als er een gasklephuis aan de aanzuigslang van het luchtfilter zit dan is het injectie.
De injector kun je ook wel zien zitten aan de bovenkant van de cilinder.

Overigens als het injectie is en je legt je oor op de scooter dan hoor je met contact aan zetten ook wel de benzinepomp starten.

Hoe een carburateur er uit ziet hoef ik denk ik niet uit te leggen.
die herken je wel, en zit uiteraard ook aan de aanzuigbuis van luchtfilter.

Ik heb overigens geen antwoord op je andere vragen.

mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Top jan. Ik weet er heel weinig van maar dat begreep je al. Ik denk dat ik gewoon injectie heb want ik hoor em zoemen als ik het contact aan zet.

Ik ben in iedergeval al wat verder met de gedachte dat ik als ik em op haal in iedergeval iets aan de onderdelen heb.
 
Net eens even zitten kijken, en de nieuw prijzen van de onderdelen wordt je ook niet echt vrolijk van.

Alleen al een nieuwe krukas van model 2004 kost al 525 euro.
Dus tja wat is wijsheid...
 
Er is trouwens een brugman topic waar je ook aansluiting bij kan zoeken.
Burgman AN 400 deel 2
Daar komt de volgende vraag dan ook vandaan.
Besteburgfanaten!
Vraag wie hier weet of een 2008 burgman blok onder een 2004 past?
Nee dat zal waarschijnlijk niet passen 100% zeker NEE.

Maar je kan vanaf het model 2003 tot en met 2005 het motorblok zo overhevelen dat zijn dan ook de eerste variant met injectie.
Deze site kan handig zijn 2004 BURGMAN 400 SCOOTER Suzuki moto # SUZUKI MOTO - Catalogue de Pièces Détachées d'Origine alleen op zijn Francofiel maar plaatjes kijken is niet aan taal gebonden (ETRANGLEUR= injectie).
 
Laatst bewerkt:
Ik ben in het weekend begonnen met het demonteren (en kwam niet heel ver) maar op de uitlaat zit een sensor, hij ziet er een beetje verbrand uit aan 1 kant, maar zegt dat wat meer of het een blok is met injectie?
 
Ja want dat is de 0² sensor, die zit alleen op injectie modellen.
Doe er maar voorzichtig mee want die kost ook poen.
Als je hem er uitdraait dan wel altijd eerst hoger op de stekker los nemen.
 
Top, ik blij met het antwoord alleen jammer dat tie nu bungelt aan het draadje maar ik weet nu dat we een injectie blok hebben
 
Er zit een hitte bestendige mantel om die draden, en als je die te veel twist met losdraaien dan kan de hitte bestendige mantel iets loslaten aan 0² sensor kant, waardoor de draden onder de mantel kwetsbaar worden voor extreme warmte van de uitlaat.
Met stekker eruit losdraaien en de kabel zal niet snel getwist raken.
Bij montage likkie kopervet op de schroefdraad van de 0² sensor.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan