BVA Auctions, iemand ervaring ermee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tini-R

MF veteraan
13 feb 2010
33.370
156
Rotterdam
Hallo,

Heb een wel een leuk fietsje gezien op BVA auctions, maar vroeg me af of iemand ervaring(en) heeft met deze veilingsite. Ik weet dat er 16% veilingkosten en nog eens 19% btw bij komt, en ook nog eens transportkosten(kan nie zelf vervoere) en op kenteken laten zetten.

Maar heeft iemand misschien nog meer info/ervaringen met deze site?
 
zit er zelf ook vaak te kijken, prijzen zijn soms achterlijk laag! (zelfs incl kosten en BTW)
Ik ga zelf ook nog een keer kijken op zo'n kijkdag, gewoon voor de fun, en misschien staat er nog wat leuks bij!
 
BVA auctions is een gerenomeerd veilinghuis dus volkomen veilig als je dat bedoelt.
Lees goed de veilingvoorwaarden voordat je een bod doet.
 
Ok, ja heb ze inderdaad gelezen, ziet er wel betrouwbaar uit(heeft volgens mij ook die zooi van Borsato geveild van de Entertainment Group)
 
Ok, ja heb ze inderdaad gelezen, ziet er wel betrouwbaar uit(heeft volgens mij ook die zooi van Borsato geveild van de Entertainment Group)

Dat klopt inderdaad.
Ik zit er ook vaak te kijken. Nog nooit iets gekocht, maar je ziet wel mooie dingen langskomen.
Vandaag nog een mooie Saab (ja sorry, een koekblik/pedaalemmer) oldtimer (een 92 geloof ik) gezien. Helaas ben ik even blut...
Maar terug on topic, volgens mij is het gewoon een betrouwbare club.
En de nadelen, noemde TS zelf al (owja, vergeet niet dat je vaak maar 1 kijkdag hebt... dan moet je dus wel tijd hebben, of blind bieden).

Succes! Mocht je overgaan tot de koop, dan ben ik benieuwd naar je ervaringen met BVA!
 
Ik heb ook gekeken naar een motor kopen daar. Voor de zekerheid heb ik ze maar even gebeld, en misschien heb je ook wat aan de informatie:
Afhankelijk van de drukte en of de ruimte waarin de motor staat is het soms wel en soms niet mogelijk om de motor te (laten?) starten. Een proefrit is volgens mij nooit mogelijk.
Als je hieraan genoeg hebt om een motor te kunnen beoordelen, zou je wel eens een gokje kunnen wagen. Heb soms ook wel eens gekweild bij de motoren die daar voor extreem lage prijzen staan.

Helaas heb ik de ballen verstand van techniek en is de enige manier waarop ik kan bepalen of de motor goed is, door te kijken of ik in ieder geval een rondje door de wijk kan rijden :|

Succes, ben ook erg benieuwd naar je ervaringen. Ook het overschrijven bv, of je gelijk op de motor kan wegrijden :)
 
Heb 1x op een kavel lopen bieden, maar toen het spannend ging worden, zo'n 10 minuten voor de sluiting, ging het zo hard dat ik (financieel) moest afhaken....
Ging niet over motoren, maar over de inboedel van een modelautofabrikant...
 
Prima bedrijf, niets mis mee en veilig om te kopen.

Maar...je moet wel weten waar je op biedt want alles wordt aangeboden in de staat zoals het is. Dat kan dus betekenen dat een pc bijvoorbeeld niet werkend is maar dat dat niet gemeld is in de advertentie omdat ze het niet weten. Of, in jouw geval, dat de motor bijv. een korm frame heeft is of misschien achterstallig onderhoud heeft. Wellicht startproblemen, dat soort dingen. Het is dus een gok die je neemt om zo te kopen.

Bij de motoren die nu aangeboden zijn/worden heb ik eerlijk gezegd mijn twijfels:
1) import, nog niet op kenteken
2) waarschijnlijk geen boekjes bij en (onderhouds)historie dus onbekend
3) proefrijden niet mogelijk

Wat ik me dus afvraag; waarom worden deze via BVA-auctions geveild? Is het een manier van snel cashen voor een handelaar? (Even wat motoren halen goedkoop, wellicht tellertje terug en tamelijk anoniem doorverkopen?) Zijn deze motoren eerder al geprobeerd te keuren, maar kwamen ze bijv. niet door de rdw-keuring heen? Zomaar wat vragen die bij mij opdoemen. Er staat namelijk niet bij dat het een executieverkoop is, maar dat ze in opdracht van 'belanghebbenden' verkocht worden. Net even wat anders voor mij...

Komen ze van een dealer die failliet is gegaan, zou ik het al wat meer vertrouwen. Nu ben ik achterdochtig om bovenstaande redenen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan