Byzondere en Historische Tankstations

eelde.jpg


Voormalig station Legroweg Eelde. Nabij het vliegweld.
 
We kunnen er nu mss om lachen, die ouderwetse benzine-pompen met auto-dealerschap 'aan huis'.
Maar als ik vandaag-de-dag die 'paleizen' zie waaraan een dealer nu moet voldoen, kan ik wel janken.
Al dat 'goud' maakt een auto alleen maar duurder en voegt helemaal NIETS toe.
Niet iedere auto komt van de lease-maatschappij.

Mijn garagehouder hier iets verderop heeft nog bijna dezelfde showroom als in 1970.
Het pomp-eiland met een B-merk benzine die is er al lang niet meer.
Gelukkig wordt er nog wel met de klant meegedacht en daarom vaak schappelijke prijzen.
"Meneer, we kunnen ook een imitatie- (of sloop-) onderdeel monteren?" Dat zal bij een grote dealer nooit gebeuren. KASSA!!
 
We kunnen er nu mss om lachen, die ouderwetse benzine-pompen met auto-dealerschap 'aan huis'.
Maar als ik vandaag-de-dag die 'paleizen' zie waaraan een dealer nu moet voldoen, kan ik wel janken.
Al dat 'goud' maakt een auto alleen maar duurder en voegt helemaal NIETS toe.
Niet iedere auto komt van de lease-maatschappij.

Mijn garagehouder hier iets verderop heeft nog bijna dezelfde showroom als in 1970.
Het pomp-eiland met een B-merk benzine die is er al lang niet meer.
Gelukkig wordt er nog wel met de klant meegedacht en daarom vaak schappelijke prijzen.
"Meneer, we kunnen ook een imitatie- (of sloop-) onderdeel monteren?" Dat zal bij een grote dealer nooit gebeuren. KASSA!!
Had je al beeldmateriaal geplaatst van die oude situatie?

Ik zoek ook naar beeldmateriaal van de Esso (v.d. Pijl) aan de Vlietweg, leidschendam. Daar heeft wijlen mijn ome Janus jaren aan de pomp gestaan
Van hem heb ik mischien nog een Photo

edit: Nope, dacht in Esso Uniform maar is Legerpak
 
Laatst bewerkt:
Ik reageerde eigenlijk op post # 158

Vlietweg Leidschendam zegt mij niet zo veel.
De pomp (nu niet meer) met garage waarover ik spreek is in Ede.
 
20240221_150935.jpg


Het is denkelijk een tankstation geweest. Celle, Hannoversche Heerstrasse 124
 
Laatst bewerkt:
En van Duisburg naar Bochum zag ik in een flits, tegenover tankstation Hohenstein oost het oude verlaten en vervallen Hohenstein west door de bosschages staan. Ik kan er niks over vinden op het web maar ik ben vaak genoeg in de buurt om het eeens een urban explore te geven

Screenshot_20240222_203204_Maps.jpg
 
Bekijk bijlage 1976624

Het is denkelijk een tankstation geweest. Celle, Hannoversche Heerstrasse 124
Als dit soort historische tankstations ook tellen:

Screenshot_20240223_072800_Maps.jpg


In Luik, naast aan de maaskade, onder een flat van eerst 3 verdiepingen, nu onder een flat van 24 verdiepingen. Ik heb het nog met inrichting gezien en vond de locatie onder een flat altijd heel bijzonder.
 
En ik heb hem een foto teruggestuurd van de benzinepomp in zijn dorp.

Ik heb daar in ieder geval nog brommermix gekocht, of ik daar met mijn eigen auto ook nog getankt heb ben ik even vergeten.
Prijzen op het bord zijn nog in guldens.
1000044418.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als dit soort historische tankstations ook tellen:

Bekijk bijlage 1976694

In Luik, naast aan de maaskade, onder een flat van eerst 3 verdiepingen, nu onder een flat van 24 verdiepingen. Ik heb het nog met inrichting gezien en vond de locatie onder een flat altijd heel bijzonder.
Onder gebouwen komt in het buitenland regelmatig voor. In Parijs bijvoorbeeld.

In Nederland ook afentoe:
1708891468120.png

Is dan wel een parkeergarage, maar het is wel een gebouw.
 
Waar dan, welke Oststraße? Ook beetje Dudok stijl

Ibbenbüren, nummer 15, volgens Goegel. Het is naast de (niet bijster goede) Chinees.

1708954009335.png


Bovenstaande is als je van de A30 onze kant op rijdt.
Je bent er waarschijnlijk woensdag nog de andere kant op (richting de 30) langs gekomen ;)
(De werkzaamheden zijn inmiddels eindelijk afgerond, dus dat is niet iets om het aan te herkennen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan