Byzondere en Historische Tankstations

Dit gebouw in Tecklenburg is zo te zien ook een tankstation geweest.
IMG_2899.jpeg
 
Oef dat is lang geleden!
In dat zelfde jaar gingen we met een auto van fl 200 met een zeilboot erachter op vakantie naar Joego-Slavië. (heet nu Kroatië)
Precies bij de uitgang van de Tauern-tunnel ging de motor koken. (dus net niet eruit gesleept door de Strassen-dienst)
Oplossing was simpel: Motorkap (achter) eraf en daarna geen problemen meer gehad.
 
Karmann Ghia 😍
@kuncing kan je de likatie daarvan doorgeven? Wellicht kan dat er 1 zijn die we vorige week zochten
 
We zijn ooit eens in Frankrijk door onze gps, opzoek naar een tankstation, naar zo'n bouwval geleid en de tank was bijna leeg, was even billenknijpen om een goede tankstation te vinden. Gps was niet up todate.:$
Klopt, overkwam ons in Belgie Gemmenich. Twee voormalige pompen die geen pompen meer waren. En in de wijde omtrek geen te vinden!

1711638203591.png


En hier was er ooit ook een, nu een perkje:

1711638467527.png
 
Jammer dat ik er geen foto van genomen heb, wel een foto toen ik wel kon tanken, hoewel dat ding geen pinpas wilde maar gelukkig wel m'n creditcard :X
 
Laatst bewerkt:
Hee, geinig topic, nog niet eerder opgemerkt :)
Ik dacht meteen aan deze is Waalwijk, echter blijkt die inmiddels aangepast.
Was zo grappig dat je niet naast de pomp parkeerde, maar er tegenaan, maar is dus inmiddels niet meer.
Nog wel net te zien op streetview, foto 1 van 2016, foto 2 van 2023
tankstation waalwijk oud.jpg
tankstation waalwijk nieuw.jpg
 
Laatst bewerkt:
En deze hele lokatie was mooi vroeger, die zat er zeker nog in de jaren 90
Links tankstation, maar rechts zie je garage met oude kantoor oid, dat was vrij open en vrijstaand onder het gebouw
renault Den Haag.jpg
 
Leuk topic!!
Dit is voor velen van ons ook een bekende met een gaaf wegontwerp: soort rotonde. Ik tankte hier al in 1986 met mijn originele oranje Honda ss50z (die zijn nu miljoenen waard als ik op mp kijk...) met 16mm carburateur.

De pomp bestaat gelukkig nog. Was toen een Shell. Nu is de hoofdweg wat omgelegd naar het zuiden.
CREST! plaatje v streetview
Bekijk bijlage 1964715
Die herken ik direct, iedereen die wel eens op camping Moto gestaan heeft kent deze wel :)
 
Dit is ook een mooie, in 1935 één van de eerste tankstations in Den Haag.

Bekijk bijlage 1989199

De tweede foto is denk ik jaren '70. Voor de lokaal bekenden, rechts zie je ijssalon Florencia. En ook Werkman die werkkleding verkocht en die is pas een paar jaar weg.

Dat tankstation heb ik zelf nooit gezien, dat is al zeker 30 jaar weg.

Bekijk bijlage 1989202
Heel herkenbaar, stond der inderdaad op zeker nog tot begin 90. Toen was het een pleintje geworden voor Florencia waar je recht voor de deur kon parkeren. Inmiddels een pleintje zonder parkeermogelijkheid en toen ik ook het tankstation verdwenen
 
Terug
Bovenaan Onderaan