Veel plezier ermee! En hopelijk vind je zo'n zadeltasje.Alfred, opnieuw dank voor je uitgebreide reactie! Super. Je bedoeld met die schakelaar de TRE, maar ik heb het echt over een potentiometer+ schakelaar om de ECU te foppen, daardoor denkt het brein vd motor dat het al 80 graden is, met een schakelaar kun je vervolgens switchen tussen de mappings. Ik vind de 'cold map' niet beroerd genoeg er iets aan te doen...
Want ik ben wezen kijken bij de Navigator die op marktplaats staat/stond, en die heb ik meegenomen. 78.000 km op de teller, maar aan van alles is te zien dat er goed voor gezorgd is. Dit exemplaar rijdt, remt en stuurt fijner dan de lichtblauwe bij Dipi. Er zaten twee ontzettende herrie dempers onder, na vijf minuten had ik er al schoon genoeg van. Heb nu de standaard Lafranconi potten eronder gezet, stukken beter. Gevoelsmatig loopt het blok nu ook mooier... uit de airbox komt een heerlijke brul wanneer het gas open gaat. Ga binnenkort eens kijken of er iets veranderd is aan de airbox (of is dat standaard al zo?). Heb ook geen idee wat er al gedaan is m.b.t. injectie en dergelijke. Ik vind de motor soepel genoeg lopen. Wel is het slingeren op hogere snelheid echt verschrikkelijk. Misschien te wijten aan de hoge ruit, maar vanaf 160 is het echt tankslap to the max... afgezien daarvan een mega fijn apparaat, ik zit als een vorst en bochten lust ie ook wel..
Er zit veel onderhoudsdocumentatie bij, er is niet op beknibbeld. Ben voornemens de eerste eigenaar te benaderen, ben benieuwd wat hij me nog kan vertellen over mijn nieuwe danspartnerSo far so good, binnenkort lekker met de cavia naar berchtesgaden.
Plaatje bij het praatje:
Bekijk bijlage 1410776
ThanksVeel plezier ermee! En hopelijk vind je zo'n zadeltasje.
Leuk dat je mijn oude Navi nu hebt. Helaas heeft de koper van mijn Navi de motor niet zo netjes behandeld als toen ik 'm had. Jij hebt 'm daarna volgens mij overgenomen. In mijn bezit was de Navi een bijna foutloze motor die geen klap verkeerd gaf en goed reed. Het blijven natuurlijk machines met slijtagedelen, maar een goed onderhouden Navi is een super motor. Inderdaad wel een minpunt is de verkrijgbaarheid van de Cagiva onderdelen. Dat was ook zo bij mijn twee V-Raptor 1000's en mijn twee Canyon 500's.
Ik ben met mijn Navi in de Vogezen geweest en daar komt het stuurgedrag echt tot z'n recht in combinatie met de power van het TL1000 blok. Op de snelweg vond ik tot 170 niet zo veel hinder. Inderdaad wel iets lichter front maar niet zo erg als dat jullie ervaren. Vond wel wat teveel turbulentie rond de helm door het hoge originele scherm. Zal aan mijn lengte gelegen hebben. Door de ruit iets in te korten had ik minder last. Gelukkig had ik een reserve hoge ruit om te kunnen wisselen.
Ik hoop in ieder geval dat je nog veel plezier hebt van mijn ouwe beestje. Was een fijne motor.
grt (Horn)Ed
Hallo daar,
Gaaf dat je eentje gekocht hebt! Lijkt op de foto's nog prima uitziende fiets. Je mist alleen de bellypan, volgens mij is dat ding vrij kwetsbaar. De mijne heeft in ieder geval de nodige barsten en reparaties aan de binnenzijde. Het aan/uit effect is een bekende. De mijne doet het ook een beetje. Ik had me na de dramaverhalen op wereldwijde fora voorbereid op het ergste, maar het valt alleszins mee. Voor zover ik weet zijn er een aantal zaken van directe invloed op een niet fijn lopende navi:
- TPS niet goed afgesteld
- Gasklephuis lange tijd niet gesynct.
- Lek in de uitlaat (kijk ff achter hitteschild bij de opgelaste moertjes)
- SAS, secundaire lucht systeem. Ik kan me moeilijk voorstellen dat die met een dergelijke km. stand nog niet onklaar gemaakt is, maar miss moeite vh kijken waard.
Je zegt dat je kettingset bijna versleten is, helpt ook niet mee. De mijne heeft met constante snelheid rond de 3000 toeren ook de neiging wat te te gaan rukken aan de ketting. Konstantfahrruckeln, zoals onze oosterburen dat zo mooi zeggen. Eind september ga ik kijken of dat met een yoshbox eruit te krijgen is (de afspraak is verzet helaasch). Ik post mijn bevindingen hier. Als het afstellen werkt kan ik je evt de benodigde cagiva->suzuki/yoshbox stekker lenen.
Afgelopen week de mechanical seal en oil seal vervangen. Best leuk klusje. Boel weer in elkaar gedraaid, nieuwe olie en koelvloeistof erin. Ik verbeeld me dattie fijner schakelt met de verse olie. Weep hole is nu droog zoals het hoort. Alleen vandaag beetje zweten bij koppelingsdeksel/boutje. Ff in de gaten houden. Heb van de brandstofkoppelingen alleen de ringetjes vervangen (Viton 731104), toen was de boel weer dicht. Van t winter maar eens de koppelingen zelf vervangen, heb een setje liggen nu.
Tijdens het rijden is er een dingetje dat me stoort; de motor heeft af en toe wat backfire. Ik vermoed een lekke uitlaatpakking oid, of zit het in de aard van het beestje.. @Alfred.J doet de jouwe ook blaffen ?
Verder goed in m'n nopjes met de navi. Ding gaat tot aan de steppen plat, valt me niks tegen. Verbruik zo'n 1 op 14/15, m'n Tuono deed eigenlijk altijd 1 op 12Heb overigens Aprilia spiegels erop gezet, smoelen erg goed. Type dat op de shiver/dorsoduro, diverse guzzi's en bmw's zit. Binnenkort een plaatje. Tot zover...mand!
Hallo daar,
Gaaf dat je eentje gekocht hebt! Lijkt op de foto's nog prima uitziende fiets. Je mist alleen de bellypan, volgens mij is dat ding vrij kwetsbaar. De mijne heeft in ieder geval de nodige barsten en reparaties aan de binnenzijde. Het aan/uit effect is een bekende. De mijne doet het ook een beetje. Ik had me na de dramaverhalen op wereldwijde fora voorbereid op het ergste, maar het valt alleszins mee. Voor zover ik weet zijn er een aantal zaken van directe invloed op een niet fijn lopende navi:
- TPS niet goed afgesteld
- Gasklephuis lange tijd niet gesynct.
- Lek in de uitlaat (kijk ff achter hitteschild bij de opgelaste moertjes)
- SAS, secundaire lucht systeem. Ik kan me moeilijk voorstellen dat die met een dergelijke km. stand nog niet onklaar gemaakt is, maar miss moeite vh kijken waard.
Je zegt dat je kettingset bijna versleten is, helpt ook niet mee. De mijne heeft met constante snelheid rond de 3000 toeren ook de neiging wat te te gaan rukken aan de ketting. Konstantfahrruckeln, zoals onze oosterburen dat zo mooi zeggen. Eind september ga ik kijken of dat met een yoshbox eruit te krijgen is (de afspraak is verzet helaasch). Ik post mijn bevindingen hier. Als het afstellen werkt kan ik je evt de benodigde cagiva->suzuki/yoshbox stekker lenen.
Afgelopen week de mechanical seal en oil seal vervangen. Best leuk klusje. Boel weer in elkaar gedraaid, nieuwe olie en koelvloeistof erin. Ik verbeeld me dattie fijner schakelt met de verse olie. Weep hole is nu droog zoals het hoort. Alleen vandaag beetje zweten bij koppelingsdeksel/boutje. Ff in de gaten houden. Heb van de brandstofkoppelingen alleen de ringetjes vervangen (Viton 731104), toen was de boel weer dicht. Van t winter maar eens de koppelingen zelf vervangen, heb een setje liggen nu.
Tijdens het rijden is er een dingetje dat me stoort; de motor heeft af en toe wat backfire. Ik vermoed een lekke uitlaatpakking oid, of zit het in de aard van het beestje.. @Alfred.J doet de jouwe ook blaffen ?
Verder goed in m'n nopjes met de navi. Ding gaat tot aan de steppen plat, valt me niks tegen. Verbruik zo'n 1 op 14/15, m'n Tuono deed eigenlijk altijd 1 op 12Heb overigens Aprilia spiegels erop gezet, smoelen erg goed. Type dat op de shiver/dorsoduro, diverse guzzi's en bmw's zit. Binnenkort een plaatje. Tot zover...mand!
Bij mij ziet deze sticker er ook niet meer uit. Kan je nu niet precies zien zitten waar hij gezeten heeft?Heb gister maar eens de lak van de cavia gepolijst...is volgens mij sinds 2001 niet meer gedaan.. Ben in de weer geweest met monello mezzo op een handpad, dankbaar werk. De stickers met 'navigator 1000' en 'electronic fuel injection' er maar af gehaald, zag er niet meer uit. Wielen met belgom gepoetst, en de lak in de wax...helemaal goed. Onderstaand crappy foto van een cavia met dorst.
Bekijk bijlage 1422428
De mijne blaft alleen uit de uitlaat bij afremmen op de motor en dan vooral als hij nog niet op bedrijfstemperatuur is, of op hoogte. Heb er echter geen last van en daarom nog niet de moeite genomen om het te corrigeren via de Powercommander. Backfire in de airbox heeft de mijne niet.
Hoe
Bij mij ziet deze sticker er ook niet meer uit. Kan je nu niet precies zien zitten waar hij gezeten heeft?
Gezien ik later nieuwe stickers wil plakken wil ik misschien de tekst "NAVIGATOR 1000" op de kont zetten.
Mijn motor staat er inmiddels bij als een naked bike!
Ik heb de motor uit elkaar gehaald om wat kleine dingetjes na te kijken.
Wat meteen opvalt is inderdaad een zeer smal fietsje wat overblijft. Inmiddels behoorlijk wat bagger verwijderd...
Het luchtfilter blijkt uit 2007 te stammen dus deze ga ik vervangen.
Ik ben aan beide kanten 2 loze draden tegengekomen welke vermoedelijk naar de knipperrelays lopen. In het verleden hebben er koffers op gezeten, weet iemand of daar knipperlichten inzaten o.i.d.?
Weten jullie of er hier op het forum ook sleutelaars zitten die veel verstand hebben van de Navigator / TL1000 / V-strom 1000 etc? Die tegen een redelijke vergoeding onderhoud doen zoals kleppen stellen / gasklephuis etc?
Hallo allemaal, ik ben begonnen op een zxr 400, daarna een gsx 750k4 en als laatste een trx 850.
Nu is mijn oog gevallen op de volgende motor: ≥ Perfecte pretmachine, Cagiva Gran Canyon 900SS ie - Motoren | Cagiva - Marktplaats.nl
Uiteraard een cavia.. een erg goed onderhouden motor maar is dit een reële prijs? Wat is het benzine verbruik en aan hoeveel kosten moet ik denken qua onderhoud wanneer ik 5-6k km per jaar rijd?
Je kunt daarvoor Don Pjotr (op dit forum) benaderen. Hij is eigenaar van pedro's speedshop en doet alles wat met Tl1000's te maken heeft. Mijn eigen cavia breng ik naar Peter van No-limits in Roden. Ook geen onbekende met het TL1000 blok. Welke omgeving woon je?
Zo dan, voor het eerst op vakantie geweest met de cavia. Het was oorspronkelijk de bedoeling naar Berchtesgaden te reizen (adelaarsnest), maar het bleef daar aanhoudend slecht weer. Daarom besloten een rondje Eifel, Luxemburg en Moezel te maken. De navi heeft geen klap verkeerd gegeven (maar wel af en toe een klap) . Gemiddeld verbruik: 1 op 15 met een uitschieter naar 1 op 17 (snelweg). Heb erg veel schik met deze motor...relaxed wat rondpruttelen, of met volle overtuiging een bergweggetje aanvallen, het kan allemaal. Dat laatste is harder werken dan op de tuono, maar dat heeft ook wel iets...
Als iemand de routes wil PB me maar, misschien kun je er wat leuke stukjes uit halen.
@HornEd Heb een tasje gevonden bij Polo zoals je zei..de 'hecktasche 02'. Past perfect op de pakjesdrager.
Bekijk bijlage 1425149
'Petite Suisse' in Luxemburg. Tussen Berdorf en Müllerthal.
Bekijk bijlage 1425150
Vlak buiten Zendscheid is ook mooi rijden...
Bekijk bijlage 1425151
Smal en steil weggetje nabij Valwig.
Zal de fotospam tot deze drie beperken
Hallo allemaal, ik ben begonnen op een zxr 400, daarna een gsx 750k4 en als laatste een trx 850.
Nu is mijn oog gevallen op de volgende motor: ≥ Perfecte pretmachine, Cagiva Gran Canyon 900SS ie - Motoren | Cagiva - Marktplaats.nl
Uiteraard een cavia.. een erg goed onderhouden motor maar is dit een reële prijs? Wat is het benzine verbruik en aan hoeveel kosten moet ik denken qua onderhoud wanneer ik 5-6k km per jaar rijd?
@HornEd Heb een tasje gevonden bij Polo zoals je zei..de 'hecktasche 02'. Past perfect op de pakjesdrager.
Bekijk bijlage 1425149
'Petite Suisse' in Luxemburg. Tussen Berdorf en Müllerthal.
Bekijk bijlage 1425150
Vlak buiten Zendscheid is ook mooi rijden...
Bekijk bijlage 1425151
Smal en steil weggetje nabij Valwig.
Zal de fotospam tot deze drie beperken
(Op de vraag van @Fritske )
Bij mijn 2e keer tanken kwam ik ook uit op een verbruik van 1:17 wat mij behoorlijk meevalt! Qua onderhoud denk ik dat je met deze motor heel goed zit aangezien het blok ijzersterk is. De mijne heeft er 104000 op staan inmiddels. Dat zegt toch wel wat!