cagiva mito of rs 125

jonaswauters

Rookie
19 jul 2008
1
0
assenede
hallo,

ik heb altijd al van 2-takt machientjes gehouden (vroeger nsr..) en ik zou nu ook iets verder willen gaan.
maar ik twijfel tussen een mito en een rs 125. ik heb nagenoeg geen ervaring met deze blokjes..
wat moet ik kiezen volgens jullie.

gr jonas
 
Voor een mito zijn veel minder onderdelen te vinden dan voor een rs volgens mij, verder kun je denk ik beter gaan testrijden
 
Er is ooit eens een test geweest bij moto73.(tenminste dit geloof ik) Ze gingen dus met 2 van die 125cc motoren naar str. van gibraltar!!! Daar kwam uit dat de cagiva mito een veel betere machine was dan de rs. Maar ik weet niet natuurlijk niet of je dit van plan bent.

Zelf vind ik de cagiva mito ook een stuk mooier. Heb er zelf ook over nagedacht maar ben toch maar voor een ander gegaan. Ik zou iig eens dat stuk lezen van moto73.
 
Laatst bewerkt:
Een mito is wel mooier hoor, maar ik geloof dat die niet legaal op 25 Kw te krijgen was (correct me if I'm wrong :$ ) ?
:j
 
ik zal voor de rs gaan, heb ik persoonlijke ervaring mee leuk motortje.
enkel ben ik er toen we achtergekomen dat ik 4-tact machines prefereer
 
Ze zijn allebei standaart legaal 25kw dus voor licht rijbewijs. Volgens mij kun je de mito alleen op 11kw kopen en moet je hem zelf op 25kw zetten. Dit is volgens cagiva niet moeilijk. Het zijn allebei mooie machines welke mooier is is echter een kwestie van smaak. Ik denk dat de blokken ongeveer hetzelfde zijn maar hier weet ik verder niets vanaf. Oudere mito heeft 7 versnellingen wat met 2t wel vervelend is denk ik(vanwege de kleinere powerband).

Mito is wel een stuk zeldzamer wat leuk is. Maar aan de andere kant ook vervelend onderdelen enzo staat hierboven al dacht ik. Een rs zie je trouwens ook lang niet elke week rijden(tenzij iemand in je straat er 1 heeft :p).
 
Terug
Bovenaan Onderaan