Cagiva "the Raptor's Nest" Part 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben vanacht helaas slachtoffer geworden van wat waarschijnlijk gewoon zinloze vernielzucht is geweest. Iemand of meerdere personen hebben mijn Rap in de fik gestoken en niet zo zuinig ook. ik heb nog geen idee hoe dit gaat lopen en of ik m'n geld kwijt ben, dat zoek ik morgen wel uit maar dit is wat er van over is, niet veel dus:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zit er nu even door heen en ga eindelijk maar slapen.
Oh nee toch, dat is écht niet normaal zeg.. :( :r

Ben je allrisk verzekerd, of WA-extra? Ik hoop dat dit niet ál teveel financiële gevolgen voor je heeft.. :/

Ik zit zelf ook nog even te dubben om hem allrisk te verzekeren, ENRA is inderdaad een stuk goedkoper dan waar ik nu zit. Weet alleen niet precies hoe het zit met overstappen, ik ben nooit zo van het overstappen geweest..
 
Ik ben vanacht helaas slachtoffer geworden van wat waarschijnlijk gewoon zinloze vernielzucht is geweest. Iemand of meerdere personen hebben mijn Rap in de fik gestoken en niet zo zuinig ook. ik heb nog geen idee hoe dit gaat lopen en of ik m'n geld kwijt ben, dat zoek ik morgen wel uit maar dit is wat er van over is, niet veel dus:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zit er nu even door heen en ga eindelijk maar slapen.


Jeetje zeg
Hier zijn geen worden voor dan alleen maar @#$%&*^%##@@$^^&&%$#@@!@!#$#%%^

Goed ik denk dat jullie wel begrijpen wat daar staat...

Hoop dat de verzekering wat voor je doet, hou ons maar op de hoogte

Groetjes Janet
 
Oh nee toch, dat is écht niet normaal zeg.. :( :r

Ben je allrisk verzekerd, of WA-extra? Ik hoop dat dit niet ál teveel financiële gevolgen voor je heeft.. :/

Ik zit zelf ook nog even te dubben om hem allrisk te verzekeren, ENRA is inderdaad een stuk goedkoper dan waar ik nu zit. Weet alleen niet precies hoe het zit met overstappen, ik ben nooit zo van het overstappen geweest..


Bedankt voor het wakker maken -O-







:z
 
Wat een f*** klote wereld is dit aan het worden,
hoop voor jou dat ze de daders kunnen vinden
RIP reptieltje

Tsja, maar wat dan?
Dan krijgen ze een aai over hun bol omdat ze zo'n moeilijke jeugd hebben gehad. Of omdat er verder zo weinig te beleven is in de buurt, want ja.. dan gaan ze zich vervelen hè?

Dat is het probleem hier, men heeft gewoon geen ontzag meer voor autoriteit..
Keihard aanpakken die lui.. :o
 
Tsja, maar wat dan?
Dan krijgen ze een aai over hun bol omdat ze zo'n moeilijke jeugd hebben gehad. Of omdat er verder zo weinig te beleven is in de buurt, want ja.. dan gaan ze zich vervelen hè?

Dat is het probleem hier, men heeft gewoon geen ontzag meer voor autoriteit..
Keihard aanpakken die lui.. :o

OOOH dus ook in Nederland zijn ze in het zelfde straatje ziek...moeilijke jeugd....foute vrienden....geen job....word niet aanvaard in de maatschappij.....enz enz
ik dacht dat alleen in ons apeland kon...
 
Hoe is het hier Kwispel?
Heb je al contact met de verzekering gehad en aangifte gedaan?

En Ed, hoe is het met jou? Heb je nog ergens lichamelijk last van gekregen?
Of valt de schade mee?

Groetjes,
Jethro
 
Hoe is het hier Kwispel?
Heb je al contact met de verzekering gehad en aangifte gedaan?

Ben ook benieuwd of je nog wat terugkrijgt... In ieder geval niet meer je mooie Raptor. '(

En Ed, hoe is het met jou? Heb je nog ergens lichamelijk last van gekregen?
Of valt de schade mee?

Groetjes,
Jethro

Ben heel eigenwijs weer gaan werken afgelopen dinsdag. Maandag ging nog helemaal niet. Maar moet eigenlijk nog veel langer rust houden van de huisarts. Schouderbanden zijn flink opgerekt en moeten met rust herstellen. Voor de rest van spierpijntjes en blauwe plekken, maar daar heb ik eigenlijk nauwelijks last van (gehad).

Thanks for asking. ;)

Heb nog niet eens naar de Navigator gekeken. Zal later eens goed een inventarisatie maken van de schade. Maar heb sowieso besloten om de Navigator alleen goed rijdend te maken (andere voetsteuntje, rempedaal en knipperlicht achter) Verdere restauratie gaat in het winterseizoen plaatsvinden.
 
Uiteraard aangifte gedaan en schadeformulier ingestuurd. Ik ben voor deze motorfiets alleen WA verzekerd (tja, inmiddels 11 jaar oud, hé) maar ik ben ook verzekerd voor verhaalschade. op die verzekering gaan ze proberen om het te verhalen bij het Waarborgfonds voor het Wegverkeer die ook schade door onbekende of onverzekerde derden aan geparkeerde voertuigen kan uitkeren, of dat ook gaat lukken wordt nog even afwachten want niemand weet kennelijk precies wat daar de voorwaarden voor zijn en daar zal in ieder geval nog wel even overheen gaan.

De motorfiets is door de politie meegenomen maar ik heb vandaag een brief gekregen dat hij opgehaald moet gaan worden. Eerst maar eens kijken hoe ik dat moet gaan regelen, ik begin maar eens met de verzekeraar te bellen of die daarmee helpt maar het zal waarschijnlijk ook nog wel weer geld gaan kosten om het ding bij een sloperij te krijgen.
 
tja, dan wordt het tijd om wakker te worden, het is me inmiddels duidelijk dat vandalisme als oorzaak een reden is voor het Waarborgfonds voor het Wegverkeer om de claim af te wijzen. Ik heb me nog even met een dooie mus blij laten maken maar de waarheid is dus dat alle kosten incl. de nog onbekende kosten om het wrak op de sloperij te krijgen dus gewoon voor mij zelf zijn.

Het ziet er naar uit dat ik me op korte termijn geen vervanging kan veroorloven maar dat is ook niet erg want ik heb nog steeds geen realistische stalling en ik zou toch echt niet meer kunnen slapen als er weer een motorfiets hier buiten zou moeten staan dus dat moet ik eerst oplossen.

Het gaat me niet eens om het geld, ik zit vooral met het feit dat die allochtone haat-figuren (althans, dat was het door buurtbewoners aan de politie opgegeven signalement van de potentiële dader, duidelijk een geval van een kopie signalement uit het boek der grootste vooroordelen!!) mij als oude man nog niet eens mijn oude motorfiets kunnen gunnen. Ik heb echt heel veel moeite om me te beseffen dat we in een maatschappij gekomen zijn waarin ik een motorfiets zelfs dubbel op slot niet meer buiten kan laten staan, Toen ik jong was stond onze voordeur zelfs gewoon open en dat was toen eigenlijk heel normaal, die tijd hebben we duidelijk met z'n allen door onze vingers laten slippen.
 
tja, dan wordt het tijd om wakker te worden, het is me inmiddels duidelijk dat vandalisme als oorzaak een reden is voor het Waarborgfonds voor het Wegverkeer om de claim af te wijzen. Ik heb me nog even met een dooie mus blij laten maken maar de waarheid is dus dat alle kosten incl. de nog onbekende kosten om het wrak op de sloperij te krijgen dus gewoon voor mij zelf zijn.

Het ziet er naar uit dat ik me op korte termijn geen vervanging kan veroorloven maar dat is ook niet erg want ik heb nog steeds geen realistische stalling en ik zou toch echt niet meer kunnen slapen als er weer een motorfiets hier buiten zou moeten staan dus dat moet ik eerst oplossen.

Het gaat me niet eens om het geld, ik zit vooral met het feit dat die allochtone haat-figuren (althans, dat was het door buurtbewoners aan de politie opgegeven signalement van de potentiële dader, duidelijk een geval van een kopie signalement uit het boek der grootste vooroordelen!!) mij als oude man nog niet eens mijn oude motorfiets kunnen gunnen. Ik heb echt heel veel moeite om me te beseffen dat we in een maatschappij gekomen zijn waarin ik een motorfiets zelfs dubbel op slot niet meer buiten kan laten staan, Toen ik jong was stond onze voordeur zelfs gewoon open en dat was toen eigenlijk heel normaal, die tijd hebben we duidelijk met z'n allen door onze vingers laten slippen.

Dat is heel zuur voor je kwispel... -O-
 
Als je erover nadenkt is het inderdaad heel erg triest.. Jij en vele anderen werken hard voor hun spullen, en een ander pakt je spullen gewoon af als zij daar zin in hebben. Zonder daar ook maar enige moeite voor te doen (ok, soms een klein beetje dan) En daarbij staan ze er niet bij stil wat voor gevolgen hun acties hebben voor de gedupeerden. Maargoed, dat interesseert ze dan ook geen moer natuurlijk..

Nou kom ik in feite nog maar net kijken, maar ik heb in dat opzicht al wel genoeg gezien.
Sterkte.. als ik je ergens mee zou kunnen helpen doe ik het graag.

Heb je niet iemad met een aanhangertje, die het wrak naar de sloperij kan brengen?
Dat hoeft toch niet zoveel te kosten?

Dat het niet onder het Waarborgfonds zou vallen, daar was ik al bang voor trouwens..
 
Laatst bewerkt:
HEEEEEEEEEELP


MEGA PROBLEEM!!!!!

vandaag uitlaatjes aangekomen dus ik :]
deze gemonteerd en toen kwam de testrit :( :(

ze lopen tegen mijn achterband verdorie.... :( :( |(

is er iemand die ervaring heeft met deze high mounts en me kan zeggen wat ik mis doe
PLEASE

pic's volgen zodadelijk
 
en hier zijn de pic's
full


full


full


full


full

Work In Progres

full


full


full


en dit is jammer genoeg het resultaat dat hieronder staat

full


full
 
Als je de boutjes bij de voetsteunen achter loshaalt, hoeveel ruimte heb je dan om te dempers heen en weer te bewegen (ofwel, iets naar buiten te trekken)?

Het kan een kwestie zijn van alleen je linkpijpen iets verdraaien, waardoor de dempers ook anders komen te zitten. Maarre.. Kun je ook precies zien wáár ze tegen de dempers aanlopen?
Dan weet je in ieder geval waar de boel iets te smal is, en waar je dus extra ruimte moet maken.

Wat je evt. ook kun proberen is het beugeltje aan de buitenkant van de voetsteun vast te zetten, zodat de demper wat naar buiten komt. Maar ik denk dat dat niet hoort, aangezien ik dat op andere foto's ook niet zie:

nodiu0.jpg


ndaruo.jpg
 
Als je de boutjes bij de voetsteunen achter loshaalt, hoeveel ruimte heb je dan om te dempers heen en weer te bewegen (ofwel, iets naar buiten te trekken)?

Het kan een kwestie zijn van alleen je linkpijpen iets verdraaien, waardoor de dempers ook anders komen te zitten. Maarre.. Kun je ook precies zien wáár ze tegen de dempers aanlopen?
Dan weet je in ieder geval waar de boel iets te smal is, en waar je dus extra ruimte moet maken.

Wat je evt. ook kun proberen is het beugeltje aan de buitenkant van de voetsteun vast te zetten, zodat de demper wat naar buiten komt. Maar ik denk dat dat niet hoort, aangezien ik dat op andere foto's ook niet zie:

[afbeelding]



[afbeelding]


Jethro:

tnx voor de tip & de megavluggeg respons :} was eigenlijk al hetzelfde aan het proberen na aanwijzingen van het vrouwtje (wat een schatje toch) + heb ook mijn achtervering volledig opgedraaid.zonet een testritje gaan maken en ik denk dat het OK is .blijft verdorie tocht wel een "nippie"
morgen nogmaals gaan testrijden heb de band gemarkeerd met verfstift nu zal dan wel zien of hij effectief nog raakt.
anders vermoed ik dat ik het alleen opgelost krijg door het beestje te verhogen
 
Nouja, dat lijkt me toch niet nodig mogen zijn. Ik ben benieuwd!

Enne.. filmpje! Hoe klinken ze?! :9~

Ze zitten er wel mooi onder trouwens, ziet er netjes uit zo bij dat kontje.
Alleen die rare punt in de uitlaatbocht links blijf ik lelijk vinden, maarja.. dat hou je..
Die bocht lijkt trouwens wel heel anders (hoekiger) dan de rechter, klopt dat? Of geeft de foto een vertekend beeld?

Edit: misschien een hele stomme vraag trouwens, maar er ligt toch wel een 180-er achterband onder? Anders kun je blijven frotten tot je een ons weegt, maar dan zit het probleem misschien ergens anders :o

Ik moet mijn dempers een dezer dagen ook even goed monteren.
De beugel zit er helemaal verkeerd onder.

Mijn motor staat trouwens ook op Ebay :')
 
Laatst bewerkt:
Nou hier ben ik dan, heb maar eens een nieuw account aangemaakt.
Ik zal me voorstellen ik ben Laurens, die knul die over die dode konijn heen reed.

Weten jullie nog?

Wil zeggen dat ik het ook een leuke dag vond.

En leef mee met kwispelhond, kan me voorstellen dat ie wel een traan heeft gepikt hiermee.
 
Ze zitten er wel mooi onder trouwens, ziet er netjes uit zo bij dat kontje.
Alleen die rare punt in de uitlaatbocht links blijf ik lelijk vinden, maarja.. dat hou je..
Die bocht lijkt trouwens wel heel anders (hoekiger) dan de rechter, klopt dat? Of geeft de foto een vertekend beeld?

Je hebt aan de linker kant de ketting, dus die bocht is inderdaad anders (is bij veel fabrikanten zo)

M'n bericht nog gelezen van de linkpijpen ?
 
Ja, heb hem wel voorbij zien komen geloof ik. Maar voorlopig moet ik even kalm aan doen.
Motor net aangeschaft, en eerst komen er volgend weekend een paar verse bandjes onder.
Dus ik moet eerlijk bekennen dat hoge bochten niet echt prioriteit hebben..
 
het is dus niet gelukt ....

linkpijpen komen altijd terug ongeveer in dezelfde positie te staan.

op goede wegen zal het waarschijnlijk juist Niet zijn maar vanaf we op de wegen met een belgisch karakter tercht komen raken de pijpen nog steeds me band |(

heb voor vandaag maar even de originele er terug onder hangen daar ik een treffen voor de boeg heb van 320km... en zeker geen risico op schade wil lopen.
heb ook maar al een tailriser + 25mm besteld dit zou het euvel moeten oplossen volgens mij.
ik begin zo te vermoeden dat mijn fiets in het verleden mss al eens verlaagd is en dat ik daardoor nu in de problemen kom, het is anders toch niet normaal dat het bij iedereen anders wel lukt om deze high mount te monteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan