carb lekkage probleem

Duncan

MF veteraan
Donateur
19 mei 2001
16.367
12.952
Hallo ik zit met hetvolgende probleem. Bij carb 1 loopt de bezine over, het komt uit het gaatje wat ik hier beneden heb aangegeven. Iemand enig idee wat dit kan zijn ? Vlotternaald en zetting is nieuw...
carb_1.JPG


enne dit is dus een sloop carb, de echte zit wel alles op (om de grappemakers voor te zijn......)
 
Die vlotterkamer heeft een heel klein ventilatie-kanaaltje dat verstopt kan zitten. Vaak is het een nokje aan de bovenrand met een gaatje naar onder, soms een nippel met een slangetje of pijpje en soms een kanaaltje richting luchtfilter.

Verstopping/beklemming van die ventilatie leidt tot overstroming.

Maar hetzelfde gebeurt, als je vlotter "diep" blijft hangen of op enige manier niet meer voldoende de benzine-toevoer afsluit.
 
carb_2.jpg


Dat zou dan dit pijpje moeten zijn nietwaar ? Zal morgen eens kijken en ook de vlotterhoogte (had de vlotter al wel een keer uitgewisseld met een andere die ik nog had liggen)
 
Yep, zeldzame; een rubber of kunst-stof puntje/deeltje op de naald of in de zeting kan bij vervorming zowel door kleven/knellen benzine tegenhouden als bij onvoldoende afsluiten verzuipen bewerken, soms zelfs afwisselend.
 
Aha, nou die waren goed, het was toch een nieuwe ! vlotternaald die niet goed was, heb er een oude opgezet en het probleem is over......
 
Carb oppakken met de vlotterbakken eraf. Dan de vlotter optillen zodat de naald naar boven wordt geduwd. De vlotter loslaten (langzaam) en dan moet de vlotternaald meteen mee naar beneden komen, doet ie dat niet, blijft hij plakken. Meestal zit er een soort trekveertje aan de vlotter, zodat dat niet kan gebeuren..
Dit is dan ook geen oorzaak van een lekkende vlotternaald, maar het moet wel goed zijn...

Dan eens een keer de vlotterbak eraf pakken en benzineleiding aansluiten, als er dan met een volledig opgetilde vlotter benzine blijft komen weet je dat de naald niet goed sluit...
Wel de benzinekraan open of op prime zetten, anders sluit de vacuumkraan af...

Maar eerst naar de ontluchting kijken, ff doorblazen/prikken
 
Ik heb het gecontroleerd op de volgende manier, vlotter en zetting eruit gehaald en in elkaar gezet, vervolgens erop geblazen. Bij de nieuwe set kwam er lucht langs de naald en zetting. Bij de oude opdezelfde manier getest gebeurde dit niet. Heb ze dus omgewisseld en er komt nu al 3 uur lang geen benzine uit de carb gelopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan