• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Carbon spatbord repareren?

Gixxer Fighter

MF legend
Lid geworden
11 mrt 2003
Waarderingsscore
1
Heeft iemand hier een idee hoe ik een carbon spatbord kan repareren??

Zit een scheur is, nu dacht ik:
Ik repareer de scheur aan de onderkant..
schuur het spatbord lichtjes en spuit het overnieuw in de blanke lak....

Maar wat hecht op carbon?? glasvezel??

carbon kan je lakken met gewone lak,ik heb een deel van me dashboard (auto) ook gedaan.
dan polijsten met belgom alu,heb ik ook gedaan op mijn iets verweerde carbondemper van mijn honda

stukje carbonmat kopen en met epoxy eraanlijmen let op epoxy is gemeen spul als je er met je vingers aanzit, of waarmee dan ook, loop je grote kans op allergie, en wil je in de toekomst het wel laten ermee te werken, dus handschoentjes en niet knoeien.

Carbon kan je nauwelijks (echt) repareren. Je kan er een mat overheen leggen en met epoxy aangieten, zal vast ergens iets op het net te vinden zijn.
Maar als carbonvezels echt kapot zijn blijven ze kapot. Je legt dus een extra laag die de belastingen in het spatbord overneemt. Alleen aangieten helpt echt niet. Vroeg of laat gaat dat weer scheuren omdat epoxy alleen niet sterk genoeg is.
Een en ander hangd natuurlijk af hoe groot en waar de scheur zit. Een klein scheurtje in het midden zou je wel aan kunnen gieten (1cm).

Gr,
Henk

Hoe is de scheur er in gekomen? Door trillingen of door een botsing/dreun met iets anders ofzo? In het laatste geval zal de scheur niet zo makkelijk opnieuw kapot gaan, omdat er niets kapot is gegaan door een normaal optredende kracht.

Terug
Bovenaan Onderaan