Het kan misschien ook zijn dat de choke niet goed terug dicht gaat.Ik heb een KTM 250 EXC, 2 takt (BJ 2005)
Op zich loopt de motor geweldig. Hij start direct, maar rookt vervolgens heel erg, totdat hij warm is, dan houdt t op. Is dit normaal?
Verder stopt hij er af en toe spontaan mee. Ikmoet dan de bougie er uit halen en schoonmaken. Hij is dan erg "vet"en een beetje zwart uitgeslagen. Als hij schoon is loopt de motor weer gewoon.
Moet ik nu de carburateur opnieuw afstellen, en zo ja, hoe moet dit?
Alvast bedankt voor jullie hulp!!!
Motorcross nu nog steeds alleen op 4takt , dit probleem komt mij bekend voor van toen ik nog 2takt reed.
Je vlotterniveau staat te hoog , vaker meegemaakt slaan al je bougies vet.
Als de motor te rijk staat (mengsel) dan blijven er wat olieresten achter in het carter die er na verloop van tijd weer uit gespoeld/gestookt worden, geldt ook voor de choke. Roken in het begin en dat houdt later op. Als de motor er spontaan mee stopt door een vette bougie kun je een paar dingen doen.
1 Gas verder opendraaien zodat alles goed verstookt wordt.
2 Als je dat niet doet, gasnaald wat laten zakken.
3 Warmere bougie erin
4 Keering achter je primaire tandwiel (op de krukas) kan lekken waardoor er olie in het carter terecht komt en ook eerst verstookt moet worden .Die olie is niet gemaakt om te verstoken en vervuild de bougie.
Mengverhouding ok?
Ook niet onbelangrijk trouwens...
Als de rook echt wit is , zou ook je koppakking kunnen lekken tot op het punt dat alles uitzet door de warmte en de lekkage stopt.
Dus let op de kleur van de rook!
@gassen: maar met een aangetaste keerring verlies je toch ook altijd meteen flink veel vermogen, loopt niet lekker ... ?