carburateurs synchroniseren, Kleppen stellen?

michielg

MF'er
25 feb 2010
173
0
Amsterdam
Hey jongens en meisjes,

Ik heb sinds kort een zzr 600 (1992) met 30k op de teller, en wilde eigenlijk binnenkort eens een keertje mijn carburateurs schoonmaken en synchroniseren. Eigenlijk heb ik 2 vragen hierover:

Is er misschien iemand in omgeving amsterdam (+50km) die zo'n apparaatje (carbtune) heeft en binnenkort zijn eigen motor gaat afstellen en mij wil helpen dit ook te doen? (natuurlijk tegen betaling).

Ten tweede: moet je per se je kleppen stellen voor je je carburateurs gaat synchroniseren?

Ik hoor het wel,

gr michiel
 
Nee, kleppen stellen hoeft niet per sé voor synchroniseren.
Moet je dat wel doen omdat de motor er aan toe is (voorgeschreven onderhoud of klachten die op de kleppenafstelling duiden) dan moet je dat wel doen voor je de carbs synchroniseert.
 
Nee, kleppen stellen hoeft niet per sé voor synchroniseren.
Moet je dat wel doen omdat de motor er aan toe is (voorgeschreven onderhoud of klachten die op de kleppenafstelling duiden) dan moet je dat wel doen voor je de carbs synchroniseert.

top, bedankt, ik dacht al zo iets. Ik denk dat kleppenstellen niet nodig is (over 6000km nakijken) maar dan kan ik gelukkig wel de cabs synchroniseren
 
Als je onderhoud doet aan je motor, is dat normaal in een vaste volgorder, en synchroniseren is het laatste wat je doet, dus als je zeker weet dat je kleppen, ontsteking, bougie's, en al het andere goed is....
 
Als je kleppen hoognodig gesteld moeten worden is syncen niet zo heel handig (beetje tijdverspilling), zoals hierboven:

met kleppen stellen heb je shims... heel handig om even iemand erbij te halen die dat vaker heeft gedaan, kan nog wel eens tricky zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan