Cardo freecom 4+

Ghengie

Maarten
23 nov 2019
169
180
Klarenbeek
Ik heb deze week de cardo freecom 4+ duo gekocht. Alles lijkt het in 1x te doen, behalve de verbinding tussen Cardo en mijn telefoon als het op bellen via cardo commando's aam komt.

- Als ik 'ok google' roep, dan bevestigd Cardo het commando, maar het komt niet door op mijn telefoon.
- de speeddial optie op de cardo doet het niet, ook niet vanuit de cardo app. Idem voor redial

Hoe het zou moeten werken zie ik bij mijn vriendin. Daar werkt alles direct, plug en play, op een oudere Samsung. Na een aantal uren 'zoek de verschillen' tussen de instellingen, ben ik op zoek naar de gouden tip.

Mijn telefoon is de Samsung Galaxy A52.
 
Laatst bewerkt:
Je moet wel een telefoonnummer in de speeddial lijst zetten, gewoon een naam roepen werkt niet..
En dan iets roepen van het cardo speeddail 1
Google heb ik niet in gebruik..
 
Mijn probleem gaat verder dan het goed lezen van de handleiding ;)

Een nummer is ingesteld onder speeddial, maar die activeert niet via de module op mijn helm en ook niet via de knop in de app.
Het lijkt erop dat de aansturing van belfuncties en de google assistent vanuit de module en vanuit de app om 'n reden geblokkeerd worden.

Alles werkt wel via de cardo en telefoon van mijn vriendin, ook als ze mijn cardo op haar telefoon koppelt.
 
Op magische wijze is het probleem opgelost.

Ik heb uren gezocht op internet, alle opties in mijn telefoon nagelopen, de Cardo app opnieuw geinstalleerd, Bixby op alle mogelijke manieren uitgezet, ...

Uiteindelijk is het probleem opgelost nadat ik, in volgorde: de autorisaties van alle apps op mijn telefoon te hebben gereset, cardo uit de bluetooth lijst heb gehaald, de Cardo app heb verwijderd en opnieuw heb geïnstalleerd en de Cardo unit opnieuw heb verbonden.

De oplossing is logisch, maar de frustratie is dat ik alle stappen em opties al had nagelopen en vaker heb gedaan. De enige extra stap die het verschil lijkt te hebben maakte is de reset van alle app autorisaties. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ik voor Cardo en Google geen verschil zie in de autorisaties, maar ergens heeft in 'n app toch een issue gezeten.
 
Knap dat bij jullie allemaal die voice commands werken, ondanks dat ik vloeiend Engels spreek vind ik dat echt bagger.
Als het al werkt, ben ik meestal al een Km verder met het oproepen van de intercom en is het al zinloos geworden.
Ik gebruik de VOX instelling, fluitje is voldoende om de intercom te openen.
 
Cardo maakt slim gebruik van de google/ siri stembesturing. Dat werkt best goed, maar heeft ook oefening gevraagd.

Als het niet goed gaat in 1x dan wordt het onhandig, want ik heb mijn telefoon niet op mijn stuur zitten. Dat wil ik ook niet, want bellen op motor is alleen functioneel (ben later door file e.d.) en noodgevallen. Dat geeft gekke situaties als ik iemand anders bel dan ik aan Google heb gevraagd.

Maar in de praktijk gebruik ik de voice commands minimaal en bel ik mijn vriendin via de speeddial knop op mijn helm.

De Cardo commands gebruik ik helemaal niet. Geluid harder/ zachter gaat prima via het scrollwiel en de paar andere functies gaan prima via de knoppen.
 
Om mijn tocht naar een goed werkende Cardo af te maken, mocht iemand ooit dezelfde uitdaging hebben:

Alles werkte na mijn gepruts begin dit jaar. Muziek deed het meteen goed, maar telefoontjes waren zo zacht dat ik alleen een goed gesprek kon voeren als ik <50 km/uur reed.

Ik gebruik harde pluggerz oordoppen. De oplossing bleek om 1 niveau demping terug te gaan. Van 25 db demping, naar 20 db.
 
Hi, ik ben ook sinds een drie maanden in bezit van de freecom 4+. Alles werkt goed behalve 2 spraakopdrachten. De music on en music off commando's. Dit met de standaard mp3 speler van de app en met Spotify app. Zijn er meer mensen met dit probleem en hebben hier een oplossing voor gevonden? Cardo zelf wist hier geen oplossing voor.
Bvd
 
Terug
Bovenaan Onderaan