Cardo Packtalk Edge geluid te zacht

dropkikker

MF veteraan
27 jun 2005
1.048
62
Lichtenvoorde
Ik heb sinds 2 weken de packtalk Edge met JBL speakers. Maar nu vind ik als ik met otoplastieken rij dat het geluid te zacht is, terwijl alles op maximaal staat. Zonder oordoppen rijden is geen optie ;)

Is dit een algemeen probleem bij Cardo?

P.s. het gaat om zowel muziek als aanwijzingen en intercom.
 
Ik heb sinds 2 weken de packtalk Edge met JBL speakers. Maar nu vind ik als ik met otoplastieken rij dat het geluid te zacht is, terwijl alles op maximaal staat. Zonder oordoppen rijden is geen optie ;)

Is dit een algemeen probleem bij Cardo?

P.s. het gaat om zowel muziek als aanwijzingen en intercom.
Hier geen problemen met Cardo Packtalk Bold..

- Stekkertje van speakers goed aangedrukt?
- Volume van zowel Cardo als smartphone voluit?
- Instellingen in App (Cardo Connect) juist?
- Adaptief volume aan gezet?

Hoor je de welkomsttekst bij het aanzetten van de Cardo wel duidelijk?
 
Ik heb een oudere Cardo (alleen BT, geen intercom), en heb gemerkt dat de positie van de speakers zeer kritisch is.
Als ik ze goed heb zitten, dan blazen ze moeiteloos door mijn 30+dB gehoorbescherming heen. Podcasts @ 130kmh geen enkel probleem.
(Flitsmeister ook zeer hoorbaar :-) )
 
Ik heb een oudere Cardo (alleen BT, geen intercom), en heb gemerkt dat de positie van de speakers zeer kritisch is.
Dit is enorm belangrijk en scheelt inderdaad veel. Waarschijnlijk staan ze niet lekker richting je oor.
 
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Cardo 2. Altijd perfect gewerkt in combinatie met Tom Tom 550. Gesprekken met mijn partner werden weggedrukt door aanwijzing TomTom. Tot zover niks aan de hand. Vorige week vertrokken naar Italië op de motor. Konden met elkaar praten. Tom Tom hoorde ik niet. Tijdens een tankstop volgens gebruiksaanwijzing weer geprobeerd te herstellen. Geen resultaat 😡 het is of de Tom Tom. Of met elkaar praten. Wat doe ik verkeerd. We zijn nu
nog in Italië. En t is niet echt top om elkaar niks te kunnen vertellen. Iemand bekend met dit probleem. ?? Zodat we de rest van de vakantie nog wat kunnen praten met elkaar.
 
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Cardo 2. Altijd perfect gewerkt in combinatie met Tom Tom 550. Gesprekken met mijn partner werden weggedrukt door aanwijzing TomTom. Tot zover niks aan de hand. Vorige week vertrokken naar Italië op de motor. Konden met elkaar praten. Tom Tom hoorde ik niet. Tijdens een tankstop volgens gebruiksaanwijzing weer geprobeerd te herstellen. Geen resultaat 😡 het is of de Tom Tom. Of met elkaar praten. Wat doe ik verkeerd. We zijn nu
nog in Italië. En t is niet echt top om elkaar niks te kunnen vertellen. Iemand bekend met dit probleem. ?? Zodat we de rest van de vakantie nog wat kunnen praten met elkaar.

Probeer het eens opnieuw te koppelen, en dan in de juiste volgorde zoals cardo het omschrijft.
 
Al een aantal malen gedaan. Zonder effect. Ook filmpje bekeken en vervolgens zo geprobeerd zonder resultaat. Zaterdag zijn we terug uit Italië. Dan maar eens langs de motorzaak waar ze gekocht zijn. Wellicht kanaal defect
 
Probeer eens n paar dagen zonder Tom Tom aanwijzingen zou ik zeggen. Ik rijd al jaren zonder navi geluidaanwijzingen als voorrijden. Als je daar eenmaal aan gewend bent is het lekker rustig in je hoofd. Maar het defect moet natuurlijk evengoed opgelost worden. Succes
 
Ik heb sinds 2 weken de packtalk Edge met JBL speakers. Maar nu vind ik als ik met otoplastieken rij dat het geluid te zacht is, terwijl alles op maximaal staat. Zonder oordoppen rijden is geen optie ;)

Is dit een algemeen probleem bij Cardo?

P.s. het gaat om zowel muziek als aanwijzingen en intercom.
Ik heb hetzelfde of ik vind hetzelfde.
Ondertussen al een oplossing gevonden?
 
Ik heb hetzelfde of ik vind hetzelfde.
Ondertussen al een oplossing gevonden?
Ik heb een budget Cardo Freecom + zeer goed dempende oordoppen. Ook aan de zachte kant.

Ik heb de adaptive volume uitgeschakeld (jammer, is handige feature), en nu is het te doen.

Ik kan podcasts @ 120kmh weer horen.

(N.B. mijn gehoor is niet te best, en de doppen dempen extreem (zo heb ik het graag), ik zit uit de wind achter een tourruit)
 
Andere vraag, misschien weet iemand dat hier, ik heb op kanaal 1 mijn tomtom en kanaal 2 mijn telefoon, kan je dan nog koppelen met bijvoorbeeld een Sena of Cardo als intercom?
 
Ja dat kan, maar niet op de manier waarop jij nu alles gekoppeld hebt.
Ik denk dat je de telefoon moet koppelen aan de navi.
De navi aan de intercom en dan heb je nog een kanaal over voor een andere verbinding.
Google er maar op, want hier is heel veel over te vinden.
Ik zou dan eerste alle verbindingen gaan verbreken en totaal overnieuw beginnen (ook dat lees ik).
 
Ja dat kan, maar niet op de manier waarop jij nu alles gekoppeld hebt.
Ik denk dat je de telefoon moet koppelen aan de navi.
De navi aan de intercom en dan heb je nog een kanaal over voor een andere verbinding.
Google er maar op, want hier is heel veel over te vinden.
Ik zou dan eerste alle verbindingen gaan verbreken en totaal overnieuw beginnen (ook dat lees ik).
O dat zou jammer zijn, want dan kan ik geen muziek meer luisteren als ik de telefoon koppel via de TT.
 
Ik ga het eerst even zoeken in mijn otoplastieken oordoppen. Deze hadden een filter die alle geluid blokkeerde, nu 2 filters lichter gegaan.
 
Ik heb hetzelfde of ik vind hetzelfde.
Ondertussen al een oplossing gevonden?
Nee, helaas nog niet, maar waarschijnlijk ligt het ook voor een groot deel aan mijn helm die niet echt stil is. En te goede oordoppen, want zonder oordoppen in kan ik de helm op max volume niet eens ophouden zonder spontaan doof te worden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan