carplay android

robmoto

Rookie
13 nov 2022
18
5
beste motorvrienden, ik heb jullie raad nodig!
ik dacht eraan om een waterdichte carplay op mijn motor te bouwen zodat ik mijn telefoon daarmee wireless kan vebinden en hem niet op het stuur dien te zetten. Ik gebruik nl als navigatie de kurviger pro app die ik heel fijn vind.Heeft iemand ervaringen met zo een carplay? Graag jullie reacties en bevindingen.
met vriendelijke motorgroet,
Robert.
 
waarom niet een normale motornavigatie systeem zoals Garmin of TomTom?
Ik heb een Garmin Zumo XT en werk met MRA, gaat zeer goed.
mijn mobiel koppel ik ook zonder problemen aan de Zumo en kan dan naast bellen/gebeld worden ook verkeersinformatie enzo ermee omtvangen.

tis maar een idee
 
beste motorvrienden, ik heb jullie raad nodig!
ik dacht eraan om een waterdichte carplay op mijn motor te bouwen zodat ik mijn telefoon daarmee wireless kan vebinden en hem niet op het stuur dien te zetten. Ik gebruik nl als navigatie de kurviger pro app die ik heel fijn vind.Heeft iemand ervaringen met zo een carplay? Graag jullie reacties en bevindingen.
met vriendelijke motorgroet,
Robert.
Hoi Robert,

Kurviger heeft geen carplay app. Het is namelijk niet zo dat alle apps op je iphone (of android) ook beschikbaar is voor carplay. Hiervoor moeten de ontwikkelaars het 1 en ander voor regelen. Grote bedrijven zoals google, spotify etc heeft dit wel voor elkaar. Dus het lost niet al je problemen op helaas.
 
Even een snelle AliExpress zoek op "Motorcycle Carplay" geeft redelijk wat hits.... maar de gemiddelde prijs ligt zo rond de 140 euro.
En dan rest nog de vraag of de app op je telefoon ook een Carplay/AndroidAuto compatibele interface heeft.....
 
Even een snelle AliExpress zoek op "Motorcycle Carplay" geeft redelijk wat hits.... maar de gemiddelde prijs ligt zo rond de 150 euro.
Maar dan rest nog de vraag of de app op je telefoon ook een Carplay/AndroidAuto compatibele interface heeft.....
wellicht na lang "klooien"
er zijn verschillende reviews hierover de een lukt het wel, de ander gooit zo'n ding na een zondag middagje klooien en vloeken het raam uit.

beste is nog altijd een dedicated navigatiesysteem te nemen.
 
Hou er ook rekening mee dat bij android auto de rekenkracht nog steeds vanuit de telefoon komt.
Als je dus een stevige app draait (bijvoorbeeld TomTomGo) dan is je accu zo leeg.
Dit was voor mij ook van de meest belangrijkste reden om een dedicated motornavigatie aan te schaffen die via de accu van de motor gevoed wordt
paar keer meegemaakt dat mijn mobiel zonder te bemerken leeg raakte door het gebruik van (in mijn geval) Osmand.
en dat is behoorlijk k*u*t* als je in een onbekende stad rijdt en je moet ergens zien te geraken om dan erachter te komen dat je het stadscentrum al achter je ligt en jezelf ineens in zo'n ongure buitenwijk aantreft

Mijn advies blijft, koop gewoon een dedicated motornavigatie van bv Garmin of TomGTom.
wellicht kan je via marktplaats of misschien via hier een goede en goedwerkende 2de-handsje op de kop tikken.

mijn Garmin Zumo XT bij Waypoint in Leek gekocht.
nieuw kosten die dingen al gauw €400,-
ik heb de Zumo met de Elite pakket genomen, koste €499,-
 
zo zie je maar weer wat een geweldig forum dit is. Al mijn vragen zijn opgelost! Inderdaad beter een xt ofzo kopen. Het was maar een gedacht en goed dat jullie er zijn,anders xeer money uit het raam gegooid, hobby is zo al duur genoeg, maaaaar ozo leuk.😁👍🤘
 
Of een 2e hands TomTom kopen ik heb nog een TomTom 410 liggen compleet.
Die gaat binnenkort op MP.
Zelf een upgrade naar de TomTom 550 gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan