Iemand ervaring met Macxa Carplay Android motor navigatie ?

Kaboem!

MF'er
7 feb 2004
102
3
Noord Brabant
Ik ben benieuwd of er mensen zijn op het forum die ervaring hebben met onderstaand navigatie device voor de motor :


Dit lijkt een erg mooi alternatief te zijn voor de Garmin's en Tom Tom devices welke altijd maar zeer matig integreren met Spotify, bellen en berichten versturen. Dit device is gebaseerd op de open standaarden van Android en Apple.

Hij wordt overigens onder verschillende merken aangeboden :



En nog vele andere merken...

Ik ben benieuwd naar de reacties ;)

Grt,

Jeroen Kemps
 
Laatst bewerkt:
Was al een topic over toch?

dingetje waar ik mee zat: hoe gaat het met het batterij verbruik van de telefoon.
En er werd bevestigd dat dit hard ging, telefoon doet al het werk en wordt tijdens navigeren dus gewoon warm en accu is zo leeg.
Je moet dus je telefoon aan de lader hebben (of je moet niet te lang/ver rijden).
En ik heb liever niet een heel hard werkende, ladende telefoon in mijn zak.....
 
In de winter comfortabel, zo’n kacheltje in je binnenzak, maar in de zomer lijkt het mij geen goed idee…

De telefoon doet inderdaad al het werk, dat CarPlay ding is alleen maar het scherm op afstand.
 
Goeie ontwikkeling hoor CarPlay op de motor, voeg er een Optimate USB O-105 of USB O-115 aan toe met een telefoon snoertje van 2 meter, dan kun je de telefoon opladen terwijl die in de binnenzak van je motorjas zit.
Als het opladen het ontladen kan bijhouden wordt de telefoon niet zo warm.
 
Goeie ontwikkeling hoor CarPlay op de motor, voeg er een Optimate USB O-105 of USB O-115 aan toe met een telefoon snoertje van 2 meter, dan kun je de telefoon opladen terwijl die in de binnenzak van je motorjas zit.
Als het opladen het ontladen kan bijhouden wordt de telefoon niet zo warm.
ik heb eens in de auto gevoeld hoe warm mijn telefoon wordt als hij via android auto aan het navigeren is met TomTom.... dat wil ik niet in een zak op gaan sluiten hoor!!!!
 
Maar toch niet warmer dan zonder android auto zegmaar?

Ik heb geen idee hoe warm mijn toestel nu wordt. Hangt vaak ook gewoon in de zon boven het dashboard. Zolang het maar werkt vind ik het wel prima verder.
 
Maar toch niet warmer dan zonder android auto zegmaar?

Ik heb geen idee hoe warm mijn toestel nu wordt. Hangt vaak ook gewoon in de zon boven het dashboard. Zolang het maar werkt vind ik het wel prima verder.
dat denk ik niet, maar een toestel wat aan het laden is EN een best zware app draait (zoals tomtom) dan wordt hij gewoon erg warm.
En dat wil je niet opsluiten in een zak, zodat hij zijn warmte nog minder goed kwijt kan.

Ik heb van het weekend om te voelen eens het toestel vast gehad met tomtom een tijdje aan, en als AA in gebruik, en dat was echt heel toasty
 
Ik vind het scherm wel klein t.o.v. de grootte van het toestel.
Op enige garantie ga je via Ali niet moeten rekenen,en als ik er 299$ voor moet betalen koop ik liever een echte GPS.
 
garantie op ali spul is bij mij tot nu toe prima gegaan, doen juist minder moeilijk dan een EU verkoper is mijn ervaring tot nu toe :)

en dat ding is voor ongeveer 140 e ook te vinden.
Heb je het dan echt over garantie van iets dat na bvb. een jaar defect gaat?
Of over iets dat defect uit de doos komt,want daar kun je dan een slechte waardering voor geven,dat is dus iets helemaal anders.
Er is volgens mij geen manier om na een paar maanden een slechte waardering te geven,en aan slechte waarderingen zijn ze gevoelig.
 
Heb je het dan echt over garantie van iets dat na bvb. een jaar defect gaat?
Of over iets dat defect uit de doos komt,want daar kun je dan een slechte waardering voor geven,dat is dus iets helemaal anders.
Er is volgens mij geen manier om na een paar maanden een slechte waardering te geven,en aan slechte waarderingen zijn ze gevoelig.
Ik heb een keer een auto radio besteld daar (1 din met klapscherm), die hield er na 8 maanden mee op.
Moest een filmpje sturen van wat hij (niet) deed, paar foto's erbij, en ik kreeg een nieuwe toegestuurd. Oude mocht ik houden voor onderdelen o.i.d ;)
 
Heb al vaak gemerkt dat eeb alie shop opeens ophoudt te bestaan.. ;). Ik zal niet gauw 300 euro aan elektronische apparaten aanschaffen via alie. uberhaupt als ik per se een beter display wilde kocht ik inderdaad al dan niet 2ehands een garmin of tomtom.

Al heb ik al zeker 7 of 8jr een motordashboardje voor snelheid en wat indicatorlichtjes en dat wil maar niet kapotgaan, dat was dan wel weer tientjeswerk. Enige wat er fout aan is is dat de wielomtrek + ruim 80cm moest om de snelheid accuraat te krijgen _O- .
 
Hoe is de werking van dit scherm met handschoenen? Het voordeel van een 'dedicated' navigatie ten opzichte van een smartphone vind ik namelijk het gebruik van handschoenen. Dit zou een mooie oplossing zijn om je dure smartphone aan je stuur niet hoeven te gebruiken, maar kan iemand mij vertellen of dit scherm werkt met handschoenen?
 
Oud topic maar ik heb er deze week een gemonteerd en ik vind het top! Besteld bij AliExpress voor ca 140 euro en met een week in huis. CarPlay op de motor, geluid over de helm. Scherm is echt heel netjes, geen goedkope indruk.

Vandaag voor het eerst mee gereden en bevalt goed. Goed afleesbaar. Bedienbaar met handschoenen, al blijft het beter je stuur vast te houden bij het rijden.

Ik zou in de auto niets anders meer willen als CarPlay. Altijd actueel en je kan makkelijk overstappen van navigatie app. Flitsmeister paraat en kan je via opdrachten automatisch laten starten.

Ik zal wel weer wat updaten als ik wat ervaring heb opgedaan met bijvoorbeeld accu verbruik en warmte ontwikkel.

IMG_7045.jpeg
 
Ik hou je updates even in de gaten, heb nl ook interesse, met name afleesbaarheid in de zon.
Heb je een linkje welke je besteld hebt, Ali gooit je dood met verschillende (of dezelfde?) met dezelfde dan wel andere naam...
 
Oud topic maar ik heb er deze week een gemonteerd en ik vind het top! Besteld bij AliExpress voor ca 140 euro en met een week in huis. CarPlay op de motor, geluid over de helm. Scherm is echt heel netjes, geen goedkope indruk.

Vandaag voor het eerst mee gereden en bevalt goed. Goed afleesbaar. Bedienbaar met handschoenen, al blijft het beter je stuur vast te houden bij het rijden.

Ik zou in de auto niets anders meer willen als CarPlay. Altijd actueel en je kan makkelijk overstappen van navigatie app. Flitsmeister paraat en kan je via opdrachten automatisch laten starten.

Ik zal wel weer wat updaten als ik wat ervaring heb opgedaan met bijvoorbeeld accu verbruik en warmte ontwikkel.

Bekijk bijlage 1886946
Heb je ook een foto van wat je gemonteerd hebt ipv je schaamranden? :+
 
Ondertussen een maand in gebruik. Super handig. Altijd actief, je hebt je tel altijd ik je zak. Flitsmeister, muziekje. Connectie maken gaat ook prima. Alleen Siri lukt me momenteel niet, moet ik nog even uitzoeken. Verder erg tevreden mee.
 
Ja klopt, is dezelfde. Soms zit er verschil in de verzending of beoordeling van de verkoper. Dus de goedkoopste heeft bijvoorbeeld nog weinig verkocht of wat bedenkelijke reviews.

Gisteren weer een dag getourd ermee. Een vastlopen dacht ik, maar was de app op de telefoon. Geen problemen zover. Goed zichtbaar met felle zon en geen problemen met de hitte
 
En hoe zit het met batterij verbruik?

Mijn telefoon is met android auto (bedraad) gewoon vastgelopen afgelopen weekend.... telefoon oververhit! en dan zet hij niet eens in mijn zak.....
Wel natuurlijk laden via draad en hard aan het werk, maar dat moet gewoon kunnen lijkt me.
 
Geen last van. Heb een iPhone, weet niet of dat verschil maakt. Maar wordt bij mij niet heet.

Batterij verbruik is veel minder dan je mobiel als navi gebruikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan