CB-1 met een tikje???

Sqweezr

MF veteraan
18 sep 2004
1.125
0
Noord-Brabant
Hoi,

Ik heb een Honda CB-1 en er zit een tikje in alsie warm is.
Als ik dus stilsta alsie warm is zit er een tikje in het blok, en op de snelweg rond 9500 a 10000 RPM (130 a 140 Km/u) hoor je hem weer (maar dan snel ;) , in elke versnelling trouwens, dus niet speciaal met hoge snelheid). nu bennik al bij verschillende zaken hier in de buurt geweest en de een zei eerst dat het de distibutie ketting was (die er helemaal niet in blijkt te zitten!! :? is een tandwiel trein) en later heeft er iemand anders van deze zaak naar geluisterd en een stuk gereden en die kon niet vinden waar de tik vandaan kwam. Na een aantal dagen toch nog eens naar een andere zaak geweest en hier vertelde ze me na 2sec dat het mijn kleppen zouden zijn en die moesten gesteld worden. Met deze wetenschap bennik toch nog eens terug gegaan naar de eerste zaak en daar heeft er weer een andere monteur naar geluisterd en inderdaad zei deze ook dat het mijn kleppen welleens konden zijn maar dat die absoluut niet slecht of schadelijk zou zijn en dat hij het lekker zo zou laten zitten, want met ruime kleppen had ik meer vermogen en kon het in ieder geval minder snel kapot. Nu wilde ik graag weten of er iemand op dit forum miscchien het probleem kent of eventueel iemand suggesties heeft, want ik zit er nog niet helemaal lekker op.

Grtjs :] Sqweezr :]
 
dan zou ik toch de kleppen maar eens laten stellen...... ik heb ook te lang door gereden met een GS waarvan de kleppen gesteld moesten worden. resultaat: 1 afgebroken klep.
 
Het eerste wat in me opkomt is idd: klepspeling controleren.

Het kan kan ook nog erger. Zoals bij mij. Bij mij bleken mijn nokkenassen versleten. Dit resulteerde echter niet in een simpel tikje, maar geratel over het hele toerenbereik.

Ik zou als ik jou was maar gewoon de kleppen laten stellen. Gewoon uit voorzorg!
 
Nou dat lijkt me duidelijk dan :) . Al zeiden ze bij motoport dat ut nog nie echt kwaad kon, maar inderdaad denk ik dat ik voor de zekerheid maar beter is om te doen zodat ik er ook wat lekkerder op zit :] . Weten jullie misschien ook wat dat ongeveer gaat kosten, zodat ik daar ook ff rekening mee kan houden. Hoop van jullie te horen. Grtjs Sqweezr
 
Nou dat lijkt me duidelijk dan :) . Al zeiden ze bij motoport dat ut nog nie echt kwaad kon, maar inderdaad denk ik dat ik voor de zekerheid maar beter is om te doen zodat ik er ook wat lekkerder op zit :] . Weten jullie misschien ook wat dat ongeveer gaat kosten, zodat ik daar ook ff rekening mee kan houden. Hoop van jullie te horen. Grtjs Sqweezr

reken op 100-150 euro
 
Terug
Bovenaan Onderaan