CB 600 F of SV 650 N ?

Dat bokken is bij bijvoorbeeld de ER-5 een stuk minder.. bij mijne tenminste :9 Ik had het ook vaak tijdens m'n lessen op de cb500 nl.
 
Maar die cb is volgens mij een 2-in-lijn en de sv heeft een v-blok.
Wel degelijk verschil :)

Sluit ik me helemaal bij aan.
En die V-twins zijn toch juist errug goed bij lage toeren?

Ik zou een SV S kopen, maar dat is heel persoonlijk (en geen naked).
 
Dat klopt , de cb is een 2-in-lijn, maar wat is dan precies het verschil in rij-eigenschappen met een v-blok?

een 2-in-lijn blok heeft nog veel eigenschappen van een 4-in-lijn motor, een met wat hoogtoerig karakter heb je dus te maken, gepaard met wat minder pk,s geeft dat in lage toeren een bokkig motor,.... (heb het dan wel over de CB500 of de ER)

een V-2 motor heeft meer koppel onderin en pakt onderin toeren lekkerder op.

en zo,n SV is totaal niet te verglijken met een ER-500 of CB-500, niet qua pk,s en zeker niet qua wegligging....

maar een cb-600 of een SV ?
ik zou zeker voor een SV gaan ondanks minder pk,s
mooi geluidje, heerlijk sleuren op zo,n ding...
en hij,s gewoon mooier.... :+

suces...!!! 8-)
 
cb 5 is 2 in lijk cb 600 f (hornet) = 4 in lijn, dus 4 cylinders op een rijtje naast mekaar!
V twins hebben een chopper/ducati geluid.
 
Mijn voorkeur gaat steeds meer naar de SV 650 toe. Het duuk geluid en in de tests is ie zo goed dat, wanneer je echt goed bent, andere grote jongens eruit kunt rijden in het bochten werk.
 
een 2-in-lijn blok heeft nog veel eigenschappen van een 4-in-lijn motor, een met wat hoogtoerig karakter heb je dus te maken, gepaard met wat minder pk,s geeft dat in lage toeren een bokkig motor,.... (heb het dan wel over de CB500 of de ER)

een V-2 motor heeft meer koppel onderin en pakt onderin toeren lekkerder op.

en zo,n SV is totaal niet te verglijken met een ER-500 of CB-500, niet qua pk,s en zeker niet qua wegligging....

maar een cb-600 of een SV ?
ik zou zeker voor een SV gaan ondanks minder pk,s
mooi geluidje, heerlijk sleuren op zo,n ding...
en hij,s gewoon mooier.... :+

suces...!!! 8-)

Duidelijk , en dat je ze niet met elkaar kan vergelijken is zeker logisch. Het ging mij dan ook over de motorblok eigenschappen en dat idee van mij klopte dus ook niet.
Ben dus weer wat wijzer. (en voor sommigen hier: ja dat kan ;) ;) ;) ;) )
 
Mijn voorkeur gaat steeds meer naar de SV 650 toe. Het duuk geluid en in de tests is ie zo goed dat, wanneer je echt goed bent, andere grote jongens eruit kunt rijden in het bochten werk.

Maar dat zeggen ze van elke motor, dat lees je zo vaak: met de stomste motoren, daar kun je het de grote jongens moeilijk mee maken bla bla.
Maar als je dan op zo'n supersport (of SM of of)gaat zitten dan rij je iedereen helemaal uit!

Maar de SV lijkt me wel een goede keus!
 
heej,...en waarom niet zo,n mooie yamaha bulldog?? aangezien je zo,n motor ook als plaatje hebt...
nouja,...de produktie bulldog is iets minder heftig geef ik toe... :)

maar je kunt dan wel zeggen dat je Yamaha rijdt,...dat maakt veel goed }) ;)
 
Maar dat zeggen ze van elke motor, dat lees je zo vaak: met de stomste motoren, daar kun je het de grote jongens moeilijk mee maken bla bla.
Maar als je dan op zo'n supersport (of SM of of)gaat zitten dan rij je iedereen helemaal uit!

Maar de SV lijkt me wel een goede keus!

hm,...je kunt bijv. een R1 wel platter gooien dan een fazer en harder uitacceleren ed. maar met een supersport pleur je dus niet zo gemakkelijk/snel een minirotonde over als met een SV, fazer,....of nog beter geschikt voor dat werk een Duke....
 
hm,...je kunt bijv. een R1 wel platter gooien dan een fazer en harder uitacceleren ed. maar met een supersport pleur je dus niet zo gemakkelijk/snel een minirotonde over als met een SV, fazer,....of nog beter geschikt voor dat werk een Duke....

Ik geloof je wel, maar waarom dan precies?
Een r1 is toch ook heel licht en wendbaar.
Dat het wat moeilijker is oke, maar ook minder snel?
 
heej,...en waarom niet zo,n mooie yamaha bulldog?? aangezien je zo,n motor ook als plaatje hebt...
nouja,...de produktie bulldog is iets minder heftig geef ik toe... :)

maar je kunt dan wel zeggen dat je Yamaha rijdt,...dat maakt veel goed }) ;)

Hij is zeker mooi.. maar iets duurder en zo mak als een lammetje gemaakt. Dood zonde van Yamaha.

Mijn foto is geen bulldog maar een future bike van yamaha>>>>
misc.php
 
Ik geloof je wel, maar waarom dan precies?
Een r1 is toch ook heel licht en wendbaar.
Dat het wat moeilijker is oke, maar ook minder snel?

omdat je op bijv. een fazer rechter op zit en een breder stuur in je klauwen heb.
dat samen maakt dat je meer controle over de motor hebt en dus gemakkelijker kan beesten/gooien/smijten enz...

omdat zelfde te doen met een R1 of blade ed.
moet meer moeite doen en wat meer lef hebben misschien,...gaat in iedergeval niet zo relaxt als met bovenstaande motoren,...

maar ach,...het stuurt allemaal strak... :+
 
maar ook minder snel?

oja,...doordat het zulke toegangkelijke motoren zijn waar je erg leuk op te keer kunt gaan, zijn er aanzienlijk meer mensen die zo,n motor dus sneller een (bijv.) rotonde over gooien, dan dat er mensen zijn die met dat zelfde gemak een R1 over diezelfde rotonde gooien,...gemiddeld gezien zijn er dan vast meer mensen op de weg die dus Sneller die rotonde over zijn met zus en zo motor...bla..bla...


dusss.... *zucht*

:)
 
Ik geloof je wel, maar waarom dan precies?
Een r1 is toch ook heel licht en wendbaar.
Dat het wat moeilijker is oke, maar ook minder snel?
Als je bij een zware racer je gas te ver opendraait zit of lig je binnen de kortste keren aan de overkant van het kruispunt. Dus rijden de meeste mensen met een berg reserve, terwijl je bij een niet zo radicale fiets wel dicht bij de limiet kan (durft) rijden.

Disclaimer: Ik weet dat er een hoop mensen op dit forum zijn die heel goed kunnen rijden met een open klasse racer, maar zeker als beginnende motorrijder is een niet zo sportieve motor vaak even snel (of sneller) in korte bochten.

edit: owja, ik heb voor de SV gestemd, omdat ik later ook een sv zou willen (een s dan). Maar huur bijde motoren een weekendje en dan zal je veel beter in staat zijn je keuze te maken dan door naar andere mensen te luisteren. :)
 
die BULLDOG zou ik dus nooit kopen

als je hem op een plaatje ziet gaat het nog maar in het echt :r :r :r

komt ook nog bij dat je hem eerst moet aanpassen anders trekt hij geen worst van tafel
 
Hoe pas je em precies aan dan? Volgens Yamaha is het eenvoudig. Maar nergens staat vermeld hoe. Hoe moet het officieel? Iemand?
En is een kardan geen beperking voor een snel reagerende motor?
 
Hoe pas je em precies aan dan? Volgens Yamaha is het eenvoudig. Maar nergens staat vermeld hoe. Hoe moet het officieel? Iemand?
En is een kardan geen beperking voor een snel reagerende motor?

powercommander geloof ik

het schijnt dat na tuning die dingen wel een stuk beter lopen

er is in een ander topic al eens over gesproken dus als je het echt wil weten moet je ff zoeken
 
Laatst bewerkt:
Nou... was meer nieuwsgierig.
Laten we het maar weer on-topic houden.

Hoe vind jij de wegligging van je hornet?

Ben je er tevreden over en waarover speciaal en wat vind je dat anders zou moeten/kunnen?
 
Hoe vind jij de wegligging van je hornet?

Ben je er tevreden over en waarover speciaal en wat vind je dat anders zou moeten/kunnen?

ik heb deze motor gekocht na 1 jaar op een chopper gereden te hebben
het bevalt me perfect, de wegligging is echt heel goed , de motor is heel voorspelbaar + lekker veel grip mede door de BT 010 (voor en achter)

verandering:

misschien ga ik er voor een ander tandwiel opzetten
het schijnt dat de motor dan nog mooier oppakt en aangezien je de topsnelheid toch niet rijd maakt die paar km/h zachter me niks uit

vering heb ik tot nu toe niks aan gedaan hier wil ik eens mee gaan experimenteren

uitlaat die ik erop heb zitten is standaard misschien dat ik hier nog een keer een andere voor monteer (als de mogelijkheid maar blijft om iemand achterop te nemen)
 
Op dinsdag 02 juli 2002 15:06 schreef PeeJay het volgende:Ik weet niet wat je rijstijl is, waar je van houdt. Mijn fiets heb iets meer dan 100 pk en dat mag van mij best hoger....
Voor het bochtenwerk of voor het wegtrekken bij het stoplicht? ;)
 
Voor het bochtenwerk of voor het wegtrekken bij het stoplicht? ;)

Ik heb in de bocht echt wel meer peekaas nodig :+

FF serieus: de rechtuit acceleratie raak ik niet meer van onder de indruk. Boven de 200 is het niet meer vooruit te branden (voor mijn gevoel dan)
 
Ik rijd de SV650S en vind het een erg leuke motor! Ik wil hem niet weg doen omdat ik er zo lekker op kan rijden.

Dus ik heb hem naast m'n Mille gehouden! De CB600F ken ik niet. Maar mijn gevoel zegt SV!
 
Terug
Bovenaan Onderaan