Froggy
MF veteraan
Ik zou voor de Honda gaan.
Vier cilinder, he.
Vier cilinder, he.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Maar die cb is volgens mij een 2-in-lijn en de sv heeft een v-blok.
Wel degelijk verschil
Maar die cb is volgens mij een 2-in-lijn en de sv heeft een v-blok.
Wel degelijk verschil
Dat klopt , de cb is een 2-in-lijn, maar wat is dan precies het verschil in rij-eigenschappen met een v-blok?
een 2-in-lijn blok heeft nog veel eigenschappen van een 4-in-lijn motor, een met wat hoogtoerig karakter heb je dus te maken, gepaard met wat minder pk,s geeft dat in lage toeren een bokkig motor,.... (heb het dan wel over de CB500 of de ER)
een V-2 motor heeft meer koppel onderin en pakt onderin toeren lekkerder op.
en zo,n SV is totaal niet te verglijken met een ER-500 of CB-500, niet qua pk,s en zeker niet qua wegligging....
maar een cb-600 of een SV ?
ik zou zeker voor een SV gaan ondanks minder pk,s
mooi geluidje, heerlijk sleuren op zo,n ding...
en hij,s gewoon mooier....
suces...!!!
Mijn voorkeur gaat steeds meer naar de SV 650 toe. Het duuk geluid en in de tests is ie zo goed dat, wanneer je echt goed bent, andere grote jongens eruit kunt rijden in het bochten werk.
Maar dat zeggen ze van elke motor, dat lees je zo vaak: met de stomste motoren, daar kun je het de grote jongens moeilijk mee maken bla bla.
Maar als je dan op zo'n supersport (of SM of of)gaat zitten dan rij je iedereen helemaal uit!
Maar de SV lijkt me wel een goede keus!
hm,...je kunt bijv. een R1 wel platter gooien dan een fazer en harder uitacceleren ed. maar met een supersport pleur je dus niet zo gemakkelijk/snel een minirotonde over als met een SV, fazer,....of nog beter geschikt voor dat werk een Duke....
heej,...en waarom niet zo,n mooie yamaha bulldog?? aangezien je zo,n motor ook als plaatje hebt...
nouja,...de produktie bulldog is iets minder heftig geef ik toe...
maar je kunt dan wel zeggen dat je Yamaha rijdt,...dat maakt veel goed
Ik geloof je wel, maar waarom dan precies?
Een r1 is toch ook heel licht en wendbaar.
Dat het wat moeilijker is oke, maar ook minder snel?
maar ook minder snel?
Als je bij een zware racer je gas te ver opendraait zit of lig je binnen de kortste keren aan de overkant van het kruispunt. Dus rijden de meeste mensen met een berg reserve, terwijl je bij een niet zo radicale fiets wel dicht bij de limiet kan (durft) rijden.Ik geloof je wel, maar waarom dan precies?
Een r1 is toch ook heel licht en wendbaar.
Dat het wat moeilijker is oke, maar ook minder snel?
Hoe pas je em precies aan dan? Volgens Yamaha is het eenvoudig. Maar nergens staat vermeld hoe. Hoe moet het officieel? Iemand?
En is een kardan geen beperking voor een snel reagerende motor?
Hoe vind jij de wegligging van je hornet?
Ben je er tevreden over en waarover speciaal en wat vind je dat anders zou moeten/kunnen?
Voor het bochtenwerk of voor het wegtrekken bij het stoplicht?Op dinsdag 02 juli 2002 15:06 schreef PeeJay het volgende:Ik weet niet wat je rijstijl is, waar je van houdt. Mijn fiets heb iets meer dan 100 pk en dat mag van mij best hoger....
Voor het bochtenwerk of voor het wegtrekken bij het stoplicht?
Voor het bochtenwerk of voor het wegtrekken bij het stoplicht?