ik dacht dat deze motor een dynamo had waar geen permanente magneet in zit.
deze moet dus bekrachtigd worden.
dus staat er spanning op de koolborstels?
dat dusmeet de weerstand tussen beide sleepbanen op de rotor. Hoort 4 tot 5 ohm te zijn.
Er gaat wel spanning naar de koolborstels, ze zien er ook niet versleten uit. Ook heb ik wel wisselstroom die naar de spanningsregelaar gaat. Heb nu een nieuwe spanningsregelaar uit doos po gezet. Zelfde probleem, komt maar 1volt uit.ik dacht dat deze motor een dynamo had waar geen permanente magneet in zit.
deze moet dus bekrachtigd worden.
dus staat er spanning op de koolborstels?
Als ik de rode en zwarte draad meet die uit de spanningsregelaar komen meet ik 1 volt. Spanningsregelaar word ook meteen heel warm alleen weet ik niet of dat normaal is.Komt er maar 1 volt uit, of meet je stiekem 1 volt spanning verschil?
Waar heb je de twee meetpennen als je die 1 volt meet?
Danku! Rotor is naar de maan, weerstand Is 0,001, ik weet nu wel wat sleepbanen zijn weer wat geleerd. Nu opzoek naar een andere rotor.of anders : 79-82 Honda cb650 charging problems - Chin on the Tank – Motorcycle stuff in Philadelphia.
De rotor wordt normaliter niet met een poelietrekker verwijderd.
Derde reactie in dit topic?!En meet de weerstand tussen beide sleepbanen op de rotor. Hoort 4 tot 5 ohm te zijn.
Ja dat zag ik nu ook, wist toen ook nog niet wat de sleepbanen waren.Derde reactie in dit topic?!
Dat had ik idd ook gevonden, op mlm parts staan nieuwe rotors tekoop voor 150 euro. Of is dat chinese meuk?Probeer een rotor van een yamaha, schijnen beterder te zijn, volgens de mensen op het duitse Honda Bold 'or forum: XJ 900 Typ: 31A 1983 - 1984 oder XJ 750 Typ: 41Y Bj: 1986 .
maar: Gezocht: dynamo rotor honda cb650 , cb750 of cb900 passen ook