een kleine accu is voor mij echt geen optie omdat ik daar helemaal geen ruimte voor heb.
Ik heb de kabelboom nu helemaal kaal en ben het opnieuw aan het opbouwen. maar onbelast komt er dus 55 volt stationair uit de Spanningsregelaar, nu moet dit op telossen zijn met een condensator...
maar ik kom daar dus niet uit..
En de spannings regelaar is wel goed ?
Normaal gesproken komt er 55 volt per spoel (ofzo) uit het blok, dat is, 55 volt WISSELSPANNING , dan komt er een gelijkrichter, die maakt van de wisselspanning gelijkspanning (AC naar DC) , en dan komt de volt/spannings regelaar, en die brengt het voltage terug naar 12v.
(of het is juist anders om, eerst 55v naar 12v wisselspanning en dan naar 12v gelijkstroom)
Weet even de volgorde niet precies, maar ik dacht dat je eerst gelijkspanning moest creeren, en dan naar de spannings regelaar, die de boel terub bouwt naar 12v (ja, dat was het volgens mij
)
Het is dus belangrijk dat je de gelijkrichter niet vergeet, deze is zelfs belangrijker als een volt/spannings regelaar.
Op mijn oude Honda zit niet eens een spannings regelaar, maar alleen een gelijkrichter, deze loopt daarna naar de accu, waarna de accu eigenlijk de spannings regelaar is.
Hopelijk is je spanningsregelaar nog niet naar de klote door de wisselspanning
edit : Deze moet je hebben, dit is een gelijkrichter :
Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics
De 2 gele draden sluit je aan op het blok, en dan rood en zwart (+ en - natuurlijk) , gaan dan naar de accu. Of daarna naar een spannings regelaar en dan vervolgens natuurlijk weer aan de accu, of vervangend systeem/of niks
Bij mij gaan ze dus direct naar de accu, omdat dat orgineel zo hoorde (gaat gelukkig goed
)
Let er ook op dat je het monteerd op een aluminium koelplaat, (bij mij is het wat groot
) , maar liever te groot als te klein, ik had toch ruimte zat