Proficiat met je mooie Bombay Orange cbf1000sa AjjSts!In navolging van het CBF600 topic en diverse andere topics van uiteenlopende modellen, begin ik het CBF1000 topic.
Sinds 22 april 2006 ben ik trotse eigenaar van een CBF1000. Op de beurs in Utrecht zag ik de CBF1000 in sportuitmonstering staan en was meteen verkocht. 2 dagen later stond ik bij Motoport Breda op de stoep en heb hem besteld.
Ik rijd er nu een maandje mee rond en heb in die maand de teller al over de 3.000 kilometer heen getild, niet zo vreemd natuurlijk als je dagelijks 160 kilometer woon-werkverkeer hebt.
(Afbeelding)
Zoals je op de foto kunt zien, heb ik nog geen MF-sticker op mijn fiets, ik heb er vandaag 4 besteld, dus dat komt helemaal goed. Verder zijn een aantal extra's duidelijk in beeld. Maar om het plaatje volledig te maken som ik het hele rijtje toch maar even op:
. CBF1000 Bombay Orange Metallic
. ABS
. alarm
. seatcover
. hugger
. crankcase cover
. tankpad
. benzinedeksel cover
. meter paneel cover
. top bridge cover
. knuckle visor set
. pro-oiler
. tanktas
Toen mijn wederhelft hoorde dat ik een oranje CBF1000 besteld had, dacht ze aan oranje zoals dat oranje van de wimpels, petjes, sinasappels e.d.
Maar toen ze de motor life zag staan voor de garage toen ze thuis kwam van haar werk was ook zij verkocht. Het is een schitterende kleur en die extra's maken het helemaal af.
Donderdag 27 april ga ik de ABS-training in Veenendaal volgen die ik cadeau heb gekregen van Honda Nederland. Als ik het zo lees, lijkt het een beetje op een VRO-training waarbij het aspect ABS ook wordt behandeld. Ik ben benieuwd.
In navolging van het CBF600 topic en diverse andere topics van uiteenlopende modellen, begin ik het CBF1000 topic.
Sinds 22 april 2006 ben ik trotse eigenaar van een CBF1000. Op de beurs in Utrecht zag ik de CBF1000 in sportuitmonstering staan en was meteen verkocht. 2 dagen later stond ik bij Motoport Breda op de stoep en heb hem besteld.
[---]
Donderdag 27 april ga ik de ABS-training in Veenendaal volgen die ik cadeau heb gekregen van Honda Nederland. Als ik het zo lees, lijkt het een beetje op een VRO-training waarbij het aspect ABS ook wordt behandeld. Ik ben benieuwd.
Heeft Bos al een passend model voor de CBF ontwikkeld of komen deze dempers ook van iets anders af? Ik kon nog niets vinden op de site..Wèl heb ik er dus twee Alu Bos pijpen onder hangen.
Da's gek, ik heb afgelopen za. nog te horen gekregen dat er voor de cbf1000 Bos-dempers geleverd konden worden voor een een prijs van € 771,=Heeft Bos al een passend model voor de CBF ontwikkeld of komen deze dempers ook van iets anders af? Ik kon nog niets vinden op de site..
Nog even een vraag aan de mensen die al rijden: wat zijn de inrijd-instructies?
BTW: ik kom uit het Z1000 topic, daar zijn we reeds in deel 19 beland! Hopelijk wordt het hier ook zo'n gezellige boel.
Auw....Da's gek, ik heb afgelopen za. nog te horen gekregen dat er voor de cbf1000 Bos-dempers geleverd konden worden voor een een prijs van € 799,='k Heb ze toch maar genomen
Dat zijn ook mooie
Dat mag, dat zal 548,- geweest zijn.(RVS)Dat zijn ook mooieMag ik vragen wat je daarvoor hebt moeten betalen?
Heeft Bos al een passend model voor de CBF ontwikkeld of komen deze dempers ook van iets anders af? Ik kon nog niets vinden op de site..
Nog even een vraag aan de mensen die al rijden: wat zijn de inrijd-instructies?
BTW: ik kom uit het Z1000 topic, daar zijn we reeds in deel 19 beland! Hopelijk wordt het hier ook zo'n gezellige boel.
Hoi spreeuw, ben je ook overgestapt van de cbf600 naar de cbf1000? Dan voel je dat stukje meer power ècht welHallo Honducteur,
Hoe anders CBF 1000 ten opzicht van de CBF 600
Die afkorting is niks anders dan mijn handtekening en die staat ook achterop mijn motorjack. De eerste 3 letters komen van mijn doopnamen (ooit katholiek opgevoed) en de laatste 3 letters komen uit mijn achternaam (Smits), ik laat de M en de I altijd achterwege als ik wat op papier krabbelHallo AjjSts (vertel je wel ooit waar die afkorting voor staat, anders gaan we raden .....), en hallo HonDucteur,
.......
De monteur bij Motoport vertelde mij dat die dubbel brandende koplamp wel kon, maar dat de garantie hiermee gedeeltelijk in het geding komt. Het leek mij ook zo simpel om te doen.Vanmiddag tijdens een lekker ritje in Brabant/Zeeland toch al best wat CBF's gespot:
een zwarte met zijkoffers, een duo (beide grijs) en een oranje met dubbel brandende koplamp.
Ik denk dat die CBF een succesnummer gaat worden...
Hoi AjjIn navolging van het CBF600 topic en diverse andere topics van uiteenlopende modellen, begin ik het CBF1000 topic.
Sinds 22 april 2006 ben ik trotse eigenaar van een CBF1000. Op de beurs in Utrecht zag ik de CBF1000 in sportuitmonstering staan en was meteen verkocht. 2 dagen later stond ik bij Motoport Breda op de stoep en heb hem besteld.
Ik rijd er nu een maandje mee rond en heb in die maand de teller al over de 3.000 kilometer heen getild, niet zo vreemd natuurlijk als je dagelijks 160 kilometer woon-werkverkeer hebt.
(Afbeelding)
Zoals je op de foto kunt zien, heb ik nog geen MF-sticker op mijn fiets, ik heb er vandaag 4 besteld, dus dat komt helemaal goed. Verder zijn een aantal extra's duidelijk in beeld. Maar om het plaatje volledig te maken som ik het hele rijtje toch maar even op:
. CBF1000 Bombay Orange Metallic
. ABS
. alarm
. seatcover
. hugger
. crankcase cover
. tankpad
. benzinedeksel cover
. meter paneel cover
. top bridge cover
. knuckle visor set
. pro-oiler
. tanktas
Toen mijn wederhelft hoorde dat ik een oranje CBF1000 besteld had, dacht ze aan oranje zoals dat oranje van de wimpels, petjes, sinasappels e.d.
Maar toen ze de motor life zag staan voor de garage toen ze thuis kwam van haar werk was ook zij verkocht. Het is een schitterende kleur en die extra's maken het helemaal af.
Donderdag 27 april ga ik de ABS-training in Veenendaal volgen die ik cadeau heb gekregen van Honda Nederland. Als ik het zo lees, lijkt het een beetje op een VRO-training waarbij het aspect ABS ook wordt behandeld. Ik ben benieuwd.
Zomaar je groot licht mee laten branden over de gewone lichtschakelaar is niet goed, bovendien erg verblindend.De monteur bij Motoport vertelde mij dat die dubbel brandende koplamp wel kon, maar dat de garantie hiermee gedeeltelijk in het geding komt. Het leek mij ook zo simpel om te doen.
Hoi spreeuw, ben je ook overgestapt van de cbf600 naar de cbf1000? Dan voel je dat stukje meer power ècht wel
Voor mij ligt het ietwat anders natuurlijk, ik lever na cb1300 te hebben gereden juist aanzienlijk veel power in en da's natuurlijk wel ff wennen
Is dat echt nog zo'n groot verschil: de cbf1000 tegenover de cb1300sa ?
En dan bedoel ik van power en koppel hé
Ik heb 2 linker handen en het enige dat ik van techniek weet, is het waarderenHoi AjjMag ik eens vragen waar je alle extra's vandaan hebt? Die seatcover lijkt me wel wat. Heb je alles direct door je dealer laten meeleveren?
Hoi Brinz (ex Z-etter)
Ik vind titanium mooier staan onder de CB
Groet
Ik heb 2 linker handen en het enige dat ik van techniek weet, is het waarderenIk heb dus alle extra's direct door de dealer laten leveren en monteren.
Mijn verbruik over de eerste 3.000 km is gemiddeld 1:16,3. Ik vind dat een behoorlijke verbetering ten opzichte van mijn vorige fiets, daar lag het gemiddeld verbruik over 60.000 km op 1:14.
Ik vind titanium mooier staan onder de CB