CBF1000 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb net te horen gekregen dat mijn motor definitief morgen geleverd gaat worden. *O* *O*
Ik heb ook oppas kunnen regelen voor zondag. Als het nu ook nog een beetje redelijk weer is, dan ben ik er zondag bij! *O* *O* *O*
 
Ik heb net te horen gekregen dat mijn motor definitief morgen geleverd gaat worden. *O* *O*
Ik heb ook oppas kunnen regelen voor zondag. Als het nu ook nog een beetje redelijk weer is, dan ben ik er zondag bij! *O* *O* *O*

Felici motormuis10000! *O* Piccies, piccies!!

Zondag lijkt een "normale" Hollandse dag te worden met fifty, fifty regenkans. Wat mij betreft is dit goed te doen :Y

Voor nieuws: ---> CBF600 topic


Greetz
 
http://www.zoover.nl/destination/single/vrwweather.aspx?destinationId=52469


Voor de zondag bij knmi geven ze oerhollands op,je zou jarig zijn. |(

Verschuiven die verjaardag en rijen met die hap!! _O- 't Is misschien de laatste redelijke zondag van het jaar... O-)

Hier is mijn (on?)deskundig advies, koop je vrouw of vriendin om met een lekker luchtje of een kaartje voor de bioscoop. :+


[me]HonDucteur verklaart zich niet verantwoordelijk voor mogelijk nadelige gevolgen zoals echtscheiding, 1 nacht op de bank slapen of enige vorm van letsel... O-)
[/me]





Greetz :W
 
Van harte motormuis1000 en veel rijplezier met je nieuwe motor.

Afgelopen zaterdag leek ik wel een verkoper bij Motoport. Ik kwam mijn motor ophalen nadat ze de lampen fatsoenlijk hadden afgesteld. Mijn vrouw had me afgezet en was direct naar huis gegaan en vroeg zich af waar ik in godsnaam bleef. Ze dacht dat ik een ongeluk gehad had.

Er was een stelletje dat naast de Suzuki GXF750 op zoek was naar een nieuwe motor. Ze hadden een proefrit gemaakt op de CBF600, maar misten wat kracht op de snelweg. Motoport heeft even geen 1000 staan om proefritjes mee te maken, dus ik bood de mijne aan, maar dat durfden ze niet aan :?
Ze hadden de mijne al zien staan en vroegen zich af of die voor de verkoop was. Nog even niet hoor, ik heb hem net ;)
Dus ik uitgebreid en enthousiast vertellen over de 1000.

Wil ik net weggaan, komt de volgende klant eraan. Weer een tijdje staan te kletsen natuurlijk.
En zo ging het een uurtje door. Eindelijk naar huis gegaan en mijn motor weer eens flink gepoetst. Hij stond weer prachtig te glimnmen *O*

Maandag op weg naar huis regende het en was het wegdek op de dijk zo smerig als wat. Mijn motor ziet er niet uit. Nou ja, hij is 1 dag schoon geweest :(
 
Van harte motormuis1000 en veel rijplezier met je nieuwe motor.

Afgelopen zaterdag leek ik wel een verkoper bij Motoport. Ik kwam mijn motor ophalen nadat ze de lampen fatsoenlijk hadden afgesteld. Mijn vrouw had me afgezet en was direct naar huis gegaan en vroeg zich af waar ik in godsnaam bleef. Ze dacht dat ik een ongeluk gehad had.

Er was een stelletje dat naast de Suzuki GXF750 op zoek was naar een nieuwe motor. Ze hadden een proefrit gemaakt op de CBF600, maar misten wat kracht op de snelweg. Motoport heeft even geen 1000 staan om proefritjes mee te maken, dus ik bood de mijne aan, maar dat durfden ze niet aan :?
Ze hadden de mijne al zien staan en vroegen zich af of die voor de verkoop was. Nog even niet hoor, ik heb hem net ;)
Dus ik uitgebreid en enthousiast vertellen over de 1000.

Wil ik net weggaan, komt de volgende klant eraan. Weer een tijdje staan te kletsen natuurlijk.
En zo ging het een uurtje door. Eindelijk naar huis gegaan en mijn motor weer eens flink gepoetst. Hij stond weer prachtig te glimnmen *O*

Maandag op weg naar huis regende het en was het wegdek op de dijk zo smerig als wat. Mijn motor ziet er niet uit. Nou ja, hij is 1 dag schoon geweest :(
Hallo AjjSts, koplampen opnieuw afgesteld zeg je en je hebt twee dezelfde lampen er in? Hoe ziet de verlichting er nu uit? Is de ene nog steeds min of meer oranje en de andere wit? Ik zie bij mij een fiks kleurverschil, hebben ze dat bij jou kunnen wegwerken? :?

Overigens, ik heb de pest aan regenrijden jullie ook? In de regen en ook nog eens in donker is helemaal waardeloos... Gisteravond wilde ik er nog wat kilometers bij zetten (vrij. 1000 beurt) maar na zo'n kleine 100 kilometers begon het alweer te regenen. Toen ik geen ene moer meer kon zien (niet alleen door de regen maar ook door spatwater van de auto's) ben ik maar van de snelweg gevlucht en weer naar huis gereden. Ruitenwissers zou geen luxe zijn. B|
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al eerder heb geschreven, zijn allebei mijn lampen die oranje-kleurige. Je moet zelfs goed kijken om te zien dat ene iets feller brand dan de ander, zo klein is het verschil. De uitstraling van beide lampen is en blijft oranje.

Als het regent, kijk ik af en toe opzij dan rollen die druppels vanzelf van je vizier en heb je geen handschoenen of wissers nodig om goed zicht te behouden. Natuurlijk helpt een pinlock-vizier om het beslaan tegen te gaan daar ook nog een handje bij.

Nee, ik heb geen hekel aan rijden in de regen, alleen heb ik een hekel aan weggedeelten waar door spoorvorming veel water in komt te staan :(
 
Nee, ik heb geen hekel aan rijden in de regen, alleen heb ik een hekel aan weggedeelten waar door spoorvorming veel water in komt te staan :(

Dat is 's avonds of 's nachts toch lastig genoeg? :? Gisteravond reed ik rond een uurtje of half negen vanaf Den Haag richting Gouda en het was tamelijk druk. Ik ving uitsluitend het spatwater van automobilisten op... Dan zie jij toch ook zo goed als niets? Ik denk dat je dan aan een pinlock ook niets hebt. |(
 
Heb ik ook last van natuurlijk, je ziet dan inderdaad een stuk minder. Maar ik zou in deze tijd van het jaar de binnenwegen helemaal vermijden, zeker 's avonds als je toch minder zicht hebt. De boeren zijn de suikerbieten aan het rooien (of heet dat niet zo) en dan liggen die binnenwegen vol blubber.
 
Bedankt voor alle felicitaties! :}

Ik heb hem, ik heb hem *O* *O*
Eerste indruk: WAT EEN BEEST!!!! :X
Foto's volgen. (ik heb ze al, maar ik weet niet hoe ik ze plaatsen moet :o :N )
Ik ben heel blij met mijn fietst!!! ( minder met A.M., maar dat is iets voor zondag op Nulde)
 
Bedankt voor alle felicitaties! :}

Ik heb hem, ik heb hem *O* *O*
Eerste indruk: WAT EEN BEEST!!!! :X
Foto's volgen. (ik heb ze al, maar ik weet niet hoe ik ze plaatsen moet :o :N )
Ik ben heel blij met mijn fietst!!! ( minder met A.M., maar dat is iets voor zondag op Nulde)
Het staat allemaal goed beschreven onder faq (zie bovenaan deze bladzijde). Het makkelijkste werkt het met "vierkante haak open"imgatt"vierkante haak sluiten". Dit kun je maar 1 keer per post gebruiken. Oftewel 1 foto per post.

Voordat je dit gaat doen, moet je eerst zorgen dat je foto's niet groter dan 100Kb zijn. Het makkelijkste pas je de grote aan met paint. Laad de foto, kies onder Afbeelding, Uitrekken en hellen. Tik bijvoorbeeld 25% in bij de vakken horizontaal en verticaal. Sla het resultaat op onder een andere naam als jpg. Controleer vervolgens of het bestand kleiner dan 100Kb is, anders krijg je hem niet gepost.
Succes. We zien de foto's wel verschijnen.
 
Regen, ach je hebt er mee te leven als motorrijder, vandaag weer wat water over me heen gekregen!

Ik heb een anti condens folie fog city pro shield laten monteren 3jaar geleden en werkt perfect.

TIP:
Vizier goed schoonmaken en inwrijven met een harde autowas. Hij wordt dan waterafstotend en vuil kun je er dan later eenvoudig van afspoelen.


Gegroet Fedor

Veel plezier zondag 8 oktober, jammer dat ik dan jarig ben en thuis moet blijven van vrouwlief.
 
Regen, ach je hebt er mee te leven als motorrijder, vandaag weer wat water over me heen gekregen!

Ik heb een anti condens folie fog city pro shield laten monteren 3jaar geleden en werkt perfect.

TIP:
Vizier goed schoonmaken en inwrijven met een harde autowas. Hij wordt dan waterafstotend en vuil kun je er dan later eenvoudig van afspoelen.


Gegroet Fedor

Veel plezier zondag 8 oktober, jammer dat ik dan jarig ben en thuis moet blijven van vrouwlief.

Goeie tip, Fedor - zoiets had ik nou net nodig! :Y

Jammer dat je zondag niet mee kunt... :N

groet,
A
 
Goeie tip, Fedor - zoiets had ik nou net nodig! :Y

Jammer dat je zondag niet mee kunt... :N

groet,
A
Hier nog een interessant overzichtje van een Nederlandse Duitser (of anders om?) die het onderstaande heeft gepost in het topic: Hoeveel cbf1000 rijders zijn er nu?

klik hier

Hoop dat ze de weg naar dit topic óók kunnen vinden. :+


[me]HonDucteur ziet ineens dat ie dit bericht per ongeluk heeft geplaatst in het antwoord van Cheyenne aan mr_Fedor |( [/me]
 
Laatst bewerkt:
Oh ja muis10000, ik had het al verschillende malen gedaan, maar het kan nooit kwaad het nogmaals te zeggen: Proficiat met je nieuwe fietsie!

Nu ff snel zo'n 1000 tot 1500 km's er bij tuffen en dan de autobahn opzoeken :9


Tot zondag :W
 
Hier nog een interessant overzichtje van een Nederlandse Duitser (of anders om?) die het onderstaande heeft gepost in het topic: Hoevel cbf1000 rijders zijn er nu?

klik hier

Hoop dat ie de weg naar dit topic óók kan vinden. :+

Tuulek vind ik dit topic ook :)

Ik ben Nederlander, maar woon al weer 6 jaar in Duitsland.

Dit weekend zing ik de h-Moll-Messe van Bach in Lueneburg, dus effe naar Nederland toeren zit er niet in. Volgend weekend ben ik in Nederland (nichten en neven-treffen)

Thema verbruik: die is natuurlijk een beetje hoog, omdat ik 5 keer bij een klant in Kiel was, wat betekend 164 km enkele rit, met 95% snelweg, waarvan 70% zonder snelheidsgrens :)

Ik kan dus wel vertellen dat 20minuten met 220km/h goed te doen is, maar dat het gemiddelde verbruik aardig omhoog jaagt.

Heeft een van jullie er ook al een andere ruit opgezet?
 
Tuulek vind ik dit topic ook :)

Ik ben Nederlander, maar woon al weer 6 jaar in Duitsland.

Dit weekend zing ik de h-Moll-Messe van Bach in Lueneburg, dus effe naar Nederland toeren zit er niet in. Volgend weekend ben ik in Nederland (nichten en neven-treffen)

Thema verbruik: die is natuurlijk een beetje hoog, omdat ik 5 keer bij een klant in Kiel was, wat betekend 164 km enkele rit, met 95% snelweg, waarvan 70% zonder snelheidsgrens :)

Ik kan dus wel vertellen dat 20minuten met 220km/h goed te doen is, maar dat het gemiddelde verbruik aardig omhoog jaagt.

Heeft een van jullie er ook al een andere ruit opgezet?

Hééé... da's snel SjonnieB :Y Voor wat betreft die ruit: Ik dacht niemand, of hoogstens één CBF1000 bezitter (uit dit topic dan). Meen kortgeleden iets te hebben gelezen van iemand die zo'n ruit over had... Weet niet meer wie erop reageerde maar ik weet nog wel dat hij er € 40,= voor wilde hebben. ;)

Kennelijk ben je stukken langer dan ik. _O-
 
Hehe, ik geloof niet dat je langer bent :)

Ik ben 1.73 en al weer een tijdje over de 100 kilo (moet ik weer eens aan werken).

Het punt is dat ik 70.000 km met een Pan European gereden heb, met een Five-Star-Ruit.

Daarbij kon mijn klaphelm ook met 180 km/h open blijven. Bij de Diversion (die ook een MRA Vario heeft) is het tot 120 km/h goed te doen.

Bij de CBF1000 (met zitbank in laagste positie, mijn vrouw is 1.60 met in vergelijk weinig beenlengte) beginnen de oogjes bij 100 km/h al aardig te tranen.
 
Hehe, ik geloof niet dat je langer bent :)

Ik ben 1.73 en al weer een tijdje over de 100 kilo (moet ik weer eens aan werken).

Het punt is dat ik 70.000 km met een Pan European gereden heb, met een Five-Star-Ruit.

Daarbij kon mijn klaphelm ook met 180 km/h open blijven. Bij de Diversion (die ook een MRA Vario heeft) is het tot 120 km/h goed te doen.

Bij de CBF1000 (met zitbank in laagste positie, mijn vrouw is 1.60 met in vergelijk weinig beenlengte) beginnen de oogjes bij 100 km/h al aardig te tranen.

Dan zijn we ongeveer van dezelfde lengte, ik ben namelijk 1.70 kort en/dus ook de buddy in laagste positie. Overigens, 180 km p/h met je klaphelm open? Was die Five-Star dan ook 5 meter hoog? :+
Zelf heb ik een Schuberth Concept klaphelm, da's toch wel een comfortabele helm ook bij hoge(re) snelheden. ;)
 
Ik heb nog steeds mijn goeie ouwe Nolan (N100). Ik heb altijd een "Sparkassen-Gesicht" (zeg maar Rabobank-Outfit, overval-technisch) aan/op om m'n helm schoon te houden.

Volgend seizoen mischien nog maar eens een "diepte-investering" doen, en die nieuwe Nolans met Bluetooth-headset, 2 Alan's of Motorola's derbij, en dan mooi van motor naar motor babbelen :)

Ik was altijd al fan van mooie grote ruiten: "mijn" eerste motor (beter gezegd: ik heb mijn pa overtuigd dat hij toch weer zou moeten motorrijden) was een Honda GL500 Silverwing, Canadeese uitvoering. Met extra vleugeltjes aan de zijkant van de ruit.
Die hebben we samen van 30.000 naar 80.000 gereden, voordat ik naar Duitsland ging, de Intruder van mijn huidige vrouw tegen een Diversion 600 ingeruild heb, daarna een Pan wegens de vele kilometers (met halfhoge ruit, perfect voor solo-ritten), dan een Kawa GPZ550 voor mijn vrouw, de Pan eruit omdat ik een bedrijfswagen kreeg, toen een Diversion 900 erbij zodat we weer met z'n tweeen touren konden, daarna een kapotte GPZ, en dan een CBF1000 omdat mijn vrouw niet van schreeuwerige motoren houd.

Mijn vader heeft ondertussen een PC800 (ook weer met ruit-vleugeltjes), maar wil ook wat nieuws. De CBF heeft geen cardan (wat ik wel mis), en niet zoveel kuip (wat ik ook een beetje mis). Het rijd als een kleine Pan :)

Als het budget weer eens past, is het Adieu Diversion, en komt er weer een ST1100. Maar nu met Huis, en de perfekte motor voor mijn vrouw (ik heb ook op een XT500 plezier), is het geld eerst op (en/of word in onderhoud gestopt).

Met de CBF word mijn vrouw (en ik af en toe ook) vast oud :) Wat wil een (niet zo groot) mens meer? (cardan). Mischien nog een scottoiler, ik ben een cardan-mens, dat smeren ligt me niet zo

Wat niet is word nog :) IK ben nog jong (mijn vrouw niet meer zo)
 
Sjonnie, is een Osco-smeersysteem dan niks voor je? Is niet zo duur en zijn gemakkelijker te monteren dan een Scott... De Osco is ook bijzonder gebruiksvriendelijk.

Op pagina 10 van dit topic heb ik een stelletje piccies van m'n fiets (waaronder ook de Osco Oiler) gezet. 8-)
 
"Scott-oiler" is het eerste wat een mens hoort, ik ben open voor alle Systemen :) Automatische smering is natuurlijk het makkelijkst, en ook daar heb je veel verschillende, pro-oiler, cls, scottoiler, de ene nog beterder en automagischerder als de andere (temperatuur, snelheid).

wat is dan het voordeel van de osco? En waar krijg je er een? En wat kost zo'n koperen :)
 
"Scott-oiler" is het eerste wat een mens hoort, ik ben open voor alle Systemen :) Automatische smering is natuurlijk het makkelijkst, en ook daar heb je veel verschillende, pro-oiler, cls, scottoiler, de ene nog beterder en automagischerder als de andere (temperatuur, snelheid).

wat is dan het voordeel van de osco? En waar krijg je er een? En wat kost zo'n koperen :)
Ik heb nu de pro-oiler, maar bij een volgende motor wordt het toch echt een scott-oiler. Ik heb de grootste moeite om die pro-oiler fatsoenlijk afgesteld te krijgen, dat ding blijft olie rondslingeren. En de inbouw kostte veel meer euro's dan dat er een scott-oiler op zou gaan :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan