• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

CBR 1000 F Bouwjaar 94

UlbeH

Die hard MF'er
Lid geworden
22 aug 2005
Waarderingsscore
0
Dames en heren, een Honda CBR 1000 F bouwjaar 1994 met 75.000 km op de teller voor € 2.000,00..... Kopen of niet? Heb de foto's gezien en hij ziet er perfect uit...
Gaarne uw reactie :}

75.000 km is wel veel. Vaak heb je ook nog kosten voor slijtagedelen erbij.
Enig idee wat er aan onderhoud gepleegd is??

75.000 veel? Moet makkelijk het dubbele kunnen lopen zo'n dikke 1000der, mits deze fatsoendelijk behandeld is (vandaar ook historie, of gewoon iemand die er verstand van heeft)

Beetje meer info over de motor zou welkom zijn :)
Heb je er geen verstand van, laat hem dan door iemand nakijken(een kennis of motorzaak)
Het kan 'maar' €2000,- zijn, maar misschien heb je er voor €100(0),-den onkosten aan ;)

misschien linkje naar de ad, of een scan of tik 't even over?

zo kunnen we natuurlijk niet oordelen :N

Rat! Wat zijn we het toch fijn veel eens :+

Als de motor goed onderhouden is en verder weinig olie verbruikt enzo dan zie ik het probleem eigenlijk niet.

75k kan een 1000 makkelijk hebben!! Mits hij met respect behandeld is in zijn leven natuurlijk

Het blok van de CBR1000F is vrijwel onverwoestbaar :] . Alleen de nokkenaskettingspanner/nokkenasketting wil rond de 3000rpm wel eens voor wat geratel zorgen. Is niet erg als het maar minder wordt of zelfs verdwijnt zodra de motor op temperatuur is. Vroege modellen hadden daarnaast ook nog wel eens problemen met de spanner van de dynamoketting. Da's een lastiger probleem.

Ik heb mijn CBR1000F ('95) nu 5 jaar. Gekocht met 30.000km op de teller en heb er zelf inmiddels 52.500km mee door Europa gereden. 82500km dus en de motor rijdt nog steeds perfect en ziet er ook nog 'als nieuw' uit. Het enige wat ik heb vervangen zijn de vorkveren en genoemde nokkenasketting + spanner, beide bij 65000km. Overigens meer uit voorzorg dan uit noodzaak. De motor is verder helemaal origineel. Goed onderhoud (optisch en technisch) doet een hoop :Y . Slecht onderhoud trouwens ook :N . Kijk iig of alle 'normale' slijtagedelen nog ok zijn. (wiellagers, balhoofdlager, lagers achterbrug, koppeling, remmen, banden, ketting + tanden, vloeistoffen etc.)

Het karakter van de motor is vrij braaf. Het is meer een (vrij zware) beresterke locomotief. 135 krukas pk's en een koppel van zo'n 105Nm, top van 270km/u. maar hij verrast je niet. Het is echt geen flitsende superposer fiets. Mensen die gelijk vanuit de koude start het gas tegen de stuit willen draaien vinden deze motor vast niet spannend genoeg... Dus de kans dat je een echt verrotgereden exemplaar treft is volgens mij niet zo heel groot.

Laatst bewerkt:
Ey, blijft een Honda he ;)
Mijn Honda VFR750F uit 1990 met 120.000 op de klok werkt ook nog steeds perfect ;)

Maar als je twijfelt kun je er toch ook een garage of een bekende naar kijken, second opinion is nooit slecht ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb nu een VFR 750 uit 92, rij er elke dag op, eerst 64km nu al drie weken 185 per dag, bevalt me erg goed, staat 73000 km op.

Ik zal eens wat foto's van de cbr plaatsen, hij ziet er nog goed uit.
Momentje...

Let wel op dat er geen rammel onder uit het blok komt, dan mag je even heel het blok uit elkaar halen om een spanner te vervangen. ;)

Ik heb er 2, beide uit '87, en degene die ik het eerst kocht heeft nu meer dan 250.000km. gereden, ik heb bij 180k km. de bovenkant gerevideerd, maar de originele dynamokettingspanner zit er nog steeds in!
Ook bij nr 2 trouwens, en die is in de vakantie de 160.000km gepasseerd :)
Let wel op de uitlaat (bochten) die zijn erg roestgevoelig, sinds kort heeft Siccama RVS bochtensets voor de 1000, daar was ik erg blij om en mee *O*

Terug
Bovenaan Onderaan