Het blok van de CBR1000F is vrijwel onverwoestbaar
![Crossy :] :]](/styles/motor-forum/smilies/crossy.gif)
. Alleen de nokkenaskettingspanner/nokkenasketting wil rond de 3000rpm wel eens voor wat geratel zorgen. Is niet erg als het maar minder wordt of zelfs verdwijnt zodra de motor op temperatuur is. Vroege modellen hadden daarnaast ook nog wel eens problemen met de spanner van de dynamoketting. Da's een lastiger probleem.
Ik heb mijn CBR1000F ('95) nu 5 jaar. Gekocht met 30.000km op de teller en heb er zelf inmiddels 52.500km mee door Europa gereden. 82500km dus en de motor rijdt nog steeds perfect en ziet er ook nog 'als nieuw' uit. Het enige wat ik heb vervangen zijn de vorkveren en genoemde nokkenasketting + spanner, beide bij 65000km. Overigens meer uit voorzorg dan uit noodzaak. De motor is verder helemaal origineel. Goed onderhoud (optisch en technisch) doet een hoop

. Slecht onderhoud trouwens ook

. Kijk iig of alle 'normale' slijtagedelen nog ok zijn. (wiellagers, balhoofdlager, lagers achterbrug, koppeling, remmen, banden, ketting + tanden, vloeistoffen etc.)
Het karakter van de motor is vrij braaf. Het is meer een (vrij zware) beresterke locomotief. 135 krukas pk's en een koppel van zo'n 105Nm, top van 270km/u. maar hij verrast je niet. Het is echt geen flitsende superposer fiets. Mensen die gelijk vanuit de koude start het gas tegen de stuit willen draaien vinden deze motor vast niet spannend genoeg... Dus de kans dat je een echt verrotgereden exemplaar treft is volgens mij niet zo heel groot.