CBR 600 F3 hoge piep

25 jan 2022
67
29
Bij de pomp station tijdens mn toerrit hoorde ik een hoge piep wegkomen uit mijn Honda CBR 600 F3, piep kwam ergens bij branfstofpomp gebied vandaan (daar zitten relais e.d.) piep werd zachter na aantal minuten. Wouden toen verder rijden maar mijn accu spanning was laag. Dus motor aangeduwd en liep weer. Doorgereden naar huis viel me gelijk al op dat de toerenteller een eigen leven had gecreëerd en zo ook de gear indicator. Motor hield ook af en toe in als ik gas gaf. Als ik de verlichting uit deed leek het net alsof de dodemans knop ingedrukt werd. Verlichting aan was het probleem weer weg (toerenteller met eigen leven bleef voorkomen)

Ben door gereden tot aan woonplaats en bij de pomp even gestopt zodat ik het een en ander kon proberen zonder overlast te creëren in mn woonwijk. Hier heb ik gelukkig videos van, ik wou hierna wegrijden motor valt uit terwijl ik naar de 1 schakel (alsof standaard nog uitgeklapt was maar die was dat niet) Daarna was het gedaan. Motor deed helemaal niks meer, op contact geen lampjes welke branden knipper, toeters geen spanning meer. Wel deed de oplader van mijn telefoon het wel maar die is direct verbonden met de accu + zekering er tussen.
Zekeringen zelf al gecontroleerd en geen zekering door.
 

Bijlagen

  • 1.mp4
    5,9 MB
  • 2.mp4
    16,8 MB
Afgelopen zaterdag rondje van 100km gedaan, rijdt weer zoals voorheen. a.s. donderdag even proberen te starten en kijken of er nog leven in de accu zit. voor nu ziet het er positief uit!
 
Toch niet gefixt dus vandaag na 50km begon de ellende weer dit keer met nieuwe accu en spanningsregelaar. Haperende snelheidsmeter en toerenteller in de wijk heel onregelmatig tijdens het gas geven tot die uitviel. Gelijk starten wou niet na half uur zat er iets leven in de accu. daarmee 10km ver gekomen. Na een uur daar gewacht te hebben geen leven en na vele aanduw pogingen aan gekregen. weer 10km gehaald tot er geen accu spanning meer was.

Hulp troepen ingeschakeld met startkabels zodat ik de accu voor 5 minuten even kon laden via de auto, daarmee de laatste 10km afkunnen leggen zonder problemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan