CBR 900 RR ombouwen naar circuit fiets

pjp

MF veteraan
21 jun 2005
1.042
0
FF vragen aan de mensen die er wat van weten:

Ik heb een CBR 900 RR uit '94 staan die ik aan de straatstenen niet kwijtraak, en aangezien ik mijn Duc 748 nog ff heel wil laten , wil ik de honda ombouwen naar circuit fiets. (ja, ben besmet geraakt met het racevirus...)
Waar moet ik aan denken buiten de standaard dingen zoals vering, 17' voorwiel etc en waar kan ik onderdelen vandaan halen (racekuip vooral) voor een beetje leuk geld.

Dank voor jullie input!

Victor
 
wellicht dat die net opgestarte website www.google.nl een uitkomst kan bieden.

En ik hoorde in de wandelgangen dat er ook een soort van marktplaats komt, schijnt een dezer dagen online te komen.

Succes!
 
Misschien heb je ook wat specifiekere tips voor hem, ipv een 'leuke' opmerking :P
 
Laatst bewerkt:
Voorwiel is redelijk zeldzaam, dus reken daar veel geld voor bij een sloperij, die weten ook dat ze gewild zijn. Het is wachten op een gelukje van een particulier.

Het racekuipwerk kun je vinden van bijvoorbeeld Sebimoto, niet goedkoop, maar stevig spul en redelijke pasvorm.

Ik doe zelf altijd zaken met Martijns Motorkleding in Rotterdam, als budgetracer kun je daar bijna alles vinden en je krijgt overal korting op. Neem eens contact met ze op en vraag wat ze kunnen leveren...
 
FF vragen aan de mensen die er wat van weten:

Ik heb een CBR 900 RR uit '94 staan die ik aan de straatstenen niet kwijtraak, en aangezien ik mijn Duc 748 nog ff heel wil laten , wil ik de honda ombouwen naar circuit fiets. (ja, ben besmet geraakt met het racevirus...)
Waar moet ik aan denken buiten de standaard dingen zoals vering, 17' voorwiel etc en waar kan ik onderdelen vandaan halen (racekuip vooral) voor een beetje leuk geld.

Dank voor jullie input!

Victor
Een VFR voorwiel past er in,een 17 dus.
Een racekuip/zitje voor een 94 blade vinden zal niet mee vallen.
Je kan de standaardkuip/zitje toch aanpassen.Verlichting etc: verwijderen gaatjes (beter voor het oog ;) )dichtmaken...en knallen.
Vering kan je aan laten passen bij een veringshop,hypro o.i.d .
 
wellicht dat die net opgestarte website www.google.nl een uitkomst kan bieden.

En ik hoorde in de wandelgangen dat er ook een soort van marktplaats komt, schijnt een dezer dagen online te komen.

Succes!
:Z
Alle anderen bedankt voor jullie tips!
 
Hoorde ik dat er hier dikke prammen te zien waren ofzo?!

:^ Tietuuuhhhhh

Zon CBR is trouwens helemaal niet geschikt voor circuitgebruik (dat ouwe model dan). Veel te weinig grondspeling en dus hogecrash gevoeligheid. Koop dan eerder een R6je van 2700e voor je jezelf stuk rijdt :W
 
:^ En waarom je die blade niet aan de straat stenen kwijt raakt, is omdat je er waarschijnlijk veeeelste veel voor vraagt.

Hier: www.google.nl en hier: www.marktplaats.nl vind je vast de ergens de dagwaarde.
 
:^ En waarom je die blade niet aan de straat stenen kwijt raakt, is omdat je er waarschijnlijk veeeelste veel voor vraagt.

Hier: www.google.nl en hier: www.marktplaats.nl vind je vast de ergens de dagwaarde.
Of omdat het gewoon een oud krot is :P Ik vind dat ze motoren van 15 jaar of ouder gewoon moeten weren van de weg :)
 
Dit dreigt een behoorlijk "vrijdagmiddag topic" te worden...... :P
 
waarom niet racen op een oude blade? paar jaar geleden zag je er genoeg van op het circuit.. als hij nou voor weinig een beetje wil sturen kan hij later toch wat knappers kopen...
 
hij gaat er toch ook het circuit mee op? Hij is dus goed bezig :Y

maar een beter plan zou idd zijn om die blade voor 1500 te verkopen en voor 2500 tot 3000 een leuk R6je te kopen ofzo...
 
Of een oud cbrrretje van diezelfde leeftijd ... onderdelen zat en sja dus budget racing!
 
ff een paar tieten dan maar?

lekkere-tieten.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan