CBR 900 RR onbruikbaar

Mike-

Rookie
18 jun 2023
4
1
Ik heb al een paar jaar mijn Honda CBR 900 RR van modeljaar ‘99 in de garage staan.

Door verbouwing van het huis en allerlei andere bezigheden is het er niet eerder van gekomen om er wat mee te doen maar ik heb het volgende probleem:

Ik heb bij de aankoop van de motor maar 1 sleutel gekregen. Nu is die ene sleutel ook kwijt (dus al een hele poos). Ik heb het hele huis van mijn ouders op zijn kop gezet (daar stond de motor voorheen altijd gestald). Maar de bewuste sleutel is in geen velden of wegen te bekennen.

Ik heb destijds al eens gebeld naar 2 Honda dealers. Echter zou een nieuwe sleutel bijbestellen op chassisnummer/kenteken niet mogelijk zijn.

Het advies was een complete set tank/buddy/contact met ontstekingsunit (sleutel met transponder) te kopen en het oude er uit te slopen. Mede doordat hij op stuurslot is weggezet destijds heb ik daar weinig trek in. (Lijkt mij nogal een vervelend klusje?)

Kan iemand mij voorzien van tips/adressen om dit gemakkelijker op te lossen? Al was het maar om de oude set er zonder al te veel werk uit te halen? Al bestel ik het liefst ergens een werkende sleutel.

Alvast dank!
 
www.carmo.nl
1687129974301.png
 
Het advies was een complete set tank/buddy/contact met ontstekingsunit (sleutel met transponder) te kopen en het oude er uit te slopen. Mede doordat hij op stuurslot is weggezet destijds heb ik daar weinig trek in. (Lijkt mij nogal een vervelend klusje?)
Dat gaat veruit de goedkoopste en makkelijkste oplossing zijn,zo'n set moet makkelijk tweedehands te vinden zijn.
Eigen schuld dikke bult,of hoe zeggen ze dat?

En ben je zeker dat een '99 al een transponder heeft,die heeft toch ook nog geen injectie?
Indien niet is het een stuk goedkoper.
 
  • Eens
Waarderingen: Joep
Ik ga niet vertellen hoe je een projech van je oude motor kan gaan maken maar het zou voor mij een enorme uitdaging zijn om zo'n machine weer in feilloze staat de weg op te krijgen... Geen een uitdaging te groot.
 
Okk vreemd dat je geen sleutel kan nabestellen.
Ondersteuning vanuit de fabriek en het pad (importeur, motorzaak) houdt gewoon ergens op. Uit de tweede post blijkt al dat de aftermaket er op inhaakt. Ook bij motorsloperijen kan je complete sets sleutels, sloten en electronica kopen. Waar een wil is is echt een weg.
 
aan mij verkopen voor een krat bier? Los ik het wel op.. Net wat @Rob RD zegt, maak ik er een projectje van, ben toch net klaar de resto van mijn urben tiger O-)

Zonder gekheid, setjes zijn wel te koop 2e hands, reken op ca 300,- ervoor.. Zijn wel dun bezaaid, dat wel..

De '99 versie heeft nog carbs, dus nog niet de geavanceerde HISS problematiek, je hoeft ook geen CDI ervoor te bestellen, zoals @manopmotor aangeeft.. Zit enkel een contactblok achter op het contactslot, is niet gekoppeld met CDI's en dergelijke...
 
Een blanco sleutel kun je wel bij een dealer bestellen. Maar voor het inslijpen heeft de sleutelboer een voorbeeld sleutel nodig.
Ik denk dat er sleutelspecialisten zijn die een sleutel kunnen slijpen als je een slot mee levert, maar ik ken ze niet.
Ik zou op YouTube zoeken op lock picking en dan het slotje van de buddyseat open prutsen, dat slot verwijderen en dan opzoek gaan naar een specialist die daar een sleutel bij kan slijpen.
 
Een blanco sleutel kun je wel bij een dealer bestellen. Maar voor het inslijpen heeft de sleutelboer een voorbeeld sleutel nodig.
Ik denk dat er sleutelspecialisten zijn die een sleutel kunnen slijpen als je een slot mee levert, maar ik ken ze niet.
Ik zou op YouTube zoeken op lock picking en dan het slotje van de buddyseat open prutsen, dat slot verwijderen en dan opzoek gaan naar een specialist die daar een sleutel bij kan slijpen.

Ik weet in Eindhoven een bedrijf die dit kan.
Dat zou ik zelf ook doen.
Al is het maar dat hij van stuurslot af kan.

Maar aangezien hij nu bij je thuis in de garage op stuurslot staat en niet bij je ouders zou ik verwachten dat de sleutel ook thuis is.
 
voor diegene die denken dat ik niet al 365x op zoek ben geweest naar de sleutel. Die is echt onvindbaar.

Ik heb de motor op een aanhanger hierheen verhuisd. De sleutel ligt dus nog echt in mijn ouderlijk huis.

Ik heb inmiddels een partij gevonden die blanco sleutels kan inleren.

Ik moet nu nog een partij zien te vinden die aan de hand van het slot (op locatie) een sleutel kan maken. Iemand een idee?
 
voor diegene die denken dat ik niet al 365x op zoek ben geweest naar de sleutel. Die is echt onvindbaar.

Ik heb de motor op een aanhanger hierheen verhuisd. De sleutel ligt dus nog echt in mijn ouderlijk huis.

Ik heb inmiddels een partij gevonden die blanco sleutels kan inleren.

Ik moet nu nog een partij zien te vinden die aan de hand van het slot (op locatie) een sleutel kan maken. Iemand een idee?
Heb je hem op stuurslot de aanhanger op getild? :?


Wat moet er ingeleerd worden aan de sleutel?
 
Een blanco sleutel kun je wel bij een dealer bestellen. Maar voor het inslijpen heeft de sleutelboer een voorbeeld sleutel nodig.
Ik denk dat er sleutelspecialisten zijn die een sleutel kunnen slijpen als je een slot mee levert, maar ik ken ze niet.
Ik zou op YouTube zoeken op lock picking en dan het slotje van de buddyseat open prutsen, dat slot verwijderen en dan opzoek gaan naar een specialist die daar een sleutel bij kan slijpen.
Hele goede tip om niet te proberen het contactslot te slopen maar het slot van de buddy te gebruiken :}
 
voor diegene die denken dat ik niet al 365x op zoek ben geweest naar de sleutel. Die is echt onvindbaar.

Ik heb de motor op een aanhanger hierheen verhuisd. De sleutel ligt dus nog echt in mijn ouderlijk huis.

Ik heb inmiddels een partij gevonden die blanco sleutels kan inleren.

Ik moet nu nog een partij zien te vinden die aan de hand van het slot (op locatie) een sleutel kan maken. Iemand een idee?
Op locatie een sleutel maken op een slot is niet te doen. Tenminste, ik heb het nog nooit iemand zien doen. Te veel combinaties die er zijn om het te proberen.

Gewoon je buddyslot picken, loshalen en die meenemen naar een sleutelboer. Je hebt kans dat het een heel simpel slot is en dat ze met het slot in handen wel een sleutel na kunnen maken. Dan hopen dat je contactslot hetzelfde slot is. Heb ik al eens eerder gedaan bij een scooter en dat werkte prima.
 
Zoals hierboven reeds gezegd gaat dat niet werken, omdat die sloten speciaal om diefstal te voorkomen anders zijn dan het contactslot.
Bij een goedkope scooter denken ze niet na over dit soort zaken.
 
Ik heb bij 2 suzuki's en een yamaha het contactslot verwijderd, dat ging bij de suzuki's met een torx bitje met zo'n pinnetje (maat 40) en bij de yamaha heb ik met een stiftslijpertje 2 breekboutjes uitgeslepen.... beide gevallen niet echt ingewikkeld. Dan de stekker los en inleveren bij de sleutelmaker.... In alledrie de gevallen kan het contactslot weer netjes terug gemonteerd worden.
In mijn geval ging het juist om het "contactslot loos" maken van de motoren i.v.m circuitgebruik. Dus ik kan je niet helpen aan de goeie sleutelmaker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan