CBR 900 RR onbruikbaar

Mike-

Rookie
18 jun 2023
4
1
Ik heb al een paar jaar mijn Honda CBR 900 RR van modeljaar ‘99 in de garage staan.

Door verbouwing van het huis en allerlei andere bezigheden is het er niet eerder van gekomen om er wat mee te doen maar ik heb het volgende probleem:

Ik heb bij de aankoop van de motor maar 1 sleutel gekregen. Nu is die ene sleutel ook kwijt (dus al een hele poos). Ik heb het hele huis van mijn ouders op zijn kop gezet (daar stond de motor voorheen altijd gestald). Maar de bewuste sleutel is in geen velden of wegen te bekennen.

Ik heb destijds al eens gebeld naar 2 Honda dealers. Echter zou een nieuwe sleutel bijbestellen op chassisnummer/kenteken niet mogelijk zijn.

Het advies was een complete set tank/buddy/contact met ontstekingsunit (sleutel met transponder) te kopen en het oude er uit te slopen. Mede doordat hij op stuurslot is weggezet destijds heb ik daar weinig trek in. (Lijkt mij nogal een vervelend klusje?)

Kan iemand mij voorzien van tips/adressen om dit gemakkelijker op te lossen? Al was het maar om de oude set er zonder al te veel werk uit te halen? Al bestel ik het liefst ergens een werkende sleutel.

Alvast dank!
 
@Mike- : zoals al door meerdere aangegeven, jouw sleutel past op tank, contact en helmhouder etc.
Demonteer één van die drie (helmhouder onder zadel bijv) en ga ermee naar een sleutelboer.
Die kan op basis van dat slot weer een passende sleutel maken...klaar.
Kost je een tientje..hooguit.
 
@Mike- : zoals al door meerdere aangegeven, jouw sleutel past op tank, contact en helmhouder etc.
Demonteer één van die drie (helmhouder onder zadel bijv) en ga ermee naar een sleutelboer.
Die kan op basis van dat slot weer een passende sleutel maken...klaar.
Kost je een tientje..hooguit.
|(
net zoals meerdere anderen (slimmere !) iets anders hebben aangegeven ...
 
  • Leuk
Waarderingen: SP1R
Ik heb bij 2 suzuki's en een yamaha het contactslot verwijderd, dat ging bij de suzuki's met een torx bitje met zo'n pinnetje (maat 40) en bij de yamaha heb ik met een stiftslijpertje 2 breekboutjes uitgeslepen.... beide gevallen niet echt ingewikkeld. Dan de stekker los en inleveren bij de sleutelmaker.... In alledrie de gevallen kan het contactslot weer netjes terug gemonteerd worden.
In mijn geval ging het juist om het "contactslot loos" maken van de motoren i.v.m circuitgebruik. Dus ik kan je niet helpen aan de goeie sleutelmaker.

Maar als hij op stuurslot staat dan kan het slot er niet uit.
Jouw manier werkt dus niet
 
Ik heb al een paar jaar mijn Honda CBR 900 RR van modeljaar ‘99 in de garage staan.

Door verbouwing van het huis en allerlei andere bezigheden is het er niet eerder van gekomen om er wat mee te doen maar ik heb het volgende probleem:

Ik heb bij de aankoop van de motor maar 1 sleutel gekregen. Nu is die ene sleutel ook kwijt (dus al een hele poos). Ik heb het hele huis van mijn ouders op zijn kop gezet (daar stond de motor voorheen altijd gestald). Maar de bewuste sleutel is in geen velden of wegen te bekennen.

Ik heb destijds al eens gebeld naar 2 Honda dealers. Echter zou een nieuwe sleutel bijbestellen op chassisnummer/kenteken niet mogelijk zijn.

Het advies was een complete set tank/buddy/contact met ontstekingsunit (sleutel met transponder) te kopen en het oude er uit te slopen. Mede doordat hij op stuurslot is weggezet destijds heb ik daar weinig trek in. (Lijkt mij nogal een vervelend klusje?)

Kan iemand mij voorzien van tips/adressen om dit gemakkelijker op te lossen? Al was het maar om de oude set er zonder al te veel werk uit te halen? Al bestel ik het liefst ergens een werkende sleutel.

Alvast dank!
Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €28.89 20%OFF | Contactslot Zetel Sloten Benzine Tank Gas Cap Cover Key Voor Honda CBR900RR 1998 1999 2000 Cbr 900RR CBR900 rr Cbr 900 Rr
28.41€ 20% OFF|Zündung Schalter Sitz Schlösser Benzin Kraftstoff Tank Gas Cap Abdeckung Schlüssel Für Honda CBR900RR 1998 1999 2000 CBR 900RR CBR900 RR CBR 900 RR|Motorrad-Zündung| - AliExpress

Oude loshalen en vervangen.
 
Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €28.89 20%OFF | Contactslot Zetel Sloten Benzine Tank Gas Cap Cover Key Voor Honda CBR900RR 1998 1999 2000 Cbr 900RR CBR900 rr Cbr 900 Rr
28.41€ 20% OFF|Zündung Schalter Sitz Schlösser Benzin Kraftstoff Tank Gas Cap Abdeckung Schlüssel Für Honda CBR900RR 1998 1999 2000 CBR 900RR CBR900 RR CBR 900 RR|Motorrad-Zündung| - AliExpress

Oude loshalen en vervangen.
Ik heb er zo eens 1 gekocht op Ali,de kwaliteit kwam echt wel overeen met de prijs,heel laag dus.
Beter een goede gebruikte set kopen dus.
 
Lijkt mij dat er een oplossing voor te vinden moet zijn..
Okk vreemd dat je geen sleutel kan nabestellen.

Suk6
Je kan bij Honda wel een sleutel bestellen maar dan moet je een code hebben.
Die staat normaal op een lipje wat aan de reserve sleutel vastzit, die bewaren, of beter een foto van maken en opslaan.

Heb je die niet dan wordt het idd lastig.
 
ik heb inmiddels het slot van mijn buddyseat er uit weten te friemelen. Ik hoop dat er een sleutelmaker is die daar een sleutel op kan maken (al weet ik niet meer of de originele sleutel er helemaal in ging voor het openen van de buddy, of dat een stukje al voldoende was)

Kan iemand aan het contactslot zien (zie foto) of het wel hiss is of niet? Hij is voorzien van carburateurs.

Destijds heeft iemand (sleutelmaker) mij wijs gemaakt dat ik echt naar de dealer moest omdat een sleutel was met transponder.

Als het niet zo is ben ik alleen maar blij uiteraard 😊
 

Bijlagen

  • IMG_7125.jpeg
    IMG_7125.jpeg
    191,6 KB · Weergaven: 60
Terug
Bovenaan Onderaan