CBR is weer goed bezig

Revol

MF veteraan
17 okt 2005
2.644
0
Zeewolde
ik kreeg op 12 april van het CBR per brief te horen dat ik medisch was vrij gegeven voor het AVD examen, dus ik de volgende dag gebeld met mijn rijschool dat ze mijn examen mochten aanvragen, dus de mevrouw ging kijken voor datums en wat blijkt, sta ik nog steeds op rood bij het cbr met als reden dat ik medisch nog in behandeling ben.

alles leuk en aardig dus ik weer met het CBR bellen, 10 minuten wachten (op zich neit erg want baas betaalt de rekening) krijg ik een man aan de telefoon, ik het verhaal vertellen, en hij ging het even uitzoeken, "meneer, ik zie niet wat het probleem is, u staat hier gewoon vrijgegen voor categorie C" dus ik heb die meneer duidelijk gemaakt dat ik mijn C rijbewijs al een aantal jaren heb en dat ik mijn A rijbewijs moest halen, "meneer u bent voor A nog in behandeling, het spijt me dit is onze fout, morgen bent u voor A vrijgegeven." dus ik heb de meneer bedankt voor zijn hulp en de volgende dag weer naar de rijschool gebeld.

om het verhaal wat kort te houden stond ik nog steeds op rood, ik gebelt met het CBR en daar stond ik op blauw (wat betekend dat ik het examen mag aanvragen). dus ik de rijschool gevraagd om zelf even met cbr te bellen want blijkbaar werkt het systeem niet helemaal lekker.

dus krijg later belletje van de rijschool met waar het uiteindelijk op neer komt dat cbr een vaag verhaal heeft opgehangen over het systeem en dat ik het over 2 dagen nog maar is moest proberen bij het cbr. dus waar het op neer komt is dat ik het CBR plat moet bellen om nou eindelijk is een keer mijn examen aan te vragen.


das al het 2e akkefietje met het CBR het eerste was dat ik omdat ik als vrachtwagenchauffeur medisch bekend ben en dus mag de rijschool mijn eigen verklaring niet opsturen maar moet ik het zelf opsturen en regelen.

als het cbr nog een paar weken zo moeilijk gaat doen kan ik pas afrijden tegen de tijd dat het seizoen goed en wel voorbij is (mijn vakantie kan ik nou al bijna vergeten... nouja die op de motor dan)


zo dat ik moest ik even van mij afschrijven, iemand suggesties wat ik met het cbr kan doen om evt sneller examen te kunnen doen als ze me eindelijk vrijgegeven hebben op zo'n manier dat de rijschool mijn examen kan aanvragen?
 
Laatst bewerkt:
Heb ik het vlak voor mijn AVD examen nog met mijn instructeur over gehad. Weet niet meer hoe wij er op kwamen maar ik had het over mijn vader die alles mocht rijden en toch alleen voor de vrachtwagen de verplichting van een bril had en een bus wel zo mocht rijden. Toen melde hij nog dat hij hele nare ervaringen met het CBR had en mensen die via C als 'medische geregisteerd' stonden. In zijn ergste voorbeeld moest iemand 3 maanden op een examen wachten omdat hij voor de vrachtwagen ook voor zo iets als een bril of dergelijk stond geregistreerd.
 
dat word helemaal lachen dan, want ik heb ook een bril en in de brief die ik op 12 april (die uiteindleijk dus voor de C categoie was |( ) staat expliciet dat ik het voertuig mag besturen mits ik bril of lenzen draag. nu rijd ik altijd wel met een bril op want zonder is veel te gevaarlijk.

ik hoop zo dat ik mijn rbw haal voordat mijn AVB is verlopen en vlak daarna dus ook mijn theorie, als dat gebeurt ga ik alles op alles zetten om die kosten verhaald te krijgen van het cbr, en als ik tot september moet wachten met afrijden (wat hopelijk niet gebeurd) dan hoop ik het cbr ook aansprakelijk te stellen voor de "bijhoud" lessen van 1 of 2 keer in de maand

maar wat je zei over je vader klopt, ik mag mijn brommer en auto besturen zonder bril of lenzen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan