cbr oververhite motorblok

ed00

MF'er
7 nov 2009
114
0
den haag
help .
ik heb een sc28
nou had ik last van een slipende koppeling
op het forum heb ik koppelings platen kunnen overnemen
deze heb ik nu geplaatst
de motor pakt nu weer mooi op
maar heeft nu last van warmte problemen
de koel vin slaat gewoon aan
maar het koelwater in het resevoir kookt
de motor wordt zodaanig heet dat er een stukje kap is gesmolten
die nieteens in aanraking met iets komt
zou dit kunnen komen door de koppelingsplaten die zijn vervangen
of heeft dit een andere oorzaak???
help help help!!!!!!!
;(
 
help .
ik heb een sc28
nou had ik last van een slipende koppeling
op het forum heb ik koppelings platen kunnen overnemen
deze heb ik nu geplaatst
de motor pakt nu weer mooi op
maar heeft nu last van warmte problemen
de koel vin slaat gewoon aan
maar het koelwater in het resevoir kookt
de motor wordt zodaanig heet dat er een stukje kap is gesmolten
die nieteens in aanraking met iets komt
zou dit kunnen komen door de koppelingsplaten die zijn vervangen
of heeft dit een andere oorzaak???
help help help!!!!!!!
;(


Heb je de boel wel goed ontlucht nadat je de nieuwe koelvloeistof erin hebt gedaan? Kan goed de oorzaak zijn.
 
Je koppeling heeft niets te maken met je koelwater, lijkt mij toeval . Is je radiatordop ok ? Radiator verstopt ? waterpomp ? Thermostaat die niet goed open gaat ? Hoe ver wijst je temperatuurmeter aan ? En als je ventilator aanslaat hoever zakt je wijzer dan ? Dat je koelwater kookt/borrelt is niet goed er zou ergens een lek moeten zijn aangezien je systeem niet goed onder druk komt. Je kunt het systeem laten testen bij een dealer daar persen ze em af en kijken voor drukverlies en tevens of je koppakking lek is .
 
Laatst bewerkt:
Murphy's law.

Ellende komt vaak tegelijk.

De koppelings platen hebben bijna geen invloed op de koeling.

Kontroleer de thermostaat.
Blijft deze hangen, kan dat koken van de motor verklaren.

Een lekke koppakking gaat meestal gepaard met een overmatige druk in het systeem.
Alvorens deze gaat koken.

Dit kun je kontroleren door bij een koude motor een druk meter aan te sluiten op het koel systeem.
laat de motor lopen en laat deze op bedrijfs temp. komen.
Is alles in orde dan komt de druk niet boven 400 Pa. =0.4 bar.
Is de kop pakking lek da. loopt de druk op naar 600 Pa of hoger
AHet kan zelfs door de vuldop heen komen (1100 PA)

Afhankelijk van de tijd kun je de lekkage vast stellen.
In 20 min naar 800 Pa is lek maar niet veel.
In 5 min naar 800Pa dan heb je een flink lek en kun je er niet meer mee rijden.

Blijft de druk goed bv 300 Pa en bij 100 gr. C gaat de druk plots omhoog en gaat de motor afblazen, moet je het probleem in de thermostaat zoeken.

suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan