Cbr sc28 , na klein beurtje niet meer starten

Daniel0416

MF veteraan
16 dec 2008
1.016
0
Drunen
Mijne heren ,

Ik zit met het volgende probleem.Een kennis van mij rijd een zelfde cbr 900 rr fireblade sc28 uit 1993 als ik.Nu hebben we deze een klein beurtje geven.Olie , bougies en filter.

Nu is dit alles pima gelukt , en wilde wij de motor hierna even warm laten draaien.Dit lukte ook.........zo'n 1,5 minuut.De cbr viel toen uit en was met geen mogelijkheid meer aan de gang te krijgen.

Al snel had ik gevonden dat het een brandstof probleem is , want als ik direct brandstof in de carbs gooi start hij direct.Ook heb ik zo snel niet mijn eigen motor bij de hand om even te controleren hoe de slangen onder de tank moeten zitten.

Nu zitten er onder de tank 3 slangen.2 dikke en 1 dunne.

1ste dikke slang (van de brandstofpomp) gaat uiteraard op de brandstofkraan
2de dikke slang komt op de losse nippel onder de tank maar komt dan nergens op uit.
3de dunne slang komt ook onder op de tank zo'n 2 cm naast de 2de dikke slang maar ook deze komt tevens nergen opuit.Dus ik vermoed dat hier het probleem zit.

Is er iemand die mij uit kan leggen hoe de brandstofslangen moeten lopen?

Alvast bedankt ,

Mvg ,

Daniel
 
Laatst bewerkt:
mijn blijschap was maar voor korte duur , nieuwe puntjes op de pomp gezet maar helaas weer de zekering eruit nu heb ik de pomp rechtstreeks op de accu geplaatst en dan dlijft ie het wel doen maar zodra ik het op de originele manier in de stkker doe dan springt de zekering heeft iemand een idee waar ik het probleem in moet zoeken ?

daniel/olav
 
mijn blijschap was maar voor korte duur , nieuwe puntjes op de pomp gezet maar helaas weer de zekering eruit nu heb ik de pomp rechtstreeks op de accu geplaatst en dan dlijft ie het wel doen maar zodra ik het op de originele manier in de stkker doe dan springt de zekering heeft iemand een idee waar ik het probleem in moet zoeken ?

daniel/olav

Wat denk je?

Ergens in het electrische circuit.

Eerste verdachte is het stuk van en naar de brandstofpomp.
 
ik heb alles nog even nagelopen en het was wel in de pomp nu bleek het deksel van de pomp waar de puntjes in zitten te strak te zitten en dan drukt ie de puntjes in en krijg je kortsluiting nu heb ik al een stukje gereden zonder probleem en is het opgelost pppfffff eindelijk toeren
Wat denk je?

Ergens in het electrische circuit.

Eerste verdachte is het stuk van en naar de brandstofpomp.
 
ik heb alles nog even nagelopen en het was wel in de pomp nu bleek het deksel van de pomp waar de puntjes in zitten te strak te zitten en dan drukt ie de puntjes in en krijg je kortsluiting nu heb ik al een stukje gereden zonder probleem en is het opgelost pppfffff eindelijk toeren

Kijk. We komen er wel :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan