CBR1000F SC24 79000km bouwjaar 1990

Status
Niet open voor verdere reacties.

DanoSM

MF veteraan
17 jun 2003
2.129
2
Te koop, mijn CBR1000F SC24 uit 1990. De motor mag in de verkoop ivm uitbreiding van het gezin. Daarnaast staan er nog een paar andere motoren in de garage. Deze is met name gebruikt voor de motorweekenden Duitsland, Ardennen en als back-up woon-werk verkeer motor in de zomer. De motor is ongeveer 2 jaar in mijn bezit en heb er ongeveer 12.000km mee gereden. Ik heb de motor altijd zelf goed onderhouden.

De motor ziet er op de foto's redelijk uit, maar als je er dichterbij staat, dan zie je wel de scheurtjes zitten in de kappen. Optisch is hij niet mooi meer. De voorste originele (mega) knipperlichten zijn weggeplamuurd door de vorige eigenaar. Dat ziet er een stuk beter uit zonder die grote knipperlichten, maar daar zie je ook scheurtjes in de lak door de plamuur. De spiegels zijn vervangen voor kleinere spiegels. Ik heb de motor een keertje neergelegd met 25km/h, daardoor zitten er beschadigingen op de kappen aan de linkerkant, zie de foto's. Kuipruitje lijkt wel gezandstraald en ziet er niet uit. Ik probeer een reëel beeld van de motor te schetsen, zodat als je langskomt dat je voorbereid bent op hoe hij eruit ziet. Motorisch is het starten en lopen zonder de ratel van de nokkenasketting, de nokkenaskettingspanner is namelijk vervangen bij 73501km! Motor gebruikt wel wat olie, ongeveer 350ml op de 1000km. Er zit een geheel RVS Devil uitlaatsysteem onder, 4-2-1, met een flinke huil! Teller staat nu op 79000km. De ketting is altijd om de 400 km ingevet. Motor is echt behoorlijk snel met zijn 135pk!

Ik heb de motor gekocht met 67000km op de teller met achterstallig onderhoud. Voordat ik ben gaan rijden zijn de volgende zaken vervangen:

-nieuwe motorolie
-nieuw oliefilter
-nieuwe bougies
-nieuw luchtfilter
-nieuwe (2ehands) remklauwen
-nieuw remvloeistof
-andere voorvork en nieuwe stofkeeringen geplaatst
-nieuwe spiegels
-nieuwe inlaatspruitstukken (via optitune)
-nieuwe kettingset (regina)
-nieuw koelvloeistof en geheel nagelopen koelsysteem (schoonmaken radiator enz)

Bij 73501 km is de nokkenaskettingspanner (origineel Honda) vervangen en zijn de kleppen gesteld. Dat hoeft voorlopig dus niet meer.

Bij 76594km is de olie, oliefilter en luchtfilter weer vervangen. Het zit er dus net 2500km kilometer in. De komende tijd geen omkijken naar.

Bij 76667km zijn de koppelingplaten (EBC), koppelingsveren (lucas) en de koppelingsdekselpakking vervangen. De koppeling zit er dus nog maar 2300km in! Ook heb ik gelijk de carbs gesynchroniseerd met een Carbtune Pro.

Achterband is een Pilot Road en heeft 3500km op de teller. Voorband is een Bridgstone BT020 en zit op 65%.

Wat krijg je erbij:
-uitgeprint Honda werkplaatshandboek
-nieuw oliefilter (voor de volgende beurt)
-setje nieuwe remblokken (huidige zijn nog redelijk goed)
-nieuwe voorvorkkeerringen (gekocht voor vorige voorvork)
-oude nokkenaskettingspanner (als bewijs dat hij is vervangen)
-vorige remklauwen
-oude koppelingsplaten en veren (als bewijs dat ze zijn vervangen)
-oude voorvork
-verder heb ik nog bonnen ter inzage liggen van de verschillende vervangen onderdelen (louis, optitune, japparts enz)

Vraagprijs was 850 euro, maar hij staat nu toch wat in de weg. Prijs verlaagd naar 650 euro. Dat is niet veel geld!

Bekijk de foto’s en laat weten wat je ervan vindt! Stuur een PM bij interesse of laat het hier weten.

full
 
Laatst bewerkt:
Niemand zin om lekker (hard) te rijden en niet bang te hoeven zijn dat een van de kinderen een fiets tegen de motor zet ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan