CBR600F koplamp problemen

CBRGeert

Die hard MF'er
26 feb 2002
457
0
Utrecht
Van mijn CBR600F uit '92 brandt de koplamp deels niet meer. Er zitten 2 lampen in de unit, een side light en een head light. De side light brandt gewoon als ik de schakelaar op P zet. Zet ik de schakelaar op H dan zou de head light moeten gaan branden, maar dat doe ie niet. Zet ik dan echter de groot licht schakelaar aan dan brandt de head light lamp wel op groot licht.

Ik kon niks vreemds aan de zekering zien van de head light (dat ie duidelijk stuk was). Nu is mijn vraag, kan het aan de koplamp liggen dat bv de aansluiting van het "normaal" licht gecorodeerd is? Dit lijkt me onwaarschijnlijk aangezien dan eerder alle aansluitpunten gecorodeerd zouden zijn. Of is het gedeelte van de head light dat zou moeten branden als "normaal" licht stuk? Ik weet niet eens of zo'n head licht een apart fysiek gedeelte daarvoor heeft of dat er een ander amperage doorheen gaat om een andere lichtsterkte te geven. Of is de zekering gewoon kapot zonder dat je dit duidelijk ziet? Ik kan hem natuurlijk even vervangen voor de zekerheid.

Graag advies!
 
Ok dus het kan goed zijn dat alleen het gedeelte van normaal licht stuk is en het gedeelte voor groot licht wel werkt? Ik ga de lamp maar gewoon vervangen dan weten we het snel genoeg ;-)

Thanks
 
Ooh yes, dat was mijn probleem ;-) Ik ging gelijk vreemde dingen denken omdat groot licht het wel bleef doen. Lekker slim van me. Maar goed, ik rij weer met fatsoenlijk licht rond!

Thanks guys
 
;)
case-closed-stamp.gif
 
Hallo

Ik heb het zelfde probleem en ik wil mijn lampje vervangen maar het lukt mij niet er zit vanalles in de weg. Kan iemand mij uitleggen hoe ik het lampje moet vervangen?

Onder de hele koplampunit zit een zwart kapje, ik geloof met 2 schroeven vast, en 2 klemmen. Als je die eraf haalt kun je de stekker van de lamp eraf halen, en die klem geloof ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan