Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

CDI testen?

  • Onderwerp starter
  • #8
http/cgi.ebay.nl/KTM-DIgitalbox-CDI-300-360-EXC-Teile-Nr-547-39-031-100_W0QQitemZ360096092319QQcmdZViewItem?hash=item360096092319&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1399%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

misschien hier iets aan???

ja.. maar ik moet wel eerst zeker weten of hij kapot is .. ik heb er idd op ebay een paar zien staan

alsnog bedankt!
 
Als een CDI unit kapot is komt dat meestal door een koude las. (los contactpuntje)

Een flinke tik op de CDI unit kan er weer voor zorgen dat ie het weer gaat doen.
Het is mogelijk om met een dremel het kastje open te krijgen. Vervolgens ga je alle contactpuntjes na met een soldeerbout. Kastjes weer dicht kitten en het is weer als nieuw.


Is zelfs heel topic over:

 

ok, thx man ... maar ik weet niet zeker of hij stuk is, dus als ik hem op de grond knal en hij was niet kapot, dan istie het nu wel

een CDI kan toch ook kapot zijn alstie wel start en wel rijd, alleen kut rijd

thx
 
ok, thx man ... maar ik weet niet zeker of hij stuk is, dus als ik hem op de grond knal en hij was niet kapot, dan istie het nu wel

een CDI kan toch ook kapot zijn alstie wel start en wel rijd, alleen kut rijd

thx


Bij mijn ex KLR650 was de CDI unit stuk deed de motor echt helemaal niks meer.

Jouw symptomen kunnen ook zijn dat je motor niet op tijd loopt.
Of geen mooie vonk geeft.
Of je choke gewoon openstaat.
Of je gewoon een kut motor hebt.
 
Zonder scoop kun je niks meten aan de CDI, beste kun je contact opnemen met Carmo...kost je wel 50 euro....
 
Je kunt hem ook een nacht in een zakje in de vriezer leggen. Daarna snel op je motor plaatsen en kijken of hij het dan wel even goed doet.

Had een XT550 en zo kwam ik erachter dat het mijn CDI was.
 
Je kunt hem ook een nacht in een zakje in de vriezer leggen. Daarna snel op je motor plaatsen en kijken of hij het dan wel even goed doet.

Had een XT550 en zo kwam ik erachter dat het mijn CDI was.

en hij blijft wel heel die ene nacht in de vriezer? zodat ik niet ineens met een kapotte CDI zit terwijl die eerst nie kapot was

thx
 
en hij blijft wel heel die ene nacht in de vriezer? zodat ik niet ineens met een kapotte CDI zit terwijl die eerst nie kapot was

thx
Jawel, het gaat erom dat hij krimt en dat stel dat er een kontaktje los zit of kortsluiting maakt het dan even niet zo is. Werkt dus maar heel kort totdat de CDI niet meer bevroren is. Het hoeft overigens niet te werken maar bij mij werkte het wel en wist ik dus de oorzaak.
 

ok dan...

maar als een CDI stuk is, dan rijd ie toch niet .. en dat doet die van mij dus wel dus eigenlijk zou je dan zeggen dat het niet aan de CDI ligt

kom ik btw lekker vroeg mee
 
ok dan...

maar als een CDI stuk is, dan rijd ie toch niet .. en dat doet die van mij dus wel dus eigenlijk zou je dan zeggen dat het niet aan de CDI ligt

kom ik btw lekker vroeg mee
Neehoor, mijn XT deed het ook gewoon maar niet op hoge toeren. Ik heb ook genoeg mt/mb brommertjes gehad waarvan de cdi stuk was. lopen deden ze wel maar niet naar behoren. Je kunt het altijd proberen. Langzaamaan alles uitsluiten totdat je bij de oorzaak komt.
Succes
 

oh hartstikke bedankt de KTM die loopt kut op hoge toeren... dus hopelijk is het dan de CDI.. we zijn al maaaaanden lang bezig met die KTM
we gaan het proberen!
 
oh hartstikke bedankt de KTM die loopt kut op hoge toeren... dus hopelijk is het dan de CDI.. we zijn al maaaaanden lang bezig met die KTM
we gaan het proberen!

Hopelijk de CDI? Weet je al wat die dingen kosten???
 
Nou, ik had een keer een cdi van een oude rm, deze deed het ook half. met een hamer paar rake klappen gegeven en hij deed het weer prima. (heb de motor daarna wel snel verkocht )
De CDI van de XT had ik weggebracht naar een mannetje, die heeft hem open gemaakt en gerepareerd. Kun je zelf niet doen tenzij je weet wat je doet. Die dingen zijn gevuld met een soort silicone kit en glas.