Centraal camera ervaringen topic

Dreadful Dre

Die hard MF'er
23 jul 2004
742
1
Zaanstad
Ik heb nog geen topic gevonden via de zoek functie waarbij recensie en/of linkje van test filmpje van verschillende camera’s staan. Ik zie veel topics waar de vraag gesteld wordt welke camera goed is.
Ik dacht laat we in een centraal topic maken met de ervaringen en videolinkje van jou camera. (dus niet de standaard filmpjes van bv gopro maar filmpjes die je zelf hebt gemaakt) zodat iedereen zelf kan zien en beoordelen wat de kwaliteit van de camera is.
Dus zet er bij welke camera het is, evt waar je hem heb gekocht en voor hoeveel. indien de camera verschillende settings heeft, welke setting je hebt gebruikt. Vb 1080P of 720p 30fps/ 60fps. Geef ook aan hoe de camera bevestigd is. Wat zijn de voordelen of nadelen van de camera en/of bevestiging.
Al je modificaties heb uitgevoerd om bijvoorbeeld het geluid beter te maken of bevestigingsmateriaal verbeterd hebt. Vertel wat en hoe je dat heb gedaan. Het liefst met een voor en na foto/film.

Ik zal beginnen
Hierbij een test film van de SilverCrest action cam van de Lidl. Ik heb deze net, ik kom nog terug op de voor en nadelen. setting 1080p 30fps Ultra Ik heb de camera vast gemaakt aan mijn rugtas met een klittenband.


En hier een filmpje van de Bullet HD Adventure ik heb de sound cap aangepast. Ik heb een filter van Noizezz oordop (red 33dB filter) in de sound cap geplaatst. (foto’s volgen nog) Rood is het zwaarste filter ik wil nog een oranje gaan proberen. En kijken hoe dat klinkt.





808#16 camera

Contour Roam
Adje vE.
Contour Roam2
Jogm on a bike
Contour +2 HD
imgbox - fast, simple image host

Drift HD 1080p
Dagje skiën en de Drift HD 1080p testen

DXtreme 300K mini camera
Test: Dealextreme 300K mini camera in motorcycle helmet

Garmin VIRB
Test 1
Garmin Virb Elite
Ride Out MH17

Gopro 3+ black
Go Pro 3+ test

Ion air pro
Msl zandvoort23 april 2014 groep 1b

Lenco
2013-08-28

Midland XTC-200
Midland XTC-200 testing helm mount

SilverCrest action cam (IronX DVS-5K8)
Test SilverCrest Action Cam from the Lidl
Test 3 SilverCrest action cam from Lidl timelaps Timelaps

SJ4000
Bandits & SV's on Tour - 2014

Veho Muvi HD10
Rondje Lekdijk vol met Ferrari's!
Sytze wakeboard
 
Laatst bewerkt:
Maar Youtube-filmpjes zijn zinloos. Door de gebruikte compressie kunnen er forse kwaliteitsverschillen optreden.

Helemaal mee eens. Maar ik bezit(helaas) geen webserver waar je on gecomprimeerde filmpje op kan zetten. Daarom zou duidelijke tekst en uitleg bij de link meerwaarde hebben dan alleen filmpjes op youtube bekijken. Als ik het filmpje van de lidl action cam rechtstreeks op mijn computer bekijk ziet het er beter uit dan als ik het via youtube bekijk. Maar het geeft wel een indicatie.
 
Laatst bewerkt:
:^


Ben ik met je eens, youtube geef een indicatie, maar ergens het originele onbewerkte materiaal van kunnen downloaden geeft het beste beeld. Iemand een idee waar je makkelijk grote bestanden kunt laten hosten. Ik bedoel dan niet WeTransfer en dergelijke want daar blijven de bestanden maar een beperkte tijd staan (30 tot 60 dagen of iets in die geest)
 
Daar moet je ook vimeo voor gebruiken, betere compressie/bitrates dan andere sites.


Dat zou een goede optie kunnen zijn omdat je daar ook kunt aangeven of men je video's mag downloaden. Onder de video krijg je dan een downloadknop. Ik weet alleen niet of dit dan je originele ge-uploade bestand is of het bewerkte vimeo bestand. "As we speak" ben ik als test even een bestand bij vimeo aan het uploaden. Kan dan later dat bestand weer downloaden en vergelijken met het origineel.

(In 2009 op vimeo een account aangemaakt en ooit 1 filmpje geupload. Wist de inlognaam en ww nog. Knap van mezelf :+ )
 
Laatst bewerkt:
Dat zou een goede optie kunnen zijn omdat je daar ook kunt aangeven of men je video's mag downloaden. Onder de video krijg je dan een downloadknop. Ik weet alleen niet of dit dan je originele ge-uploade bestand is of het bewerkte vemeo bestand. "As we speak" ben ik als test even een bestand bij vimeo aan het uploaden. Kan dan later dat bestand weer downloaden en vergelijken met het origineel.

(In 2009 op vimeo een account aangemaakt en ooit 1 filmpje geupload. Wist de inlognaam en ww nog. Knap van mezelf :+ )
Ben benieuwd :Y

En natuurlijk heeft origineel onbewerkt materiaal de voorkeur, maar denk dat vimeo het beste alternatief is mocht het onhaalbaar zijn om ergens permanent origineel onbewerkt spul te stallen.
 
En toch zie je op YouTube soms verdomd scherpe filmpjes voorbij komen, vnml van de GoPro's.
Bij jouw Silvercrest filmpje zie ik rond 38 sec. flink wat gehaper. Ligt dat aan het coderen op je computer of aan de camera/sd-kaart? Gooi je het 'rauw' op YouTube, of bewerk je eerst nog je video en dat het wellicht aan een overbelaste CPU kan liggen van je computer?
 
Nou dat "even" uploaden valt ff tegen. Als test een bestand van ruim 400 mb gepakt. :X Duurt hier op het werk ff. Als het bestand voor half vijf niet weg is dan thuis nieuwe kans.
Ga niet overwerken natuurlijk. ;)
 
En toch zie je op YouTube soms verdomd scherpe filmpjes voorbij komen, vnml van de GoPro's.
Bij jouw Silvercrest filmpje zie ik rond 38 sec. flink wat gehaper. Ligt dat aan het coderen op je computer of aan de camera/sd-kaart? Gooi je het 'rauw' op YouTube, of bewerk je eerst nog je video en dat het wellicht aan een overbelaste CPU kan liggen van je computer?

dat komt door youtube. het is niet in het orgineel. kwa bewerking ik heb het filmpje ingekort.
 
En ook na het inkorten zie je dat niet op je computer terug? Vreemd, nooit last van bij YouTube. Nu upload ik ook weer niet heel veel...
 
En ook na het inkorten zie je dat niet op je computer terug? Vreemd, nooit last van bij YouTube. Nu upload ik ook weer niet heel veel...

bij het uploaden gaf youtube een auto verbeter functie aan. dat heb ik aangeklikt waarschijnlijk had ik dat niet moeten doen.
 
heb collegas met een dash-cam. veel onzin, maar soms wel leuk.

nu zou ik tzt graag ook zoiets op de motor of helm zetten, maar dan wel heeeel discreet. Klein.
is er iets wat je "in" de helm, of in een kuip kan wegwerken ?
ik zou de "acceptable" al goed genoeg vinden, als het maar klein, en permanent is.

Wat ik zou bewaren: splitten enzo.
zo heb ik vandaag enkele heele smalle gaatjes genomen (ik kom helemaal terug in tropensfeer) en weer een licht spiegeltikje gekregen (dure bmw naast vrachtwagen. tikt ik toch maar liever die beemer.. ).

ik verwacht trouwens binnenkort auots met standaard ingebouwde dash-cams en sdkaartje, en waarsch voor en achter. zou voor motoren ook leuk zijn.
 
heb collegas met een dash-cam. veel onzin, maar soms wel leuk.

nu zou ik tzt graag ook zoiets op de motor of helm zetten, maar dan wel heeeel discreet. Klein.
is er iets wat je "in" de helm, of in een kuip kan wegwerken ?
ik zou kwaliteit "acceptable" al goed genoeg vinden, als het maar klein, en permanent is.

Wat ik zou bewaren: beelden van splitten enzo.
zo heb ik vandaag enkele heele smalle gaatjes genomen (ik kom helemaal terug in tropensfeer) en weer een licht spiegeltikje gekregen (dure bmw naast vrachtwagen. tikt ik toch maar liever die beemer.. ).

ik verwacht trouwens binnenkort auots met standaard ingebouwde dash-cams en sdkaartje, en waarsch voor en achter. zou voor motoren ook leuk zijn.
 
Die functie in YT kan dat misschien doen, ja. Ik gebruik die stabilizer nooit.
Je kan camera's wel wegwerken in de kuip, moet je alleen wat klussen. Ik heb 'm gewoon op mijn helm geplakt. Ik denk dat het wel eens helpt tegen agressie. Had laatst een boom van een kerel voor me die wat asociaal deed bij een tankstation. Ik gaf al commentaar op zijn vreemde gedrag, hij bleef zelf rustig... of hij is niet zo snel giftig, of hij zag mijn camera. Al zegt uiterlijk natuurlijk weinig over kracht, ik ken kleine iele mannetjes die behoorlijk fel zijn als het op vechten aan komt.

De leuke dingen bewaar ik.. ben nu bezig met een verzameling smidsy's (sorry mate, I didn't see you) te maken, maar dat kost me wat meer tijd. Ik spaar ze gewoon op en over een paar jaar komt er een compilatie. :+

Volgend jaar koop ik waarschijnlijk een GoPro Hero 3+ Black. Weet nog niet wat ik met mijn huidige 720P camera doe. Alleen de batterijduur moet ik nog even naar kijken van die GoPro.
 
Laatst bewerkt:
Vimeo is ook niet echt een optie. Daar kun je maar 500mb en 1HD film per week uploaden, of je moet een betaald account nemen.

Downloaden kan wel maar dat zijn bewerkte bestanden. Het filmpje dat ik als test op vimeo heb geupload was full HD 1920x1080 400Mb. Te downloaden in HD 1280x720 112Mb of SD 640x360 27 Mb.
 
Laatst bewerkt:
en het duurt lang. ik moet 44 min wachten voordat mijn video beschikbaar is. ik post de link wel als het klaar is.

dus alvast een op youtube ik heb nu de setting op 720p 60fps Ultra. Nogmaals de camera zit met een klittenband vast aan mijn rugtas daarom gaat hij zo op en neer.

edit zo eindelijk klaar
 
Laatst bewerkt:
En hier een filmpje van de Bullet HD Adventure ik heb de sound cap aangepast. Ik heb een filter van Noizezz oordop (red 33dB filter) in de sound cap geplaatst. (foto’s volgen nog) Rood is het zwaarste filter ik wil nog een oranje gaan proberen. En kijken hoe dat klinkt.

(mocht er toch al een topic bestaan, met andere worden ik heb niet goed gezocht. een slotje graag)
Foto voor de aanpassing
77712939bb0581053f9b0a512267f58c_zpsef2318e5.jpg


En na
6105cb9d9f9cc1a34bb7f8092e28d359_zpsec1d155e.jpg

24ad8ad6fada8c08f521cee95aedcdcc_zpsca5cfd8d.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan