Wil niet stoken in een goed huwelijk, maar mijn ervaring met die originele Scotolier zijn slecht.
Ik heb er ooit ene op mijn Yamaha Fazer 1000 gehad en was er toen al niet onder de indruk van.
Met mijn domme harses verleden jaar er toch maar weer ene aangeschaft en op mijn Z300 gezet.
Ja het werkt, maar ik begrijp absoluut niet de positieve ophef over de Scotoiler als ik lees dat men het een geweldige gadget vind.
In mijn opinie haalt de Scotoiler het in de verste verte niet bij gewoon om de zoveel honderd kilometer lekker met handje de ketting smeren of desnoods even met S100 kettingspray erover.
Ten eerste vind ik de olie van de Scotoiler veels te dun.
Het slingert er toch gauw af en komt dan op de velg en ook nog eens op de zijkant band terecht.
Nou zullen er fervente Scotoiler bezitters zeggen dat het een verdomd handig apparaatje is om bij je te hebben tijdens lange ritten.
Dat zal dan wel zo zijn, maar het effect ten opzichte van bijvoorbeeld hele goede kettingspray zoals S100 gaat het toch echt niet halen.
Op lange ritten of meer dagen weg van huis neem ik wel een klein spuitbusje S100 mee dat amper extra ruimte inneemt.
Mijn ervaring met inmiddels 2 stuks Scotoilers is dus echt knake.
Ik heb em er nog opzitten, maar gebruik em zelden.
Die dunne olietroep wat op mijn band gaat zitten word ik niet vrolijk van.
En JA, ik doe het toch echt op de correcte manier: na de rit even op stapvoets snelheid de Scotoiler gebruiken en dan de motor wegzetten.
Ondanks dat slingert nadien nog steeds de olie weg.
Ik hou het lekker bij handmatig smeren met een tandeborstel en S100.
Voor mij de bewezen methode die super goed werkt.
Vr Gr