Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Yep!Er overheen springen door een vlammende boog?
Dat zijn verkeersdrempels Han.
Schijnt daarvan juist de bedoeling te zijn dat je daar niet overheen sjeest en crosst .
De truc is om ze scherp diagonaal te nemen en dan ook nog eens onder een hellingshoek van 45 graden. Zo vlak je de helling grotendeels af. Het vergt wel enige behendigheid dus ik weet niet of dat op jouw leeftijd nog wel haalbaar is...Kom maar eens langs met je Harley, gaan we hem samen doen met 50 km/u. Je hebt de volgende twee weken pijn aan den plassert.
Ja, maar de klappen op je rug worden toch echt door de achterschokbreker(s) opgevangen. En die worden al helemaal bijna niet onderhouden...
Haha, dat zal je meevallen. Kun jij gehurkt, met je voeten plat op de vloer, met de ellebogen tussen je benen door de vloer raken?De truc is om ze scherp diagonaal te nemen en dan ook nog eens onder een hellingshoek van 45 graden. Zo vlak je de helling grotendeels af. Het vergt wel enige behendigheid dus ik weet niet of dat op jouw leeftijd nog wel haalbaar is...
Ik ga er maar een beetje vanuit dat die laatste zin niet voor mij bedoeld was...Ook daar zet je dan een progressieve veer op. Dan kom je in ieder geval niet je aanslag tegen. Wel als je er met een duo met een te hoge snelheid overheen sjeest. Vooral net doen of ze er niet liggen. Ook een beetje met je hersens rijden. ( als je die hebt, althans).
Die achterschokbrekers van shadows en magna`s toen waren nieuw al kutttttt …(zullen echter met zo`n muis als Han er op nog wel functioneren .Ik ga er maar een beetje vanuit dat die laatste zin niet voor mij bedoeld was...
Progressief is fijn inderdaad, maar ook de standaard veer kan het prima doen als de schokbreker onderhouden is. Mijn ZRX (geen cruiser, wel dubbele shocks achter) bezorgde mij toen ik hem net had al vrij snel rugklachten. Bij HK suspension in Tiel hebben ze de schokbrekers gereviseerd. Daarna opeens veel zachter en strakker op de weg.
Ik ben dus wel benieuwd of de achterveren van Han zijn brommer aandacht hebben gehad de afgelopen 30 jaar.
En dan lig je geregeld in een keer helemaal klem op de drempel ?# High King, nee. dat was een algemene opmerking, niet persoonlijk.
Wat ik zelf wel doe als ik niet goed kan zien hoe scherp de drempel is, is voor de drempel even de voorrem iets gebruiken, zodat de voorzijde omhoog komt bij het loslaten van de rem op het moment van de drempel oprijden. Doe dat met de auto ook, geleerd van een buschauffeur. Ook zulke fans van al die drempels. Scheelt aanzienlijk. Maar ik heb inmiddels tijd zat, dus ook bij drempels niet de neiging om deze met een (te) hoge snelheid te nemen.
En met deze balhoofd hoek zijn drempels een veel kleinere hindernis.
Veert mooi in, in plaats van omhoog te klappen. Niet gepland, maar wel mooi meegenomen in dit land met heel veel drempels. En die liggen vaak ook nog op de mooiste weggetjes, waar wij als motorrijder het meest van kunnen genieten.
Met 1.82 mag je niet meepraten met de grote jongensWelkom op het forum. Ben zelf gegaan voor de VS800 als mijn eerste motor. Er zaten al forward controls op. De motor bevalt mij nog steeds prima na 3000 km. ik ben zelf 1.82.
Mijn advies is ook om veel proef te zitten en waar mogelijk een proefrit. Kom je vanzelf je match tegen.
JA ` die Leon is maar wat gretig om z`n hele ijzerwinkel hier weer te deponeren ...Ik vond 't al lang duren voordat die foto weer op zou duiken.
Mooi ding hoor, mag je gerust trots op zijn.
Vergeet die bromfietsjes en koop een echte motor voor grote mannen,de Honda F6C,
Bekijk bijlage 1430050
OMG! Hoe krijg ik dit zo snel mogelijk weer van m'n netvlies?Haha, dat zal je meevallen. Kun jij gehurkt, met je voeten plat op de vloer, met de ellebogen tussen je benen door de vloer raken?
Ja, ik kan dat nog wel.
Afgezien van die mooie rechte panlat bij die Honda F6 , die kan je vast wel overhalen toch ?#High King, ik probeer het te minimaliseren, maar kan het soms niet laten. Ik geniet daar zowat elke dag van, dus...
En ja, de Honda F6c, zal best een hele prettige motor zijn met genoeg vermogen, maar ik ben een echte V-Twin man en dan vind ik de looks niet overtuigend genoeg om er een aan te schaffen.
Je hebt een hardtail.Is idd echt slappe hap die Japanse veren.
Toen ik in de tijd dat ik nog jappen reed met m'n 80 kilo op de fiets ging zitten was ik meteen al zo'n 50% van de veerweg kwijt.
Bij m'n Harleys's nu met nu 100+kg zakt ie nog geen mm in door enkel m'n gewicht.
(terwijl ie rijdend de onevenheden in het wegdek wel afdoende absorbeert)
Je bent stiekum een beetje jaloers hé? Op mijn leeftijd (als je het haalt) loop jij waarschijnlijk achter een rollator en ik spring nog bijna dagelijks vrolijk op een motor en ik bedoel een motor, geen veredeld brommertje.OMG! Hoe krijg ik dit zo snel mogelijk weer van m'n netvlies?
Uhm, ik wil denk ik niet nog meer over je uitzonderlijke, lenige , zelfredzame , talenten weten
En het mooie is dat Harley ook Japanse vering heeft gebruikt.Je hebt een hardtail.