cilinderkopdeksel zl900/GPZ

lexleen

Die hard MF'er
18 apr 2007
271
12
Ik ben bezig om mijn zl900 een nieuwe koppakking te steken .
omdat ook de inlaatkleppen slecht waren heb ik ook deze moeten vervangen .
hiervoor heb ik een blok van een GPZ op de kop kunnen tikken .
nu op het kleppendeksel van een zl900 zit een heel systeem voor emissiecontrol .
dit werkt via klepjes in het kleppendeksel waarvan er slangetjes lopen naar een vacuumklep .van de vacuumklep loopt er dan weer een dikke slang naar het luchtfilterhuis . Bij een gpz is dit allemaal niet en is dit een gewoon kleppendeksel zonder meer en zonder aansluitingen .
voor de rest is mijn blok helemaal identiek aan deze van de gpz buiten dat zl900 een cardan heeft en een gpz een ketting .
net zoals de gpz heeft ook mijn zl blok een carterontluchting achteraan het blok welke ook aangesloten is op het luchtfilterhuis .
is het nu niet mogelijk om dat kleppendeksel van de gpz gewoon op mijn zl900 te plaatsen en gewoon heel die emissiecontrol weg te laten . Ik hoef heel die amerikaanse rotzooi eigenlijk niet en al die slangen en kleppen nemen alleen maar veel plaats in beslag waardoor werken aan het blok bemoeilijkt
 
Laatst bewerkt:
ja, dat kan.
is geen probleem, motor zou er zelfs mooier van kunnen gaan lopen.
alles wat teruggevoerd word naar de verbrandingsruimte, is eigenlijk verontreiniging of een verstoring van het benzine/luchtmengsel.
 
ja, dat kan.
is geen probleem, motor zou er zelfs mooier van kunnen gaan lopen.
alles wat teruggevoerd word naar de verbrandingsruimte, is eigenlijk verontreiniging of een verstoring van het benzine/luchtmengsel.

Het is geen EGR systeem, maar het is sowieso nergens goed voor. Heb het bij mijn eigen GPZ ook af gesloopt. Gewoon de membraandekseltjes op het kleppendeksel afgesloten met aluminium plaatjes, boel eraf en airbox dichtgemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan