Circuitbanden-Topic

Vraag omtrent wanneer je achterband toe is aan vervanging, vind het altijd moeilijk oordelen. Heb een supercorsa met het oude profiel, sc2. het profiel helemaal op de zijkant is bijna weggesleten aan 1 kant, ik merk nog geen verlies aan grip (tijdens laatste circuit dag heeft hij 1 keer stapje opzij gedaan bij uitkomen bianchi op Zolder halverwege de dag). Als het profiel bijna weg is, is dan ook de band op of zit er dan nog genoeg rubber op voor aantal sessies? Gaat om vrij rijden, met bandenwarmers.
 
Vraag omtrent wanneer je achterband toe is aan vervanging, vind het altijd moeilijk oordelen. Heb een supercorsa met het oude profiel, sc2. het profiel helemaal op de zijkant is bijna weggesleten aan 1 kant, ik merk nog geen verlies aan grip (tijdens laatste circuit dag heeft hij 1 keer stapje opzij gedaan bij uitkomen bianchi op Zolder halverwege de dag). Als het profiel bijna weg is, is dan ook de band op of zit er dan nog genoeg rubber op voor aantal sessies? Gaat om vrij rijden, met bandenwarmers.
Zou ze weggooien, voordat je een duur uitstapje maakt..........het profiel is niet heilig.

Probeer ook altijd te kijken of de band nog mooi rond loopt.

Ik heb nog een paar 120/180 liggen, maar 2 of 3 sessies gebruikt.
 
Vraag omtrent wanneer je achterband toe is aan vervanging, vind het altijd moeilijk oordelen. Heb een supercorsa met het oude profiel, sc2. het profiel helemaal op de zijkant is bijna weggesleten aan 1 kant, ik merk nog geen verlies aan grip (tijdens laatste circuit dag heeft hij 1 keer stapje opzij gedaan bij uitkomen bianchi op Zolder halverwege de dag). Als het profiel bijna weg is, is dan ook de band op of zit er dan nog genoeg rubber op voor aantal sessies? Gaat om vrij rijden, met bandenwarmers.

SCs kun je oprijden tot de groef echt weg is en dus al een stukje teruggelopen is. je geeft aan dat dat al het heval is dus is het vervangtijd.
overigens vind ik dat -met verstand- rijden op ramversleten banden top is voor je gevoel. versleten banden glijden sneller en zullen hier en daar wat sneller uitstappen. prima dus om te leren hoe banden de grens aangeven. daarna nieuwe banden erop en datzelfde punt opzoeken :)
 
Even voor de zekerheid;

Een pirelli diablo supercorsa sc2 kan je omdraaien? Gaat om een achterband, met aan de rechterkant een vreetspoor.
 
Rij 't liefst met een 180/60 SC2 achter.. maar jez*s..want een prijsverschil met de 'normale' 55 :S denk dat ik daar wel weer op terug ga, wil wat meer km's maken dit jaar!

Sowieso weer even een nieuw verkooppunt vinden, tips zijn welkom :Y
 
thanx @ Fast Forward......
Graag gedaan of de Rosso als je boven de 2.05 rijdt..... is echter een persoonlijke keuze.... op rosso's kan je uiteraard harder. Sc2 achter is een hele goede band voor de meeste circuitdag rijders. Voorband kan je ook de sc1 pakken.... die heeft een zachter karkas, die vervormt meer en warmt sneller op. Bij baantemperaturen boven de 35 graden (zomerdag in de middag) kan je beter de sc2 voorband pakken. Maar is ook weer persoonlijk en afhankelijk van het circuit.
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan of de Rosso als je boven de 2.05 rijdt..... is echter een persoonlijke keuze.... op rosso's kan je uiteraard harder. Sc2 achter is een hele goede band voor de meeste circuitdag rijders. Voorband kan je ook de sc1 pakken.... die heeft een zachter karkas, die vervormt meer en warmt sneller op. Bij baantemperaturen boven de 35 graden (zomerdag in de middag) kan je beter de sc2 voorband pakken. Maar is ook weer persoonlijk en afhankelijk van het circuit.

De standaard (SC1/2) racebanden hebben hetzelfde karkas.
 
Iemand al ervaring met de Conti Race Attack slicks (de 60 hoog ipv 55)? :) Heb vandaag een setje binnengekregen.
 
Heeft er al iemand ervaring met de nieuwe 180/60 superbike slick van Pirelli? Is dit echt een compleet nieuwe band t.o.v. de 180/55 slick? Of gewoon een verhoogde versie?
Nu rij ik met de 180/55 en ben hier erg tevreden mee. Toch wil ik eens een 180/60 proberen, maar vraag me af of dit de 50 euro extra waard is.

Wat ik vreemd vind is dat de raceshop zegt dat alleen zij deze band leveren in NL en BE en dat de band niet op de Pirelli website staat. Weet iemand hoe dit zit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan