Fast Forward
MF veteraan
Gewoon 0.1 bar lager zetten om te proberen. Als het asfalt warmer wordt moet je wellicht weer 0,1 bar lager gaan zitten. Kwestie van proberen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Blijkbaar niet...velen willen altijd anders doen geloven en adviseren om banden die een paar jaar oud zijn toch maar te mijden.Als hij er 2 dagen mee heeft gereden en geen probleem mee heeft gehad, dan is het toch geen probleem?
Het is jou leven....en het mijne als je voor me rijdt en er gebeurd watheren deskundige ....
ex circuitbandjes supercorsa v2 vertonen scheurtjes over de gehele linker wang niet diep maar ze zijn aanwezig. (dot 3714)
twijfel namelijk ...
[afbeelding]
heren deskundige ....
ex circuitbandjes supercorsa v2 vertonen scheurtjes over de gehele linker wang niet diep maar ze zijn aanwezig. (dot 3714)
twijfel namelijk ...
[afbeelding]
Gewoon 0.1 bar lager zetten om te proberen. Als het asfalt warmer wordt moet je wellicht weer 0,1 bar lager gaan zitten. Kwestie van proberen
En zo is etHet gaat om de druk die de band is op de baan. Als de baan koud is zakt de druk teveel, omdat de band afkoeld, en krijg je een spoor. Dus als het koud is zet je de druk iets hoger zodat je op de baan de goede druk in de band hebt. Als het warmer is kan je op de goede druk vertrekken want dan koeld de band weinig meer af omdat het asfalt niet zo koud meer is.
Vorige week voor 't eerst in 2 jaar (omstandigheden) weer eens m'n circuit-R6 uitgelaten. Vroeger altijd met pirelli / bridgestone gereden en nu voor het eerst met dunlop (GP D211 slicks, medium compound).
Normaal sleten de bandjes altijd netjes af zonder rare vreetsporen maar nu heb ik de hele dag voornamelijk rechts (links beduidend minder) een spoortje gehad op de band.
[afbeelding]
[afbeelding]
Bandenspanning was 1.20 koud (volgens voorschrift). In de bandenwarmers werd dat netjes ongeveer 1.50 en meteen de baan af mat ik 1.65.
Netjes de spanningen die dunlop voorschrijft voor deze banden. Misschien de volgende keer de spanning toch iets verhogen of wat denken jullie?
Verder bevielen deze banden prima overigens .
duidelijk thanks RAWHet gaat om de druk die de band heeft op de baan. Als de baan koud is zakt de druk teveel, omdat de band afkoeld, en krijg je een spoor. Dus als het koud is zet je de druk iets hoger zodat je op de baan de goede druk in de band hebt. Als het warmer is kan je op de goede druk vertrekken want dan koeld de band weinig meer af omdat het asfalt niet zo koud meer is.
Probeer ze de volgende keer maar eens op 1.3 warm in de warmers te zetten.
Heb hetzelfde probleem gehad.
Nóg lager dus? Het was die dag niet heel warm (16 graden schat ik), dus ik zou eerder zeggen de spanning juist iets verhogen.
Ben uiteindelijk op 2.1 koud achter begonnen. Echter al snel (ook op aanraden van bandenman ter plaatse) naar 1.9 koud achter gegaan. Verder niets meer aan gedaan.
Echter, wederom een vreetspoor (vooheen ook met een Dunlop Sportsmart gehad) wat ik toch denk dat cold tear is... dus volgende keer ga ik nog weer wat lager zitten. 1.8 koud of misschien zelfs wel 1.7 koud, afhankelijk van de buitentemperatuur.
(Alle bovengenoemde spanningen zijn aangaande achterband)
Alles kan je draaien
Ik zou ze lager zetten. Ik heb verschillende dingen geprobeerd, meer/minder spanning.. Ze blijven het beste met 1.3 in de warmers.
Kan ik metzeler racetec k2 's omdraaien? Rechts is wat verder op en komen dagen aan met veel rechter bochten. Of heeft het negatieve invloed op de rijeigenschappen?