Circuitbanden-Topic

Gewoon 0.1 bar lager zetten om te proberen. Als het asfalt warmer wordt moet je wellicht weer 0,1 bar lager gaan zitten. Kwestie van proberen :)
 
Dat ga ik inderdaad weer eens zo snel mogelijk proberen ;)

En anders wordt de band gewoon een keer omgedraaid... O-)
 
Als hij er 2 dagen mee heeft gereden en geen probleem mee heeft gehad, dan is het toch geen probleem?
Blijkbaar niet...velen willen altijd anders doen geloven en adviseren om banden die een paar jaar oud zijn toch maar te mijden.
Stel dat hij eraf gegleden was....hadden de oude banden de schuld gekregen.
Punt is dus...wanneer is een band te oud en kun je dit vast stellen voordat je de proef op de som neemt?
 
heren deskundige ....

ex circuitbandjes supercorsa v2 vertonen scheurtjes over de gehele linker wang niet diep maar ze zijn aanwezig. (dot 3714) hoe kan dit

full


edit: gaat weg !
 
Laatst bewerkt:
Heeft er nog iemand een setje nieuwe slicks 120/190 te koop? Ik kom zelf uit zeeland dus zou ze liefst morgen even willen ophalen..
 
heren deskundige ....

ex circuitbandjes supercorsa v2 vertonen scheurtjes over de gehele linker wang niet diep maar ze zijn aanwezig. (dot 3714)

twijfel namelijk ...
[afbeelding]

is het niet alleen het toplaagje? Soms zit er ook nog wat extra rubber op het SC2 waardoor je dat niet kan lezen. Dat kan je er dan zo vanaf halen, misschien zit dat er ook onder?
 
Gewoon 0.1 bar lager zetten om te proberen. Als het asfalt warmer wordt moet je wellicht weer 0,1 bar lager gaan zitten. Kwestie van proberen :)

ferry kort vraagje, dus als het warmer word moet je zakken, en als het kouder word de bandendruk omhoog?
ik zit hier altijd mee te klooien B|
Ik begin de dag met een spoortje s'morgens sessie 1 (kouder weer) en dan s'middag sessie 4, 5 (warmer weer) en rij dan meestal 5 a 6 sec harder, en spoortje weg!
advies hier voor :$
 
Laatst bewerkt:
Het gaat om de druk die de band heeft op de baan. Als de baan koud is zakt de druk teveel, omdat de band afkoeld, en krijg je een spoor. Dus als het koud is zet je de druk iets hoger zodat je op de baan de goede druk in de band hebt. Als het warmer is kan je op de goede druk vertrekken want dan koeld de band weinig meer af omdat het asfalt niet zo koud meer is.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat om de druk die de band is op de baan. Als de baan koud is zakt de druk teveel, omdat de band afkoeld, en krijg je een spoor. Dus als het koud is zet je de druk iets hoger zodat je op de baan de goede druk in de band hebt. Als het warmer is kan je op de goede druk vertrekken want dan koeld de band weinig meer af omdat het asfalt niet zo koud meer is.
En zo is et :)
 
Vorige week voor 't eerst in 2 jaar (omstandigheden) weer eens m'n circuit-R6 uitgelaten. Vroeger altijd met pirelli / bridgestone gereden en nu voor het eerst met dunlop (GP D211 slicks, medium compound).

Normaal sleten de bandjes altijd netjes af zonder rare vreetsporen maar nu heb ik de hele dag voornamelijk rechts (links beduidend minder) een spoortje gehad op de band.

IMG_20150513_145453.jpg


IMG_20150513_161409.jpg


Bandenspanning was 1.20 koud (volgens voorschrift). In de bandenwarmers werd dat netjes ongeveer 1.50 en meteen de baan af mat ik 1.65.

Netjes de spanningen die dunlop voorschrijft voor deze banden. Misschien de volgende keer de spanning toch iets verhogen of wat denken jullie?

Verder bevielen deze banden prima overigens :Y .
 
Vorige week voor 't eerst in 2 jaar (omstandigheden) weer eens m'n circuit-R6 uitgelaten. Vroeger altijd met pirelli / bridgestone gereden en nu voor het eerst met dunlop (GP D211 slicks, medium compound).

Normaal sleten de bandjes altijd netjes af zonder rare vreetsporen maar nu heb ik de hele dag voornamelijk rechts (links beduidend minder) een spoortje gehad op de band.

[afbeelding]

[afbeelding]

Bandenspanning was 1.20 koud (volgens voorschrift). In de bandenwarmers werd dat netjes ongeveer 1.50 en meteen de baan af mat ik 1.65.

Netjes de spanningen die dunlop voorschrijft voor deze banden. Misschien de volgende keer de spanning toch iets verhogen of wat denken jullie?

Verder bevielen deze banden prima overigens :Y .

Probeer ze de volgende keer maar eens op 1.3 warm in de warmers te zetten.
Heb hetzelfde probleem gehad.
 
Het gaat om de druk die de band heeft op de baan. Als de baan koud is zakt de druk teveel, omdat de band afkoeld, en krijg je een spoor. Dus als het koud is zet je de druk iets hoger zodat je op de baan de goede druk in de band hebt. Als het warmer is kan je op de goede druk vertrekken want dan koeld de band weinig meer af omdat het asfalt niet zo koud meer is.
duidelijk thanks RAW
 
Nóg lager dus? Het was die dag niet heel warm (16 graden schat ik), dus ik zou eerder zeggen de spanning juist iets verhogen.

Ik zou ze lager zetten. Ik heb verschillende dingen geprobeerd, meer/minder spanning.. Ze blijven het beste met 1.3 in de warmers.
 
Onlangs, na een schuivertje, achtergekomen dat de Bridgestone voorband die ik heb uit 2009 komt. Is een dergelijke dotcode nog verantwoord? ben een beetje zoekende waardoor het voorwiel onder mij vandaan schoof :+
 
Ben uiteindelijk op 2.1 koud achter begonnen. Echter al snel (ook op aanraden van bandenman ter plaatse) naar 1.9 koud achter gegaan. Verder niets meer aan gedaan.

Echter, wederom een vreetspoor (vooheen ook met een Dunlop Sportsmart gehad) wat ik toch denk dat cold tear is... dus volgende keer ga ik nog weer wat lager zitten. 1.8 koud of misschien zelfs wel 1.7 koud, afhankelijk van de buitentemperatuur.

(Alle bovengenoemde spanningen zijn aangaande achterband)


En wat voor bandenspanning zouden jullie advieseren als je wel met warmers wil gaan rijden(super rosso corsa) en welke temp mag ik dan aanhouden. Zat zelf te denken aan rond de 70 graden. Ik rijd 1.57 op zolder.
Moet ik dan zorge dat ik 2.1 voor en 2.2 achter heb maar dan warm gemeten?

Graag jullie advies wat ik zie door de bomen het bos niet meer

Gr
 
Kan ik metzeler racetec k2 's omdraaien? Rechts is wat verder op en komen dagen aan met veel rechter bochten. Of heeft het negatieve invloed op de rijeigenschappen?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ze lager zetten. Ik heb verschillende dingen geprobeerd, meer/minder spanning.. Ze blijven het beste met 1.3 in de warmers.

Bij mij blijven de Dunlops het best met 1.4 (gemeten met mijn cheapass metertje) in warmers.
Maar zorg er dan wel voor dat je band echt wel rond de 80 graden zit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan