Circuitbanden-Topic

Net een nieuwe rosso corsa II voorband besteld, door mij slakke tempo 2:05 hield ik de voorband (supercorsa) niet goed op temperatuur.
Kijken of dit beter gaat.

Ook makkelijker omdat ik geen regen bandjes heb. :)

Prima bandje en 2.05 is zeker geen slakke tempo! Ik heb met Rosso Corsa (eerste variant) jaren geleden 2.00 min gereden, zonder een moment dat ik teveel van de band vroeg. Echt een top band (motor Tuono V4)
 
Mijn eerste keer op Assen reed ik met samengeknepen billen 2.10 op Continental ContiMotion.
De dag begon al slecht toen een motormaat naast mijn motor dook wat voor banden ik nou had! :X
Dat was niet echt goed voor het zelfvertrouwen _O- , maar de ZX-10R was er mee afgeleverd door de Motorzaak.
Ik had er toen niet eens naar omgekeken.

En alleen bij de Bult leek er iets van een protesterend voorwiel te zijn.
Maar het had verder vast nog een stuk sneller kunnen gaan.
 
Laatst bewerkt:
Hoe pakken jullie het aan wat betreft banden met de temperaturen van komende dagen?
Lijkt veelal droog te blijven, maar met temperaturen net boven nul...

Wellicht last-minute ergens een sport-straatband zien te scoren.
Of voldoet wat lagere bandenspanning bij Supercorsa's SC2 of Bridgestone's V02's? Twijfel of ik deze met mijn snelheid 1:57/58'rs warm houdt.
 
Hardere compound, hogere bandenspanning of idd sportieve straatband.
Ik ben bang dat je je SC2's naar zijn gootje rijdt met temperaturen net boven nul.

EDIT: je rondetijden zijn natuurlijk ook bepalend. Als je bv sneller dan 1.50 rijdt gaan sportieve straatbanden niet werken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tvs
En qua bandenspanning, wat kan ik met deze temperaturen aanhouden met mijn Rosso Corsa 2 voor en achter?
 
@600 HR de DRC 2 is in feite een straatband, dus dat moet prima gaan werken. Normaal rijd ik met die banden voor 2.-2.2 bar, achter 1.8-2. bar (koud)
Ik zou aan die bovenkant beginnen, misschien achter nog 1 of 2 tiende hoger naar gelang het gaat en de druk als je van de baan af komt. Je wilt ongeveer 1 tiende erbij krijgen op de baan.
 
@600 HR de DRC 2 is in feite een straatband, dus dat moet prima gaan werken. Normaal rijd ik met die banden voor 2.-2.2 bar, achter 1.8-2. bar (koud)
Ik zou aan die bovenkant beginnen, misschien achter nog 1 of 2 tiende hoger naar gelang het gaat en de druk als je van de baan af komt. Je wilt ongeveer 1 tiende erbij krijgen op de baan.
Volgens de testen is de spanning hoger dan bij andere banden.
2.5/2.3 bar heb ik vorig jaar aangehouden.
Bij het van de baan afkomen steeds warm gemeten en naar 2.5/2.9 terug gebracht.
Eigenlijk alleen achter een tiende de eerste en tweede sessie.
Tijden ca. 1.54 Assen en 1.57 Zandvoort met veel ruimte tot verbetering.
Die hoopte ik maandag bij de TOMS te leren.
Maar zonder cursus weet ik het ook wel waar aan te werken. _O-
Tot nu toe nog maar wat aangerommeld. :+
 

Bijlagen

  • Screenshot_2021-04-03-12-29-05-65.jpg
    Screenshot_2021-04-03-12-29-05-65.jpg
    122 KB · Weergaven: 8
Advies gevraagd: 17 april weer een dagje assen gepland maar het weer lijkt tot nu toe niet mee te werken :(
3 tot 13 graden en kans op een bui, heb een setje regenbanden paraat. Maar als het droog blijft met deze temperaturen krijg/houd ik me supercorsa's niet warm of rijd je ze zo na de klote heb ik gehoord? (zelf geen ervaring mee)
Doe ik er verstandig aan om er dunlop sportsmart tt's onder te leggen? Heb deze nog een setje liggen, hiervan heeft de achterband wel een heel vreet spoor aan de linkerkant.. weet niet of daar gewoon nog mee gereden kan worden(ook geen ervaring met kapot gereden banden) tijden rond de 1:55
 
Goedemorgen, een algemene vraag: ik heb voor volgende week een circuitdag in Mettet staan. Nu is het in deze periode 's ochtends nog redelijk fris, dus vroeg ik me af welke bandenset ik het best er kan opleggen.

Ik heb de volgende liggen:
- SC2 slick voor + Metzeler TD achter
- Metzeler racetec RR K3 voor + K3 achter
- half versleten setje regenbanden

Ik rij normaal in de snelle groepen mee.
Dankje alvast voor de tips/adviezen.
 
Dan bespaar ik me de moeite om de wielen nog weg te brengen en ga ik het gewoon proberen, desnoods maar 1e sessie overslaan ofzo :]
 
Ik heb in 2011 en 2012 een circuitdag in Spanje gedaan. In januari is het daar ±17°C.
Maar de meeste rijders skipten ook daar de eerste sessie of zelf de ochtend wegens grotere slijtage in de koude ochtend. :Y
Bandenwarmers hadden ze ook...
 
Terug
Bovenaan Onderaan