Circuitbanden-Topic

Als ik mag inhaken op deze vraag, tot welke tijden kun je op een Corsa 4 Rosso blijven rijden?
Ik rij voornamelijk op zandvoort omdat dit lekker dichtbij is en rij gemiddeld 2:05 met een pr van 2:03.
Dit jaar wel een highsider gemaakt op Zandvoort wat een behoorlijke deuk in het zelfvertrouwen heeft gegeven. Afgelopen dinsdag (1e keer Zandvoort na de val) daarom ook niet onder de 2:16 gekomen (weer speelde ook niet mee).

Voor komend jaar ben ik aan het kijken naar nieuwe banden en twijfel wat ik moet kiezen.
Heb een regenset maar kom erachter dat je die toch ook niet vaak gebruikt (gelukkig).
Vaak is daar de baan niet nat genoeg voor en rij je ze in 1 dag kapot).

Wat is jullie advies? Supercorsa sc (welke dan?) Of gewoon op corsa 4 rosso blijven?
Of overstappen naar de Metzeler TD slic?

Alvast bedankt voor jullie advies.
Ik heb vorig jaar zonder gezeur spelenderwijs 1:53.1 op Corsa Rosso 2 banden gereden.
En het jaar daarvoor met grote voorzichtigheid bij twee korte sessies en veel verkeer een tijd van 2:06 op zes jaar oude Pilot Powers 3 op mijn BMW Boxer.

Gewoon lekker die Rosso 4 gebruiken.
Het is wel leuk om die regenset eens te wisselen met slicks.
Gewoon omdat het kan.
Op regenbanden ga je toch geen tijden rijden.
Althans, dat is mijn persoonlijke ervaring.
In wisselende omstandigheden ben je nog sneller op straatbandjes ook.
 
Regenbanden heb ik om de dag door te komen wanneer er veel regen is voorspeld. Ik verwacht inderdaad niet dat ik daar goede tijden mee rij, zo ervaren ben ik nog lang niet.
Gelukkig heb ik ze dit jaar ook nog niet nodig gehad.

Zit er wel aan te denken om een (gebruikt) setje slicks te kopen en te proberen hoe dat rijdt. Heb ook nog een setje supercorsa sp liggen, maar die zijn al wat ouder.

De corsa 4 rosso ben ik ieder geval er tevreden over. Dus die hou ik erin voor komend jaar.
Bedankt voor de tip!
 
Regenbanden heb ik om de dag door te komen wanneer er veel regen is voorspeld. Ik verwacht inderdaad niet dat ik daar goede tijden mee rij, zo ervaren ben ik nog lang niet.
Gelukkig heb ik ze dit jaar ook nog niet nodig gehad.

Zit er wel aan te denken om een (gebruikt) setje slicks te kopen en te proberen hoe dat rijdt. Heb ook nog een setje supercorsa sp liggen, maar die zijn al wat ouder.

De corsa 4 rosso ben ik ieder geval er tevreden over. Dus die hou ik erin voor komend jaar.
Bedankt voor de tip!
Met jouw tijden zou ik lekker met de rosso's blijven rijden, wat WB ook al zegt.
Daarnaast slicks klinkt leuk maar als je niet hard genoeg gaat, koelen ze af op de baan (als je bandenwarmers gebruikt) of worden helemaal niet echt warm. Dat betekent minder grip dan je rosso's, meer glijden, minder vertrouwen en... :') .
Trek je conclusies! :Y
 
Met jouw tijden zou ik lekker met de rosso's blijven rijden, wat WB ook al zegt.
Daarnaast slicks klinkt leuk maar als je niet hard genoeg gaat, koelen ze af op de baan (als je bandenwarmers gebruikt) of worden helemaal niet echt warm. Dat betekent minder grip dan je rosso's, meer glijden, minder vertrouwen en... :') .
Trek je conclusies! :Y
Duidelijke taal. Ik hou het op de Corsa 4 Rosso en monteer hooguit een keer Supercorsa.
Slicks laat ik nog lekker links liggen.
 
Bedankt voor alle info, nu rest mij alleen nog de vraag:

Maakt het aantal heatcycles nog uit voor mijn huidige s22 banden? Mijn voorband is nog wel prima zo op het oog, maar is natuurlijk wel vaak heet geweest. Zouden jullie deze meewisselen met achter? (ik weet dat jullie dat met slicks niet doen, dan zou het een duur grapje worden, maar deze S22 doet het een 1,5 seizoen nu inmiddels).
 
Bedankt jongens, ik ga inderdaad voorlopig nog door op mijn S22 banden:). 30 sept op Assen de laatste dag.
 
Bedankt jongens, ik ga inderdaad voorlopig nog door op mijn S22 banden:). 30 sept op Assen de laatste dag.
Dan ben ik er ook. 8-)
Ik heb alle regen voor begin deze week besteld.
Dan is die vrijdag op (en hopelijk woensdag op CPZ ook).
 
Laatst bewerkt:
Iemand tips?

225ED73D-67E2-48CA-85ED-DEF40F8C20F2.jpeg

Bij binnenkomst met ge-eikte bandenspanningsmeter:
Voor 2.4
Achter 2.6
 
Ziet eruit als een S22, toch? 2,6 warm is te hoog, wat is de koude spanning? Uit m'n hoofd wordt een koude bandenspanning van 1,9 voorgeschreven voor circuitgebruik met de S22.
 
Koud is 1.8. Had hem vanochtend op 2.0 ivm de kou (was zeker onder de 10 graden). Dus hij was 2.0 koud en kwam binnen met 2.6.

Edit: en ja s22 inderdaad. Goed gezien.
 
Top! Ik ga dat eens proberen. Had voor en achter wat verlaagd, nu bij binnenkomst:
Voor 2.3
Achter 2.4

Met dit als resultaat:
Bekijk bijlage 1808943
Lager dan 2.3bar warm voor zou ik niet gaan, 2.4 met deze frisse (baan) temperaturen is zelfs beter.

Ik geef warm altijd op als je binnenkomt, na de warmers is niet altijd representatief. ( En een s22 heeft geen warmers nodig, en anders max 60 graden)
Natuurlijk moet je in de laatste ronde niet te traag rijden om een goede meting te hebben.
Achter mag nog 0.1bar lager maar dat ziet er al goed uit.
Ik denk dat uitgaande demping misschien nog 1 klik/stap extra mag maar zoals ik zei, ziet er goed uit.
 
Fijn. Bedankt. Ik ga achter nog even twee tiende laten zakken om te kijken wat dat doet. Voor voelde opzich goed en het zonnetje staat inmiddels stevig op de baan dus die laat ik denk ik zo.

Ik reed trouwens net 2.11. Ook wel even het vermelden waard dat we hier niet het asfalt van de baan rijden :P
 
Oké sessie 3:
Nieuwe PR: 2.08.1 yeah.
Onder finish vlag lekker door gebeukt voor de juiste meting.
Bandenspanning bij binnenkomst:
Voor 2.4
Achter 2.2
Fotos:
3FFA2FE1-9787-43D3-A0D1-D8043F6ED20D.jpeg
EC059F10-A38D-42FB-ACCD-750856B141B2.jpeg


Bandenspanning top zo denk ik. Het voelde goed!
Die demping verhaal zal ik eens een klikje doen. Maar met de klok mee van boven gezien of van onder gezien? :+
 
  • Leuk
Waarderingen: PimS
Terug
Bovenaan Onderaan