Circuitbanden-Topic

Dat was de bedoeling maar februari/begin maart dit jaar was nogal speciaal qua omstandigheden en gebeurtenissen.
Het jaar ervoor had ik 2 dagen geboekt maar moeten doorverkopen omdat het te dicht was bij de mogelijke bevalling van m'n vrouw.
:o

Misschien heb ik nog geluk dat er iemand z'n ticket doorverkoopt.
Is ze dan nu al mogelijk bevallen?
 
10 maand geleden ongeveer al :p (vorig jaar)
Dit jaar gewoon te laat begonnen met kijken voor tickets. (En nu ook moeilijk om met een kind van minder dan 1j een circuitdag op verplaatsing in te plannen)
Gefeliciteerd dan nog maar. ;)

Met een jong gezin is je eigen ding doen nog lastiger. :Y
 
Momenteel rijd ik met Diablo Rossa 2 corsa op m'n volledig standaard YZF750R mijn eerste seizoen circuit, tot nu toe een 2.09 op assen en een 1.19 op Mettet, Zandvoort alleen nog maar cursus gedaan (2.16). Bandje bevalt erg goed en is nog niet op. Ik wil in Januari met 2TE naar Almeria en ben dus vast aan het oriënteren voor een set banden om mee te nemen, in 4 dagen kunnen ze aardig slijten. Ik twijfel een beetje wat voor band ik zal bestellen, de motor heeft gewoon een kenteken dus ik gebruik graag straatlegale banden:

- Pirelli Diablo Rossa 2 corsa
- Pirelli Diablo Rossa 4
- Pirelli Diablo Rossa 4 corsa
- Pirelli supercorsa SP
 
Momenteel rijd ik met Diablo Rossa 2 corsa op m'n volledig standaard YZF750R mijn eerste seizoen circuit, tot nu toe een 2.09 op assen en een 1.19 op Mettet, Zandvoort alleen nog maar cursus gedaan (2.16). Bandje bevalt erg goed en is nog niet op. Ik wil in Januari met 2TE naar Almeria en ben dus vast aan het oriënteren voor een set banden om mee te nemen, in 4 dagen kunnen ze aardig slijten. Ik twijfel een beetje wat voor band ik zal bestellen, de motor heeft gewoon een kenteken dus ik gebruik graag straatlegale banden:

- Pirelli Diablo Rossa 2 corsa
- Pirelli Diablo Rossa 4
- Pirelli Diablo Rossa 4 corsa
- Pirelli supercorsa SP
Overweeg ook de metzeler m9rr.
 
Pirelli heeft een mooi overzicht gemaakt voor de balans tussen track/road van deze banden. Hou er vooral rekening mee, omdat je er op de weg mee wilt rijden, dat de Supercorsa SP en de Diablo Rosso IV Corsa beduidend minder goed zijn in het nat/kou dan de Rosso IV en de Rosso Corsa 2
 
SP kàn maar is sportiever dan de corsas, heb je iets meer leefruimte op circuit maar slijten aardig harder op straat.
Heb destijds ook lang gereden met de corsas op straat en circuit.
Opzich is die keuze ook helemaal niet gek, ook niet voor die 4 dagen; op circuit gebruik je de (verre) zijkanten die je op straat niet (lang) aanspreekt.
Kan je ze op straat nog enige kms verder af rijden.

(Op m'n straat fiets heb ik wederom (oud type) diablo rosso 2 (geen corsas) gemonteerd)
 
Slijtage is opzich niet zo'n probleem. De motor heeft wel een kenteken, maar ik gebruik 'm enkel voor een hele zonnige zondag wat dijkjes pakken, of om naar Midland/Assen/Zandvoort toe te rijden. Heb voor het dagelijkse rijden, vakanties etc nog een Tiger. De rijeigenschappen in de regen zijn een belangrijkere factor omdat die ook op het circuit belangrijk zijn, dan valt de Supercorsa SP af denk ik.

Iemand een idee hoe de Corsa 4 zich tot de Corsa 2 verhoudt? is het de extra +-50 euro voor een achterband waard? Wat maakt deze band beter?
 
Iemand een idee hoe de Corsa 4 zich tot de Corsa 2 verhoudt? is het de extra +-50 euro voor een achterband waard? Wat maakt deze band beter?
Ik heb dit jaar voor het eerst de Corsa Rosso IV op de BMW en die was op het circuit snel weg en wat zenuwachtiger.
Hij is iets meer straatgericht is mijn ervaring en volgens mij had ik dat ook gelezen.
De Corsa Rosso II zit dichter bij de Supercorsa, maar doet het in de regen volgens de test ook aardig.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit jaar voor het eerst de Rosso IV op de BMW en die was op het circuit snel weg en wat zenuwachtiger.
Hij is iets meer straatgericht is mijn ervaring en volgens mij had ik dat ook gelezen.
De Rosso II zit dichter bij de Supercorsa, maar doet het in de regen volgens de test ook aardig.
Heb je ook gelezen dat hij naar de Corsa-versies vraagt?
 
Corsa rosso 2 reden diverse vrienden van mij mee en gaven idd aan dat deze in de regen het ook goed doet ( mijn r 11 en maat zn supercorsa overduidelijk niet )

Denk dat die Cr2 dan gewoon de beste optie is
 
Probeer ook eens de Michelin Power 5, waarbij je op ieder prachtig stukje asfalt heerlijk kunt glijden zonder ook maar één waarschuwing. En daarbij heb je meteen het gevoel wat vallen precies inhoud.

Schijtbanden met genoeg profiel, over te nemen tegen elk aannemelijk bod.

Oh nee, wacht, we proberen het de 21e op Assen gewoon nog een keer.

Harde werker met geld tekort….
 
Deze heeft Pirellimoto zelf geplaatst, aardig overzicht:

IMG_0889.jpeg

IMG_0888.jpeg

IMG_0890.jpeg
 
Probeer ook eens de Michelin Power 5, waarbij je op ieder prachtig stukje asfalt heerlijk kunt glijden zonder ook maar één waarschuwing. En daarbij heb je meteen het gevoel wat vallen precies inhoud.

Schijtbanden met genoeg profiel, over te nemen tegen elk aannemelijk bod.

Oh nee, wacht, we proberen het de 21e op Assen gewoon nog een keer.

Harde werker met geld tekort….
Michelin mag ( ondanks dat ze motogp leverancier zijn) wat mij betreft niet in hetzelfde rijtje staan als Bridgestone, Pirelli en Metzeler
 
Michelin mag ( ondanks dat ze motogp leverancier zijn) wat mij betreft niet in hetzelfde rijtje staan als Bridgestone, Pirelli en Metzeler
:^ Bridgestone was ook in de MotoGP de winnende band toen ze er nog beiden in zaten.
Rossi stiekem Bridgestone voor zichzelf regelen.. :+
Lorenzo mocht zich bezeren met de Michelins.
Twee bandenmerken in één team. 8)7
Ik vind het nu nog vreemder dan toen.
Totale gekte qua data waar we nu zo moeilijk over doen.
 
Wat zou 344 kilometer over de snelweg doen qua slijtage met de TD Slick?
Ik denk dat het wel goed gaat, maar dat is meer mijn ervaring met Supercorsa's.
Hier misschien hetzelfde rubber in het midden. :?

Een regenbui wil je natuurlijk ook niet
En bij stilstand onderweg geen politie. :+
 
  • Haha
Waarderingen: C4rN
@C4rN geen ervaring mee dus? ;)
Ik heb wel via via gehoord over iemand die vanaf Velsen naar Zandvoort reed voor een evenement.
Maar dit is nog een heel stuk verder.
 
@C4rN geen ervaring mee dus? ;)
Ik heb wel via via gehoord over iemand die vanaf Velsen naar Zandvoort reed voor een evenement.
Maar dit is nog een heel stuk verder.
Nee, slicks zijn voor op een afgesloten circuit, niet voor op straat.
Ik heb nog wel een setje supercorsa voor je in de aanbieding.
 
Goeiedag, motor vrienden

Ik heb een vraag ik kwam er op ecuyers achter dat mijn achterband begint te "driften" in de bocht ik heb er m9rr metzlers op liggen ik heb al van alles geprobeerd van 1.8 tot 2.2 warm) gemeten na de sessie zonder banden warmers) maar hij bleef het doen

Mijn ronde tijd was 2,13 (op ecuyers)

Hoort dit of moet ik er gewoon metzeler TD op gooien? Of is dit te vroeg er rij ik daarvoor te zacht rond?

Wie kan me hierbij helpen alvast bedankt
 
Nee, slicks zijn voor op een afgesloten circuit, niet voor op straat.
Ik heb nog wel een setje supercorsa voor je in de aanbieding.
Ik heb nog Rosso Corsa IV op andere wielen.
Maar moet alleen even wat aan de uitlaat laten doen donderdag.
En maandag zirkwie.
 
Goeiedag, motor vrienden

Ik heb een vraag ik kwam er op ecuyers achter dat mijn achterband begint te "driften" in de bocht ik heb er m9rr metzlers op liggen ik heb al van alles geprobeerd van 1.8 tot 2.2 warm) gemeten na de sessie zonder banden warmers) maar hij bleef het doen

Mijn ronde tijd was 2,13 (op ecuyers)

Hoort dit of moet ik er gewoon metzeler TD op gooien? Of is dit te vroeg er rij ik daarvoor te zacht rond?

Wie kan me hierbij helpen alvast bedankt
Er reed een KTM op Metzeler Allroad Tourance banden 2:05 en een oude CBR op Dunlop Mutants iets langzamer.

Onder de twee minuten worden slicks interessant.
Onder mijn S1000RR hield k vorig jaar 2.3 bar koud aan maar vond ze ook wel sneller uitbreken en nog vrij nieuw in vergelijking met de Rosso II Corsa en Supercorsa.
(1.57 op een vochtige baan)
 
Terug
Bovenaan Onderaan