Circuitbanden-Topic

Leuk artikel!
Maar als ik de type banden zie die ze vergelijken is het appels met peren vergelijken.
De Corsa II en de Sportsmart TT zijn een heel andere categorie banden.
Ik concentreerde mij nu even op de stelling over 2,1 bar koud gemeten in de voorband. ;)
En dat wijkt minder af vanuit de fabrikant dan ik verwacht had.

Maar zelf tegenwoordig ook alleen warme metingen.
Dus zat met de slicks aan 2,2 / 2,3 bar voor te denken.
Mijn Dunlop achterband moest op 1,35 bar warm gemeten. 8)7
 
Laatst bewerkt:
De Corsa II zijn ook heel fijne banden!
Ja, daar zit ik nu een beetje mee.
13 mei de dag op CPZ zonder groep vier.
Heb mijn R3 vorige week verkocht die op Supercorsa's stond en heb in het verleden veel naar tevredenheid met de Rosso II gereden op de BMW.
Zondag een Kawa gehaald voor op de weg, maar in mei dus ook een keer 'noodgedwongen' Zandvoort.
Er zitten 85% goede S22's onder.. ze noemen het in de testen segment Hypersport banden.
Maar ik moet het nog voelen ((niet teveel :+ ). ;)

De eerste sessie sowieso kijken of het niet te veel op eieren rijdt. _O-
 
Mijn Dunlop achterband moest op 1,35 bar warm gemeten. 8)7
Ik heb er ook een dunlop op gehad, de d212e. Dacht eerst dat het een typfout was, ben het toen nog na gaan vragen :') .. Bleek inderdaad zo laag te zijn.

Is mij overigens erg goed bevallen, ook een fijne band.
 
Voor de TD slick rijders: Hoeveel dagen rijden jullie met een set?
Vorig jaar circa 5dgn met een set TD slicks gedaan met de daytona 675. Alcarras + assen (Alcarras 01:57 - Assen 02:00)

Dit jaar met de blade SC59 met nieuwe set begonnen op Alcarras. Op de 3e dag begon de achterband al beetje te glijden (zelfde bij vriend). Tempo 01:49.

Twijfel compleet nieuwe set erop of alleen achter nieuw?
 
Voor de TD slick rijders: Hoeveel dagen rijden jullie met een set?
Vorig jaar circa 5dgn met een set TD slicks gedaan met de daytona 675. Alcarras + assen (Alcarras 01:57 - Assen 02:00)

Dit jaar met de blade SC59 met nieuwe set begonnen op Alcarras. Op de 3e dag begon de achterband al beetje te glijden (zelfde bij vriend). Tempo 01:49.

Twijfel compleet nieuwe set erop of alleen achter nieuw?
De maat is een belangrijke maatstaf. De 180/60 heeft het meeste rubber en die gaat bij mij achter +-5 dagen mee op een gsxr600 k6.
Op een cbr1000rr net geen 3 dagen.
 
Voor de TD slick rijders: Hoeveel dagen rijden jullie met een set?
Vorig jaar circa 5dgn met een set TD slicks gedaan met de daytona 675. Alcarras + assen (Alcarras 01:57 - Assen 02:00)

Dit jaar met de blade SC59 met nieuwe set begonnen op Alcarras. Op de 3e dag begon de achterband al beetje te glijden (zelfde bij vriend). Tempo 01:49.

Twijfel compleet nieuwe set erop of alleen achter nieuw?
Bij mijn ging de TD achter ook heel hard op Alcarras en ik rij niet eens hard en op een 600. Na twee dagen heb ik achter verwisseld.
 
Ik heb er ook een dunlop op gehad, de d212e. Dacht eerst dat het een typfout was, ben het toen nog na gaan vragen :') .. Bleek inderdaad zo laag te zijn.

Is mij overigens erg goed bevallen, ook een fijne band.
Ik heb er door een afkoelende baan en niet vaak genoeg meten zelfs nog twee sessies met 1,1 bar mee gereden achter.
Prima constante rondes van 1.48 zonder gezeur. _O-
Moet nog wat harder om verschil te merken.
 
Voor de TD slick rijders: Hoeveel dagen rijden jullie met een set?
Vorig jaar circa 5dgn met een set TD slicks gedaan met de daytona 675. Alcarras + assen (Alcarras 01:57 - Assen 02:00)

Dit jaar met de blade SC59 met nieuwe set begonnen op Alcarras. Op de 3e dag begon de achterband al beetje te glijden (zelfde bij vriend). Tempo 01:49.

Twijfel compleet nieuwe set erop of alleen achter nieuw?
Op mijn 765 rijdt ik vijf dagen met een set, vergelijkbaar tempo. Het vermogen van de Blade zal verschil maken .
 
Uitermate tevreden over de S22 op straat en circuit. Voor 2.1 achter 1.9 op een warme dag, koud gemeten.
Met mijn slakkentempo ( 2.07 Assen ) nooit het gevoel dat ik tekort kom.
Moet nog een nieuw setje halen. Twijfel of ik de S23 neem of de vertrouwde S22.
Ook gekeken naar de nieuwe pirelli Sp V4 om misschien eens een keer iets anders te proberen, maar overkill denk ik voor mijn tempo.
 
Uitermate tevreden over de S22 op straat en circuit. Voor 2.1 achter 1.9 op een warme dag, koud gemeten.
Met mijn slakkentempo ( 2.07 Assen ) nooit het gevoel dat ik tekort kom.
Moet nog een nieuw setje halen. Twijfel of ik de S23 neem of de vertrouwde S22.
Ook gekeken naar de nieuwe pirelli Sp V4 om misschien eens een keer iets anders te proberen, maar overkill denk ik voor mijn tempo.

Persoonlijk, als de S22’s een stuk goedkoper zijn zou ik nog lekker met die S22’s blijven rijden tot je comfortabel onder de 2 minuten duikt.

Supercorsa’s bevielen mij ook wel goed, maar doordat ze een stuk zachter zijn, slijten ze ook echt veel harder.

Daarbij zijn de supercorsa’s echt niet geschikt voor het minste of geringste vocht op de baan
(Heb er eens mee gereden op een opdrogende baan met ruim brede droge lijnen, dat heeft me bijna een highsider gekost toen ik het gas opbouwde en net iets wijder kwam dan gepland, thank god for tc..) uitkomen bianchi voor de liefhebber.:+
 
Weet iemand waarom er €50,- prijsverschil zit in deze banden en het enige verschil wat ik zie is het draagvermogen. Of is zo’n 75 zwaarder dan een 72?
 

Bijlagen

  • IMG_4741.jpeg
    IMG_4741.jpeg
    112,3 KB · Weergaven: 0
Vorig jaar mijn R1 gekocht met Dunlop D212 Endurance slicks eronder. Met warme temperaturen kon ik hier goed mee rijden met mijn tempo.

De laatste circuitdag september vorig jaar, gelijk met de 180 van Assen, reed ik de achterband toch kapot. Bleek cold tear te zijn.

Dit seizoen begin in daarom met een vers setje Dunlop TT banden. Maat van me rijdt er goed op rond, dus benieuwd hoe dit bevalt.
Tot vorig jaar altijd pirelli gereden op straat en circuit met als laatste de Corsa 4 Rosso. Vond ik een fijne band.
 
Geen schade toen, deze foto is op TD slick van afgelopen zondag (vijf maanden jonge Akra ingedeukt).
Maar had in 2015 een RSV4 gekocht op nieuwe Pilot Powers.
Echt een slechte combinatie.
Motor verkocht, maar nog twee sessies op Supercorsa's gereden en toen spoorde die ineens wel. 8)7
Op een duc werkt het wel, tenminste pilot power met deze voorkant 😅😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan