Circuitmotor kopen in Engeland

Het is ooit bedacht voor commerciële doeleinden, maar als je als particulier iets tijdelijk uitvoert en wederinvoert zul je dat toch echt via een carnet moeten doen. Maar TS wil volgens mij een motor ophalen in de UK, dus de officiële weg is ophalen, aangifte doen en aftikken…
 
Het is ooit bedacht voor commerciële doeleinden, maar als je als particulier iets tijdelijk uitvoert en wederinvoert zul je dat toch echt via een carnet moeten doen. Maar TS wil volgens mij een motor ophalen in de UK, dus de officiële weg is ophalen, aangifte doen en aftikken
Jep klopt helemaal
 
De pijn zit hem in de giga papierwinkel die er bij komt kijken. Als ik gewoon 21% extra zou moeten betalen tov de aanschafprijs dan maakt me dat niks uit.
Dan zou mijn tip zijn om een bedrijf in de arm te nemen die het voor je regelt. Er zijn voldoende transportbedrijven voor wie dit dagelijkse kost is en die de aangifte inzake BTW en invoerrechten kunnen regelen. (Je komt uit Doetinchem, bel Brutra of Rotra in Doesburg eens op.)

En omdat ik @henk -J - racing ook nog wat reden wil geven om op de moreel hoogstaande en rechtschapen toeter te blazen:
Omdat het een circuitfiets is en de motor dus nooit als gekentekend voertuig de weg op zal gaan, zou ik wel er voor zorgen dat je 'm als 'motor onderdelen' kan aanmelden. Scheelt weer 5,5% invoerrechten als ik eerdere berichten in dit topic mag geloven
 
Gewoon even de RDW bellen, heb ik ook gedaan. als de fiets geen chassisnummer heeft. moet je een aankoopakte maken.
 
Dit is ook één van de hoofdredenen waarom de British Superbikes niet meer op Assen racen
Ik vroeg me al af waarom, ik dacht eerst Covid geneuzel.

Maar later Brexit natuurlijk.

Een groot gemis als ik eerlijk ben.
 
  • Eens
Waarderingen: Tr@x
Hierbij het beloofde plaatje. Misschien kennen sommigen deze al uit het topic "SV 650 Supertwin racer" in overleg met de starter van dat topic zal ik daar wat nieuws posten over de verdere opbouw. Het wordt trouwens een Stocktwin dus de mooie voorvork en wielen zijn al geruild voor originele
 

Bijlagen

  • IMG_20230114_153616.jpg
    IMG_20230114_153616.jpg
    352,8 KB · Weergaven: 48
Terug
Bovenaan Onderaan